2013-07-12, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crosmek
Grattis! Vi ses till hösten en av anledningarna kan vara att man i år tog in totalt 60 extra sökande till D!

Tack, det gör vi nog! Ja, tror nästan det jag med. Visst, det var även fler sökande, men 60 fler platser är ju en ganska stor ökning rent procentuellt.
Citera
2013-07-12, 18:40
Medlem
MissMDs avatar
Kul att se många som kommit in på det ni sökt Grattis till alla er!

Själv sökte jag Digital Design.. Ligger på reservplats 139.. känns jävulskt surt
Många planer som totalt raserades, men det är väl bara försöka igen antar jag. Skam den som ger sig!
Citera
2013-07-12, 18:43
Medlem
Mr.Kobayashis avatar
Grattis till er som kom in! Skönt med 1.55 för I LiTH redan i första urvalet, lovar gott inför nästa år
Citera
2013-07-12, 18:43
Medlem
Hur är mina chanser att komma in på civ. data på cth med reservplats 19, urvalsgruppen för högskoleprovet där 31st har blivit antagna?

Kan jag tacka ja till både en reservplats samt den plats jag blev antagen till?
Senast redigerad av BernardBenedictus 2013-07-12 kl. 18:46.
Citera
2013-07-12, 18:51
Medlem
Var helt säker på att journalistprogrammet i lund tog in 30 stycken, men tydligen var det 25. Måste ha drömt. Surt att man är 34 då...
Citera
2013-07-12, 18:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av KyleLynch
Var helt säker på att journalistprogrammet i lund tog in 30 stycken, men tydligen var det 25. Måste ha drömt. Surt att man är 34 då...

Känns ju inte helt omöjligt ändå?! Jag är reserv 40 på journalistprogrammet...
Citera
2013-07-12, 19:05
Medlem
SkyCirclings avatar
Begriper mig inte på hur många utbildningar jag kan tacka ja till som reserv. Kom in på mitt 5:e val, kan jag stå kvar som reserv på de 4 utbildningar över eller hur ligger det till?

Och hur blir det om jag tackar ja till mitt 5:e val som jag kom in på?
Citera
2013-07-12, 19:07
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Kobayashi
Grattis till er som kom in! Skönt med 1.55 för I LiTH redan i första urvalet, lovar gott inför nästa år
Skulle bli mycket förvånad om det ramlar ner till 1.5 i andra.
Citera
2013-07-12, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkyCircling
Begriper mig inte på hur många utbildningar jag kan tacka ja till som reserv. Kom in på mitt 5:e val, kan jag stå kvar som reserv på de 4 utbildningar över eller hur ligger det till?
Ja, bara att tacka ja så kommer den plocka in dig efter den rangordning du gjort. Kommer du in på ditt andraval kommer dock allt under strykas direkt, så vet du med dig nu att du är mer sugen på tredje- eller fjärdevalet så kan det vara god tid att tacka nej till de två första.

Förövrigt reserv nummer 90 respektive 78 på juristlinjen i Uppsala och Lund. Fitta sammanfattar allt rätt bra.
Citera
2013-07-12, 19:08
Medlem
hobokens avatar
Jag är antagen med villkor till en fortsättningskurs i företagsekonomi med 1-30 hp i FEK som behörighetskrav. Jag har två omtentor i augusti, vilket jag inte alls tänkte på när jag sökte. Jag valde därför inget i andra hand. Om jag skulle misslyckas med någon av tentorna, står jag då utan utbildning?

Ibland blir jag trött på mig själv...
Citera
2013-07-12, 19:15
Medlem
Reservnummer 23 på en utbildning som tog in 41 i den urvalsgrupp jag sökte in i. Finns det anledning att tro eller är det kört?
Citera
2013-07-12, 19:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av heartsamess
ANTAGEN TILL CIVILINGENJÖR I DATATEKNIK PÅ KTH!!!!!!!! Har kämpat för det här i flera år, trodde dock det var helt kört för mig. SHIIIIT!!

Btw, någon mer som reagerade på att intagningskraven sjönk ganska mycket från föregående år på flera av KTH's utbildningar trots ökat söktryck?

Då ses vi i augusti
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in