2013-07-12, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GanjaMoon
jadå lilla flickebarnet grina som en liten bebis du och kalla mig dum för jag inte håller med dig,visar ju snarare på att du är lågbegåvad men men

du verkar inte vara läskunnig i det svenska språket,jag sa aldrig att det är rätt för polisen att springa runt och ge berusade stryk till höger och vänster.men här handlar det om en hotfull berusad som vägrar göra som han blir tillsagd ,stor skillnad vännen

en gång har polisen gripit mig,har inga klagomål jag gjorde som jag blev tillsagd dom var lugna och trevliga,behövde inte ens ha handbojor på mig ,fick prata med en åklagare erkände ringa narkotika brott på stationen och fick böter ,snabbt och enkelt,hade jag inte gjort som jag blivit tillsagt eller hota med att mörda poliserna och hela områden runt om mig,hade jag fått skylla mig själv om dom inte använder silkesvantar när dom ska gripa mig

vi har lagar och regler i sverige,och vi har en poliskår som ska skydda allmänheten och upprätt hålla lag och ordning,ogillar man sånt kan man flytta från sverige

Haha, den så påtagligt bristande logiken är nästan rolig.

Det är inte rätt att ge folk stryk till höger och vänster, fantastiskt att vi kan hålla med varandra på en sådan punkt.

Citat:
här handlar det om en hotfull berusad som vägrar göra som han blir tillsagd

Han är hotfull på ett sätt som bara du kan uppfatta, då? Eftersom personer på plats har vittnat om något helt annat, menar jag?

Och återigen - att inte falla handlöst till marken 0,3 sekunder efter en uppmaning, innebär inte att man är hotfull.

Sedan är det också väldigt påtagligt hur mannen är ett så pass stort hot att han måste slås med batong när han senare ligger ner utan någon som helst ansats att angripa, men att han minuten senare kan lämnas utan att ens handfängslas, medan hon sätter sig och funderar över densiteten på sina skosnören...

Citat:
vi har lagar och regler i sverige,och vi har en poliskår som ska skydda allmänheten och upprätt hålla lag och ordning,ogillar man sånt kan man flytta från sverige

Ja, de ska upprätthålla lag och ordning. Övervåld är ett lagbrott. Ergo; polisen agerade helt fel. Men det faktum att polisen nu är åtalad, tyder såklart på att det var helt rätt och riktigt agerat av henne? Eftersom du så ihärdigt försvarat hennes agerande, så måste det ju vara som så att åklagaren är en landsförrädare? Vilken konspiration du nu börjat nysta upp, skrämmande...
Citera
2013-07-12, 19:16
Medlem
okok1s avatar
Varför sätter hon inte på han handfängsel när han ligger ner? Det var ju jätteallvarligt enligt vissa här inne. Han kunde ju ha en bomb i röven.
Citera
2013-07-12, 19:17
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
du kanske gillar terrorism och att man ska spränga gator i Stockholm lilla vännen,min skeva världsbild,menar då du den att brottslingar inte daltas med tyckas synd om och man ska skylla allt på offren,det är snarare din i sverige skeva världsbild lilla gubben ,dom flesta delar inte den åsikten

Det är ju snarare du som verkar gilla terrorism och att man ska spränga gator i Stockholm.

För om han hade haft en bomb på sig så hade det mycket väl kunnat ske pga. hennes våldsamma beteende.

Vi andra som ser videon ser ju tydligt att den enda på filmen som utgör ett hot för omgivningen, är hon själv.
Citera
2013-07-12, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClaudiaCardinale
Du är också helt dum i kolan eller?

Man skall inte använda mer våld än nöden kräver. Denna fitta till polis hoppas jag blir av med sin polis-legitimation och börjar sälja plopp på en bensinstation istället. Där hör hon hemma.

Men lagen kräver att han släpper hunden.

Hunden gör inte sitt jobb och hon ska inte gå in i en brottningsmatch med denna person. Fram med batongen!
Citera
2013-07-12, 19:18
Medlem
TokyoBarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av netopyr
varför börja slå med batong då? borde skjutit han i huvet

Hade hon gjort det så hade det blivit Husby 2.0 dagarna efter som protest mot polisvåldet, självklart hade hon haft kvar jobbet ialafall, kanske fått lite avdrag på lönen

Nu tycker jag inte vi drar alla poliser över en kamm dock, där finns väldigt många som sköter sitt jobb, tänk er deras situation med varenda kväll där kommer odrägliga folk som leker hulken och ska dryga sig.

