2013-07-13, 00:12
Medlem
[quote=HarrySTruman|44293740]
Citat:
Ursprungligen postat av Torero

Och du vet vad han hade gjort innan? Han skulle gripas och polisen får använda våld om det behövs. Han sätter ribban.

Det gjordes ingen ansats att gripa honom. Om det behövs ja. Det förelåg inget behov att använda detta övervåld, vilket tydligen åklagaren insett och inlett en förundersökning.
Varför skulle jag veta vad som hänt innan?
Han greps inte utan misshandlades.
Citera
2013-07-13, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leliana
Förstår inte vad damfotboll har med det här att göra? Försök en gång till om du vill att bemöta min text som den är istället för att hoppa in i slutsatser...
du tycker inte att kvinnor ska få vara poliser. då drog jag en parallel till debatten om näthaten mot kvinnor i fotbollen som pågår just nu. finns de som inte tycker att kvinnor ska få spela fotboll heller.
De har lika värde med män...
Citera
2013-07-13, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5mygarn
Spelar väl ingen roll vilket kön polisen har, det där beteendet är ju helt sjukt. Det är en person som INTE ska vara polis.
Men just att det är en kvinna och kvinnornas roll är ju att sprida lugn visar vilket otroligt misslyckad värvning de gjort i att anställa just den kvinnan.

Mer personligt tycker jag bara, äckliga jävla snuthora. Kan inte någon bara spöa på henne, bara för att.
vad är egentligen det sjuka? Hon beordrat honom att lägga sig ner, han gör passivt motstånd, polisen är då tillåten att använda proportionerligt våld - det skulle man kunna diskutera men annars så är det jävligt många som har åsikter om något de inte vet omständigheterna om!
Citera
2013-07-13, 00:14
Bannlyst
Någon av dessa två hundar som var med i filmen?

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10151778315202306&set=pb.773902305. -2207520000.1373667227.&type=3&theater
Citera
2013-07-13, 00:15
Medlem
Gonville.Bromheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wanlig
det ör din åsikt. man är inte korkad om man inte tänker som du.
han hade kunnat ha en fjärris till en bomb som han kunnat spränga. det vet ju inte vi. inte polisen heller. hon verkade använda hans hot som sin chans att få ner honom. helt rätt. man ska inte vara på stan med 2,8 promille i sig om man inte kan bete sig. då blir det LOB. hon kan anmäla honom för motstånd och komma undan med det. sverige funkar så. händer hela tiden. jag menade en falsk bomb, sen råkade exemplet bli globenbomben som var äkta.. e ganska trött så jag skriver lite konstigt märker jag, men men - jag tycker att hon agerade enligt lag. lite väl många slag, men det behövdes kanske för att han skulle ta henne och sin situation seriöst. vad vi kunde se iallafall. det är det jag vill ha sagt.

Jag förstår. Men du. Ställ dig på Stureplan en fredag kl 03.30 och skriv ned allt som skriks och ropas medan folk är berusad. Du tycker således att allt skall tas på blodigaste allvar. Man skall alltid utgå från att någon kan besitta fjärrutlösare för att spränga Nationalarenan? Du inser själv att det inte fungerar så i den riktiga världen. Som jag skrev är det en polis jobb att kunna sortera ut skitsnacket. Och om man inte förstår att detta är fullständigt skitsnack bör man inte vara polis. Exempelvis skulle du vara en förfärligt dålig konstapel och skulle förmodligen se dig själv på Aftonbladets löp efter att du skjutit en man i huvudet efter att han skrikit att han "Vunnit på Bomben!!" . Du tolkar det så klart som högsta allvar medan mannen i själva verket vunnit en tipsrad på Svenska Spel.
Citera
2013-07-13, 00:16
Medlem
Jafan89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blanzeflor
Poliserna har väl tittat på sina kollegor i USA. Där slår man först, och frågar....nej, man frågar inte heller. Här var det ju en svensk som blev attackerad, så han kommer får troligen betala alla rättegångskostnader, samt betala skadestånd till staten. Poliskvinnan borde absolut hanterat detta på ett smidigare sätt. Killen är ju packad, och då gör man ju saker lite knäppt. Hon är olämplig som polis tycker jag.

Att säga att någon är olämplig från ett fall, där man inte får reda på mycket och vad som kan ha skett tidigare, samt hur situationen verkligen såg ut, är verkligen inte genomtänkt.

Hennes handlande hade antagligen en väldigt bra motivation bakomsig.
Citera
2013-07-13, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pengar_
Vilken poliskvinna, jag är kär! Så mäktig och rakt på sak den kvinnan!

Synd om dig bara, om du inte får upp din fbdase snabbt nog, på skrikande kommando
Citera
2013-07-13, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OgodFinally
Grishoran borde avrättas, någon som är sugen?

Lägg dig ner! LÄGG DIG NER SA JAG
Citera
2013-07-13, 00:20
Medlem
Jafan89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wanlig
du tycker inte att kvinnor ska få vara poliser. då drog jag en parallel till debatten om näthaten mot kvinnor i fotbollen som pågår just nu. finns de som inte tycker att kvinnor ska få spela fotboll heller.
De har lika värde med män...

Lika värde och lika värde, båda könen har ett lika lågt värde, och att kvinnor inte ska vara poliser/militärer/brandmän handlar inte så mycket om att folk anser att de är mindre värda, utan mer att de inte är lika kapabla i sitt arbete som en man är inom de fälten.

Grundkraven är tillexempel betydligt lägre för kvinnor inom polisen, änn det är för män, och nu var det ett tag sedan jag höll på med mönstring, men då var det att om en kvinna klarade minimumkraven och ville ha en befattning, så fick hon den på kvotering, och sedan var det åthelvete med alla männen som gjorde mycket bättre änn denna kvinna.

Sedan finns det en anledning att de aldrig låter kvinnor vara ensamma med andra kvinnor, utan alltid parar ihop dem med män..
Citera
2013-07-13, 00:21
Medlem
RonnyKålmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anjoh66
Om jag skulle bli beordrad något av en polis med hund så skulle jag lyda ögonblickligen, oavsett promillehalten i mitt blod.

Sedan skulle jag ta diskussionen när situationen lugnat ner sig och inte gå på som en hormonstinn tonåring och tro att jag kan ta kontrollen över polisen och hunden.

Så du skulle bara som ett efterblivet djur helt plötsligt lägga dig på den smutsiga marken? hahaha fan vilken fitta du är...
Citera
2013-07-13, 00:22
Medlem
Ignatius Is avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moglie
vad är egentligen det sjuka? Hon beordrat honom att lägga sig ner, han gör passivt motstånd, polisen är då tillåten att använda proportionerligt våld - det skulle man kunna diskutera men annars så är det jävligt många som har åsikter om något de inte vet omständigheterna om!

Våldet är uppenbart oproportionerligt och sättet hon beordrar honom lämnar massor i övrigt att önska.

Dessa två åsikter har folk med rätta.
Citera
2013-07-13, 00:22
Medlem
Verkar vara denna polis ja http://corruptio.bloggsida.se/diverse/polis-petra-viklund-forsokte-att-morda-rickard-t-i-hasselby
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in