2013-07-12, 17:26
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Ja! Det är svårt att argumentera mot dig också! Men vem kan vara som ville fjutta på rubbet och varför?

Någon som tydligen inte brydde sig om att bilen var full av blod och dna... Vilken idiot som helst fattar att polisen hittar sånt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Plastpåse. "– Analyssvaren visar att det finns fingeravtryck från mannen på en plastpåse som hittats i bagageutrymmet i hans bil"

http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleId=7752301

Däremot tror jag han haft hjälp av någon/några vid något/några tillfällen. Dessutom tror jag att han haft ihjäl henne på skjutfältet och även styckat henne där. Sedan har delarna transporterats till Mjösjöberget. Sen har han varit där och grejat och flyttat delarna vid minst ett tillfälle. Dessutom tror jag han varit psykotisk från slutet av april till cirka 8-9/5. Vad tror du?

Om man har hittat fingeravtrycken ini en plastpåse/kasse och VB blod utanpå då är det för mig helt klart vem som är GM, och då är den, som har lämnat avtrycken där.(eller kanske jag har fel?)
Tror gör man i kyrkan. Detta brott är så ologiskt så jag vet inte om du har rätt eller fel med vad du tror. Jag hoppas att det inte blir ett sådant läge där man varken kan fria eller fälla p.g.a. brist på bevis.
Citera
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Något jag undrar över är om de har andra bevis/indicier bortsett från blod/dna.
De har säkerligen extremt noggrant gått igenom hans dator och telefon (inkl mastuppkopplingar) och de har haft span på honom i gissningsvis minst 10 dagar.
Håller de hittills framkomna bevisen för fällande dom? Är det ställt bortom varje rimligt tvivel att det är just KJ som gjort detta? Skulle bevisen mot alla odds kunnat ha planterats? (Menar med detta att spekulera hur stor chansen är att han blir fälld vid en rättegång).

Det är nog uteslutet- vi talar ändå om flertalet tekniskbevisning i form av blodspår och DNA både i bilen samt lägenheten, och detta är bara det som vi känner till.
Citera
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ja! Det är svårt att argumentera mot dig också! Men vem kan vara som ville fjutta på rubbet och varför?
Någon nära vän eller anhörig, som tyckte att skadan redan var skedd. Det blev inte bättre av att grabben blev inlåst på institution.
Citera
2013-07-12, 17:30
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Någon nära vän eller anhörig, som tyckte att skadan redan var skedd. Det blev inte bättre av att grabben blev inlåst på institution.

Intressant sedan med ett IQ-test på denne person.
Personen har ju bara förvärrat situationen för KJ dessutom.
Citera
2013-07-12, 17:30
Medlem
Klart som korvspad att dom har rätt gärningman, mer och mer tyder på det, och det ska till ett under om det är en helt annan GM som går fri.
Citera
2013-07-12, 17:37
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Infinity1
Klart som korvspad att dom har rätt gärningman, mer och mer tyder på det, och det ska till ett under om det är en helt annan GM som går fri.

Jo men då hoppas att jag att ev medhälpare inte går fri...
Citera
2013-07-12, 17:38
Medlem
highfives avatar
Citat:
Det är svårt att argumentera mot duktige highfive men jag undrar varför skulle KJ välja en mellanstation (fp2) när kroppen var redan styckad i skjutfältet? Han kunde placera kroppsdelarna direkt i ödehuset.

Jag grundar mycket av detta på att KJ och VB knappast var alltför mycket i lägenheten den 4/5. KJ var med all säkerhet hel fokuserad på Fallen Angel som gick av stapeln lördagen efter på skjutfältet. För han som airsoftare så måste detta ha varit årets klo. Jag tror därför att han tog med VB till någon plats på just detta skjutfält. Sen gick det snett, mycket snett. Därför så dödade han henne någonstans i dessa omgivningar. Sen ser jag det som mest praktiskt att han även styckade henne där, men visst han kan även ha fört kroppen direkt efter mordet till Mjösjöberget och styckat där också.