Bättre det finns några idioter, än att hela sverige skulle bli fullt med idioter om inte polisen existerat.
Citera
Medlem
GanjaMoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tj.
Personen är gravt onykter och har vistats på annat ställa där han misstänkts ha deltagit i en misshandel, och därefter slagit sönder en fönsterruta. När skulle han ha planterat en bomb? Han bara råkade ha med sig en ut på fyllan och har naturligtvis planterat den i en intilliggande byggnad, och har en detonator i bakfickan? Är det då rationellt att polisen drämmer till honom med ett antal batongslag, som i så fall rimligtvis kan komma åt detonatorn?

för det är ju absolut omöjligt att planera och förbereda och placera bomber innan man går ut ,och det beror ju helt på vad det är för typ av detonator ,är det en mobil så hindrar hon han att ta upp den och genomföra ett terror dåd med sitt snabba ingripande,och om det hade varit så hade hon varit en hjälte och det hade varit ett annat ljud i kistan från er små grinande bebisar
Senast redigerad av GanjaMoon 2013-07-12 kl. 19:24.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClaudiaCardinale
Du är också helt dum i kolan eller?

Man skall inte använda mer våld än nöden kräver. Denna fitta till polis hoppas jag blir av med sin polis-legitimation och börjar sälja plopp på en bensinstation istället. Där hör hon hemma.

Detta är helt enkelt grov misshandel. Grov misshandel bör ge fängelse.

Det är skamligt att vi lever i ett land där poliser fritt kan begå våldsbrott utan risk att dömas till samma konsekvenser som om en vanlig människa skulle begå samma brott.

Att förlora jobbet är långt ifrån straff nog.
Citera
2013-07-12, 19:19
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Varför sätter hon inte på han handfängsel när han ligger ner? Det var ju jätteallvarligt enligt vissa här inne. Han kunde ju ha en bomb i röven.
Därför bombhotet aldrig var ett alternativ.
Citera
2013-07-12, 19:19
Medlem
TokyoBarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1

Detonator via mobiltelefon, det körde dom i boston bombings. Dock hade väl bara 1 bomb hunnit utlösas sen hade han varit rökt. (för folk som skrev om att hur skulle han kunna ha bomber på sig)

Men bra fråga förövrigt, handfängsel är ju det första man tänker på isåfall.
Citera
2013-07-12, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TokyoBarn
Hade hon gjort det så hade det blivit Husby 2.0 dagarna efter som protest mot polisvåldet, självklart hade hon haft kvar jobbet ialafall, kanske fått lite avdrag på lönen

Nu tycker jag inte vi drar alla poliser över en kamm dock, där finns väldigt många som sköter sitt jobb, tänk er deras situation med varenda kväll där kommer odrägliga folk som leker hulken och ska dryga sig.

Bättre det finns några idioter, än att hela sverige skulle bli fullt med idioter om inte polisen existerat.

Men nu finns det väll ingen människa med större mental kapacitet än en 5åring som tror att de enda två alternativen är snutar som omotiverat hoppar på och slår sönder människor och bussar hundar på dom, eller ingen snut alls?

Är man inte helt jävla dum i huvet så måste man väll kunna se alternativet att man strävar efter att ha kompetenta poliser?

Att ha kvinnliga poliser t.ex. är lite som att ha VM i Damfotboll. En genomsnittlig 17årig pojke hade kunnat göra det bättre
Citera
2013-07-12, 19:22
Medlem
Flandmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malchick
Nu följer mannen inte polisens direktiv verkar det som, så på det viset får han skylla sig själv. Det nämligen låter som hon beordrar honom att lägga sig ner. Sen misstänker polisen kanske att hon inte har tillräcklig fysisk styrka att brotta ner mannen. Då kan det bli så här. Inte bra för någon part i det hela.

Hade detta varit i USA hade polisen förmodligen använt en tazer.

Precis, just därför SKA DET INTE FINNAS TJEJER I POLISKÅREN.
Citera
2013-07-12, 19:23
Medlem
Thyrsoss avatar
Oerhört oproffsigt.

Visst ska han gripas och han verkar ju inte stabil i sinnet på något sätt, men att se en polis hantera ett gripande på det sättet är beklämmande...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in