2013-07-12, 19:37
Medlem
Mr.Kobayashis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Skulle bli mycket förvånad om det ramlar ner till 1.5 i andra.

Det behöver det inte göra, sitter med 1,70 ändå, har 2 tillfällen kvar att höja minst.
Citera
2013-07-12, 19:42
Medlem
Rothts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heartsamess
Tror jag med! Aldrig längtat så här mycket efter att sommaren ska ta slut :D
Ta det lugnt nu, hehe. Jag är också väldigt glad över att ha blivit antagen till KTH, men det är hårt plugg, många timmar och mycket slit. Du kommer att sakna sommaren när plugget har börjat. :p
Citera
2013-07-12, 19:50
Medlem
Något som vet hur det är generellt med reservplatser? Ligger typ runt 50-60 som lägst på någon utbildning är det troligt överhuvudtaget att man kommer in? Känns svårt.

Kom in på Internationell administration i Växjö, http://lnu.se/utbildning/program/SGIAS#semester_20132

La mest till den för att "fylla ut" och för att den lät rätt intressant. Någon som ska läsa den eller vet något om den? Vad jobbar ni med idag om ni pluggat något liknande?
Citera
2013-07-12, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rotht
Ta det lugnt nu, hehe. Jag är också väldigt glad över att ha blivit antagen till KTH, men det är hårt plugg, många timmar och mycket slit. Du kommer att sakna sommaren när plugget har börjat.

Haha klart man kommer sakna sommaren i sig, men ser fram emot att gå från sommarjobb till studier, mellanstor stad till Stockholm och boende med familj till eget boende
Citera
2013-07-12, 20:09
Medlem
ursäkta men hur ser ni antalet antagna?
Jag är reserv till typ alla kurser jag sökt, men står t.ex bara:
"Du står på väntelista till den här utbildningen. Du kan alltså bara erbjudas en plats om det blir någon ledig.
Din reservplats är: 389"

Men inget om antalet antagna osv..Så vart ser ni det?
Citera
2013-07-12, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nifelheim
ursäkta men hur ser ni antalet antagna?
Jag är reserv till typ alla kurser jag sökt, men står t.ex bara:
"Du står på väntelista till den här utbildningen. Du kan alltså bara erbjudas en plats om det blir någon ledig.
Din reservplats är: 389"

Men inget om antalet antagna osv..Så vart ser ni det?
statistik.uhr.se
Citera
2013-07-12, 20:11
Medlem
Hur i hela h-e kan en sådan mobbkurs som Filmvetenskap A (distans deltid) ha gått från BI 14.40 ht-12 till BI 19.42 ht-13? Här trodde man att man satt stensäkert till humflum i höst, men nejdå.
Citera
2013-07-12, 20:14
Medlem
Har kommit in på c-kursen på det jag läste förra året och hamnat på reserv 31 på ett annat program, vad händer om jag tackar ja till båda? Får jag ytterligare en möjlighet att välja om jag skulle komma in som reserv och då kunna välja bort c-kursen? Och om jag inte kommer in som reserv, behåller jag då bara min plats på c-kursen?
Citera
2013-07-12, 20:16
Medlem
greatmalincos avatar
Haha jag slängde mig mer eller mindre på telefonen och fixade lägenhet när jag fick antagningsbeskedet! Det lönade sig dock då jag har 100 meter till huset jag ska hålla till i och kan se det från min lägenhet
Citera
2013-07-12, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oskar.
Har kommit in på c-kursen på det jag läste förra året och hamnat på reserv 31 på ett annat program, vad händer om jag tackar ja till båda? Får jag ytterligare en möjlighet att välja om jag skulle komma in som reserv och då kunna välja bort c-kursen? Och om jag inte kommer in som reserv, behåller jag då bara min plats på c-kursen?

Det står på antagning.se , tro mig.
Citera
2013-07-12, 20:18
Medlem
tOpOffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greatmalinco
Haha jag slängde mig mer eller mindre på telefonen och fixade lägenhet när jag fick antagningsbeskedet! Det lönade sig dock då jag har 100 meter till huset jag ska hålla till i och kan se det från min lägenhet

Du får det att låta enkelt att fixa lägenhet
Citera
2013-07-12, 20:20
Medlem
thedentistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heartsamess
ANTAGEN TILL CIVILINGENJÖR I DATATEKNIK PÅ KTH!!!!!!!! Har kämpat för det här i flera år, trodde dock det var helt kört för mig. SHIIIIT!!

Btw, någon mer som reagerade på att intagningskraven sjönk ganska mycket från föregående år på flera av KTH's utbildningar trots ökat söktryck?

Välkommen, ses i augusti
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in