Eftersom jag tror han var rätt förvirrad och ev psykotisk när han placerade kroppen på fp2 så blev kroppen kvar där ett tag. Sedan i samband med att han omgrupperade till föräldrahemmet så hade han möjlighet att tyst och stilla besöka fp2. Väl där så insåg han av någon anledning att hon inte kunde ligga kvar där och försökte flytta allt till fp1. Eftersom jag tror han täckt gropen där huvud och torso var placerat med benen ovanför tillsammans med kanske ris, grenar och ev en presenning. När han väl tog bort riset och grenar så möttes han av en makaber syn. Rent mentalt så klarade han bara av att flytta benen till fp1. Detta var då kanske den 19:e eller rent utav den 20:e som han flyttade delarna.
Senast redigerad av highfive 2013-07-12 kl. 17:58. Anledning: Justerat fyndplatserna i rätt ordning
Citera
2013-07-12, 17:40
Medlem
Citat:
Då är vi överens. Jag har skrivit ganska tidigt i tråden om vem den anhörige kan vara.
Citera
2013-07-12, 17:43
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FistOfFury
Jadu highfive, då är frågan hur denna transport av en ostyckad VB har gått till och varför han sedan styckat henne samt flyttat kroppsdelarna från mordplatsen till fyndplatserna?

Har han varit psykotisk en längre tid så borde detta väckt uppmärksamhet hos hans omgivning- vilket vi iofs inte vet något om.

KJs beteende efter mordet tycker jag inte dock tyder på ett psykotiskt beteende, t.e.x detta med hans fejja- att han hade sinnesnärvaro att stänga av den o.s.v. Han har även gjort sig av med bevisning och gjort allt för att undgå att väcka misstankar, t.ex. varit med i eftersöken efter henne o.s.v.

Det är rätt vanligt att den som debuterar som psykotisk isolerar sig med sina egna tankar. Ska det ha väckt uppmärksamhet så kanske någon noterat att han var mer för sig själv än vanligt.

Håller med dig om att strax efter mordet verkar psykosen klinga av. OM nu M*rtin N*got är ett konto av KJ så visar det på att han mådde dåligt åtminstone mellan 28/4-3/5. Sen den 11/5 skriver denna person helt adekvata saker på MPS sida på Fejjan. Vilket sammanträffande.

Tillägg: Det som stör mig med kontot, om det är KJs konto, är att den personen skriver "dem" hela tiden i stället för de eller dom. Detta måste jag erkänna att jag inte minns från KJs skriverier.
Senast redigerad av highfive 2013-07-12 kl. 17:51. Anledning: Tillägg
Citera
2013-07-12, 17:54
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Jag tror att KJ placerade alla kroppsdelar i gropen, och att någon annan flyttade några in i huset i avsikt att fjutta på rubbet, men blev avbruten. Det baserar jag på hunden som vittnade om att huset var tomt dagen innan fyndet.

Inte orimligt och vi verkar i varje fall överens så långt som att fp2 är den ursprungliga första dumpningsplatsen snarare än fp1, även om jag har sett ett lite annat scenario framför mig. Dock är min huvudhypotes fortfarande att han gjorde detta själv. Svagheten i den hypotesen är jag naturligtvis väl medveten om: Stämmer iakttagelserna om att benen inte kan ha funnits i huset från början så går det dåligt ihop med det faktum att KJ haft span på sig från ett tidigt skede. Är väl iofs inte omöjligt att man inte kunnat skugga honom hela tiden av det skälet att han skulle ha upptäckt det om han t ex var ute och körde på relativt ensliga vägar.

Vet du om det är tillåtet och om det i så fall ens förekommer att sätta sändare på (inofficiellt) misstänkta personers bilar vid förspaning?
Citera
2013-07-12, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Jag grundar mycket av detta på att KJ och VB knappast var alltför mycket i lägenheten den 4/5. KJ var med all säkerhet hel fokuserad på Fallen Angel som gick av stapeln lördagen efter på skjutfältet. För han som airsoftare så måste detta ha varit årets klo. Jag tror därför att han tog med VB till någon plats på just detta skjutfält. Sen gick det snett, mycket snett. Därför så dödade han henne någonstans i dessa omgivningar. Sen ser jag det som mest praktiskt att han även styckade henne där, men visst han kan även ha fört kroppen direkt efter mordet till Mjösjöberget och styckat där också.

Eftersom jag tror han var rätt förvirrad och ev psykotisk när han placerade kroppen på fp1 så blev kroppen kvar där ett tag. Sedan i samband med att han omgrupperade till föräldrahemmet så hade han möjlighet att tyst och stilla besöka fp1. Väl där så insåg han av någon anledning att hon inte kunde ligga kvar där och försökte flytta allt till fp2. Eftersom jag tror han täckt gropen där huvud och torso var placerat med benen ovanför tillsammans med kanske ris, grenar och ev en presenning. När han väl tog bort riset och grenar så möttes han av en makaber syn. Rent mentalt så klarade han bara av att flytta benen till fp2. Detta var då kanske den 19:e eller rent utav den 20:e som han flyttade delarna.
Den är mycket trovärdig teori. Jag tror på den och/eller Q,s. Resten av andra teorier är bara bollshit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in