2013-07-12, 15:04
Medlem
milanista22s avatar
Är Digital Communication på hkr något att ha?
Citera
2013-07-12, 15:05
Medlem
pok?s avatar
För att förenkla frågan lite: Vi säger att jag inte bestämt mig än vilken utbildning av de jag ansökt till jag vill gå, och att jag är reserv till alla. Det bästa i min situation vore ju att svara ja till alla nu, och sen bestämma mig när det andra antagningsbeskedet kommer, eller blir jag tvungen att gå båda om jag kommer in på två?
Citera
2013-07-12, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oscar1007
Det är inte bara BI som blir antagna utan också BII och HP.

Hur stora är chanserna för mig att komma in på B2?
Citera
2013-07-12, 15:06
Medlem
n.lindstroms avatar
Antagen till Teknisk fysik & elektroteknik vid Linköping som förstahandsval. Aboslut inte dåligt, men nu känner jag mig dock mer sugen på Maskinteknik. Tyvärr är det struket då det är längre ner i min anmälan, och det är inte markerat för återanmälan. Det står inget om att jag är reserv, heller. Finns det icke något sätt att komma in ändå?
Citera
2013-07-12, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Optimus94
Hur stora är chanserna för mig att komma in på B2?
Om du inte har kompletterat dina betyg så är du inte med i B2-gruppen. Alltså så har du noll chans.
Citera
2013-07-12, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av n.lindstrom
Antagen till Teknisk fysik & elektroteknik vid Linköping som förstahandsval. Aboslut inte dåligt, men nu känner jag mig dock mer sugen på Maskinteknik. Tyvärr är det struket då det är längre ner i min anmälan, och det är inte markerat för återanmälan. Det står inget om att jag är reserv, heller. Finns det icke något sätt att komma in ändå?
Nej. Men ingenjörsutbildningar brukar vara rätt lika första året så ifall du har god marginal för att komma in kan du troligtvis tillgodoräkna dig allt till nästa år om du söker om och direkt börja på andra året för M.

Citat:
Ursprungligen postat av Badholm
Någon som vet vart man kan hitta information angående hur mycket reservplatserna rörde på sig mellan urval 1 och 2 framförallt när det gäller läkarprogrammen? Hittat att #21 reserv efter urval 2 kom in på KI förra året, men ingen aning om vad denna kan ha haft för reservplats i urval 1..
Vill minnas att när jag sökte så till KIs läkarprogram så rörde det sig isch 10-20 placeringar mellan urv 1 och urv 2. Var typ reserv 10 eller nåt vid urval 1 och kom in i urval 2.
Senast redigerad av mark.knopfler 2013-07-12 kl. 15:21.
Citera
2013-07-12, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oea
När får jag reda på om jag blir antagen till mina sena anmälningar som inte blivit handlagda än?..

Någon?
Citera
2013-07-12, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av n.lindstrom
Kontakta din studievägledare på LiTH när du väl börjar och berätta att du vill byta program så brukar det fixa sig (om du hade kommit in på Maskinteknik med dina betyg).
Citera
2013-07-12, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosen.
Är reserv 5 av 33 antagna, hur stora tror ni mina chanser är att bli antagen som reserv till tekniskt basår i Norrköping?

/Ångest som aldrig förr i mitt liv.

Det är ganska troligt att du kommer in Jag kom in på 4:e reservplats, på 28 platser på utbildningen förra året. Var visserligen inte samma utbildning eller lärosäte, men det var många med lägre än så som tog sig in också.

Så ja, det är troligt. Men inte stensäkert, förstås.
Citera
2013-07-12, 15:11
Medlem
Fick precis reda på att jag kom in på Veterinärsutbildning med blott 1,7! Ganska förvånande faktiskt, är det någon mer som kommit in eller som ligger bra till som reserv?
Citera
2013-07-12, 15:12
Medlem
Rebbiehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wrmeop
Man kan söka Csn redan nu. Innan du får pengarna måste du skicka in en studieförsäkran tror jag. Den brukar man kunna skicka in veckan innan skolan börjar.

Visst är det så att man måste veta de exakta datumen när terminerna börjar/slutar för att kunna ansöka? Det borde gå att kolla med någon på universitetet, eller hur? Om man inte vill vänta till informationen fylls i automatiskt efter urval 2 (om jag förstått det rätt) vill säga.
Senast redigerad av Rebbieh 2013-07-12 kl. 15:15.
Citera
2013-07-12, 15:13
Medlem
Upn0rths avatar
Kom in i alla fall, Systemvetenskap - inriktning Business Intelligence.

Skulle vara intressant att se konkurrensen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in