2013-07-12, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BodenSwe
Tycker kvinnan brusar upp sig alldeles för lätt. Men vet ju dock inte vad som hände innan filmen, vad killen hade gjort.

Att hon dunkar på med batong förstår jag. Då killen har ett grepp om hennes hund.
Är en situation där jag tycker det är HELT rätt med några slag med batongen, men 14 slag är inte försvarsbart. 5-6 hade jag inte sett som något problem.

Hunden i sig måste vara väldigt ny för den verkar väldigt osäker på situationen.

Så polisen ska inte få kontroll över brottslingen?

Självklart räcker det inte och komma och dutta med 5-6 batongslag när mannen som misshandlat flera personer, begått ödeläggande skadegörelse och hotat om terrorbrott inte ger sig. Det är först efter 11 slag som han ligger ned på marken och efter ytterligare 3 slag ger han upp och släpper hunden. Att då påstå att man inte ska slå mer än 5-6 gånger är absurt. Vad ska hon hitta på istället?
Citera
2013-07-12, 19:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BodenSwe
Men lagen kräver att han släpper hunden.

Hunden gör inte sitt jobb och hon ska inte gå in i en brottningsmatch med denna person. Fram med batongen!

Släppa hunden? Då hade han blivit biten så in i helvete och fått skador för livet. Man har faktiskt rätt att försvara sig även mot korkade poliser som använder övervåld.
Citera
2013-07-12, 19:24
Medlem
Nej nej.. ser ni inte vad som händer.. ?

1. "Lägg dig ner" var menat till hennes hund.
2. Mannen tar hunden genom att stoppa handen i dennes mun och drar iväg den.
3. Poliskvinnan slår mannen för att skydda sin hund, allt ok enligt nödvärnslagen.

Citera
2013-07-12, 19:25
Medlem
TokyoBarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trollig
Men nu finns det väll ingen människa med större mental kapacitet än en 5åring som tror att de enda två alternativen är snutar som omotiverat hoppar på och slår sönder människor och bussar hundar på dom, eller ingen snut alls?

Är man inte helt jävla dum i huvet så måste man väll kunna se alternativet att man strävar efter att ha kompetenta poliser?

Att ha kvinnliga poliser t.ex. är lite som att ha VM i Damfotboll. En genomsnittlig 17årig pojke hade kunnat göra det bättre

hur man än vrider och vänder på det så SKÖTER sig poliser, det spelar ingen roll om det är kvinnor eller män. i dom fall polisen haft dålig attityd mot mig så är det mest män som tagit fram batongen fast att man står på ett behörigt avstånd.

Har inte träffat på en enda kvinnlig polis som agerat på det här sättet, så det är väldigt sällsynt.
Citera
Medlem
netopyrs avatar
till att börja med kunde hon hotat med batongen.
Citera
Medlem
MahatmaHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Förundersökning inledd mot polisen map tjänstefel alt misshandel av åklagare med utgångspunkt från filmen.
Citat:
Citat:
Åklagaren: ”Utdelas mycket våld”
Mats Åhlund, överåklagare och chef vid riksenheten för polismål, har tittat på filmen.
– Och den har gjort att jag har inlett en förundersökning. Jag finner att det finns anledning att anta att brott har begåtts, säger Mats Åhlund till Aftonbladet.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17124606.ab
Jag tyckte väl att namnet lät bekant. Samma överåklagare tog sig an fallet med hundförarpolisen A*ders Tim*ur som kallblodigt avrättade familjehunden Brutus i Arild förra sommaren.

https://www.flashback.org/t1922649

Och den internutredningen var ett stort skämt.

Edit: Avrättade var fel ord. Han sköt den i huvudet utan att döda och sprang därifrån.
Senast redigerad av MahatmaHitler 2013-07-12 kl. 19:35.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Ojojoj stackars kvinna. En film som denna ger en multipel fontänorgasm på alla mediaredaktioner. Samtliga journalister vässar sina pennor för att åter visa sitt bottenlösa förakt för polisväsendet som sådant och denna ordningsskipare i synnerhet. I morgon kommer det att ges ut extrabilagor i vilka presenteras vilken fin kille det stackars offret är. Det enda som får journalisterna att bli kluvna är att offret var svensk. Det hade varit bättre för den allmänna dramaturgin om det varit en neger eller svartskalle. Samtidigt var det bra att en vit svensk man fick spö av en kvinna.

Innan man vet hela upprinnelse till detta skall man inte säga någonting mer än högst allmänt. Som till exempel att en drängfull lappjävel inte skall tillåtas stå och gapa i huvudstaden. Han skall definitivt i alla lägen följa polismans order utan tjafs. I annat fall får han skylla sig själv. För övrigt tycker jag inte filmen visar prov på övervåld men att denna polis bör öva mer på närstrid och hur man använder sin batong. Det är väldigt amatörmässigt utfört och inte alls effektivt. Hunden var mycket bättre.

Vad är skillnaden?

För övrigt håller jag med dig om att tekniken är under alla kritik. Tvåhandsfattning av batongen tyder på bristande styrka i underarmen och något jag bara sett en gång tidigare vid en ordningsvaktsutbildning, oxå den gången av en kvinnlig aspirant. Könskvotering är början på slutet när det kommer till säkerhetsarbete.
Citera
2013-07-12, 19:27
Medlem
GanjaMoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SVKKK
Så polisen ska inte få kontroll över brottslingen?

Självklart räcker det inte och komma och dutta med 5-6 batongslag när mannen som misshandlat flera personer, begått ödeläggande skadegörelse och hotat om terrorbrott inte ger sig. Det är först efter 11 slag som han ligger ned på marken och efter ytterligare 3 slag ger han upp och släpper hunden. Att då påstå att man inte ska slå mer än 5-6 gånger är absurt. Vad ska hon hitta på istället?

antagligen enligt extrem vänstern här på fb skulle hon väll försök ha en dialog med mannen gett honom lite godis läsk och en fritidsgård eller 2 ,daltande med brottslingar,

jag håller med dig fullständigt hennes ingripande var korrekt
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TokyoBarn
hur man än vrider och vänder på det så SKÖTER sig poliser, det spelar ingen roll om det är kvinnor eller män. i dom fall polisen haft dålig attityd mot mig så är det mest män som tagit fram batongen fast att man står på ett behörigt avstånd.

Har inte träffat på en enda kvinnlig polis som agerat på det här sättet, så det är väldigt sällsynt.

Jag har aldrig sett en polis spöa på någon såhär innan heller.

Men snutfittor med fittor brukar vara de jävligaste och drygaste.
Citera
Medlem
Men vad har hänt med Flashback? Sluta tjafsa om att hon gjort fel för det konstaterades redan på andra sidan i den här tråden!
Fram med namn och allt va det innebär nu istället!
Citera
2013-07-12, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GanjaMoon
antagligen enligt extrem vänstern här på fb skulle hon väll försök ha en dialog med mannen gett honom lite godis läsk och en fritidsgård eller 2 ,daltande med brottslingar,

jag håller med dig fullständigt hennes ingripande var korrekt

En normal människa kunde väll bara ha bett honom att gå?

Varför i hela världen ska polisen ha rätt att gå runt och misshandla och bussa hundar på vem de vill?
Citera
2013-07-12, 19:29
Medlem
GanjaMoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av netopyr
till att börja med kunde hon hotat med batongen.

va hade hänt om han i då hade tagit upp sin mobil tryckt på en knappt och sprängt en bomb,hon reagerade blixtsnabbt genom att ta kontroll på situationen, vilket var bra gjort
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in