2013-07-12, 16:57
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
"Men enligt åklagaren har polisen ännu inte hittat brottsplatsen där mordet har skett. Man tror fortfarande inte att bostaden är brottsplatsen, även om det gjorts DNA- och blodfynd i 22-åringens lägenhet.

– Vi har gjort en del sök i Boden och det ska fortgå någon vecka till. Sedan väntar vi på ytterligare resultat från SKL om inskickat material. Det är vissa personer som ska höras men vi börjar skönja slutet på utredningen, säger Ulrika Schönbeck.

http://www.expressen.se/nyheter/misstankte-i-vatchareeya-fallet-kvar-i-haktet/

Man kan ju undrar varför de inte kan bekräfta lägenheten som brottsplats trots blodfynd? Antingen är det så att analyssvar inte ännu kunnat bekräftat detta eller så har han dräpt henne någon annanstans. Söken ska alltså fortgå i någon vecka till! Samtidigt säger Schönbäck att de börjar skönja slutet på utredningen- vilket är förvirrande.

Undrar vilka det är som ska höras och varför?
Citera
2013-07-12, 17:01
Medlem
Om kj använt en påse att frakta kroppsdelar i, så är väl den påsen den första han skulle slängt bort? Kj framstår som en korkad mördare med extra stor tur... Vi får se om turen håller i sig... Om det nu är han som gjort det.
Citera
2013-07-12, 17:01
Medlem
Citat:
Plastpåse. "– Analyssvaren visar att det finns fingeravtryck från mannen på en plastpåse som hittats i bagageutrymmet i hans bil"

http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleId=7752301

Däremot tror jag han haft hjälp av någon/några vid något/några tillfällen. Dessutom tror jag att han haft ihjäl henne på skjutfältet och även styckat henne där. Sedan har delarna transporterats till Mjösjöberget. Sen har han varit där och grejat och flyttat delarna vid minst ett tillfälle. Dessutom tror jag han varit psykotisk från slutet av april till cirka 8-9/5. Vad tror du?
Det är svårt att argumentera mot duktige highfive men jag undrar varför skulle KJ välja en mellanstation (fp2) när kroppen var redan styckad i skjutfältet? Han kunde placera kroppsdelarna direkt i ödehuset.
Citera
2013-07-12, 17:07
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Det är svårt att argumentera mot duktige highfive men jag undrar varför skulle KJ välja en mellanstation (fp2) när kroppen var redan styckad i skjutfältet? Han kunde placera kroppsdelarna direkt i ödehuset.
Jag tror att KJ placerade alla kroppsdelar i gropen, och att någon annan flyttade några in i huset i avsikt att fjutta på rubbet, men blev avbruten. Det baserar jag på hunden som vittnade om att huset var tomt dagen innan fyndet.
Citera
2013-07-12, 17:09
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Plastpåse. "– Analyssvaren visar att det finns fingeravtryck från mannen på en plastpåse som hittats i bagageutrymmet i hans bil"

http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleId=7752301

Däremot tror jag han haft hjälp av någon/några vid något/några tillfällen. Dessutom tror jag att han haft ihjäl henne på skjutfältet och även styckat henne där. Sedan har delarna transporterats till Mjösjöberget. Sen har han varit där och grejat och flyttat delarna vid minst ett tillfälle. Dessutom tror jag han varit psykotisk från slutet av april till cirka 8-9/5. Vad tror du?

Jadu highfive, då är frågan hur denna transport av en ostyckad VB har gått till och varför han sedan styckat henne samt flyttat kroppsdelarna från mordplatsen till fyndplatserna?

Har han varit psykotisk en längre tid så borde detta väckt uppmärksamhet hos hans omgivning- vilket vi iofs inte vet något om.

KJs beteende efter mordet tycker jag inte dock tyder på ett psykotiskt beteende, t.e.x detta med hans fejja- att han hade sinnesnärvaro att stänga av den o.s.v. Han har även gjort sig av med bevisning och gjort allt för att undgå att väcka misstankar, t.ex. varit med i eftersöken efter henne o.s.v.

Citera
2013-07-12, 17:11
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
Om kj använt en påse att frakta kroppsdelar i, så är väl den påsen den första han skulle slängt bort? Kj framstår som en korkad mördare med extra stor tur... Vi får se om turen håller i sig... Om det nu är han som gjort det.

Det vet vi inget om- blodspåren på påsen kan ha kommit dit av flertalet olika anledningar.
Citera
2013-07-12, 17:12
Medlem
Skjutfältet har varit stängt under maj. Pga tjällossning.
Bommarna har varit låsta.
Citera
2013-07-12, 17:19
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adriancat
Hela maj?
Citera
2013-07-12, 17:21
Medlem
highfives avatar
Citat:

I så fall vissa delar av skjutfältet. Jag var personligen och körde på vägarna kring den 14/5 och 28/5 om jag nu minns rätt. Däremot vet jag att det varit övningar i början och mitten av maj.
Citera
2013-07-12, 17:22
Medlem
ME077s avatar
Något jag undrar över är om de har andra bevis/indicier bortsett från blod/dna.
De har säkerligen extremt noggrant gått igenom hans dator och telefon (inkl mastuppkopplingar) och de har haft span på honom i gissningsvis minst 10 dagar.
Håller de hittills framkomna bevisen för fällande dom? Är det ställt bortom varje rimligt tvivel att det är just KJ som gjort detta? Skulle bevisen mot alla odds kunnat ha planterats? (Menar med detta att spekulera hur stor chansen är att han blir fälld vid en rättegång).
Citera
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:

Det säger iofs ingenting- det är ju en alldeles utmärkt anledning för KJ att bege sig ditåt om det är stängt för allmänheten. Men man kan ju fråga sig om mordplatsen är utomhus varför han då styckat kroppen på ett sådant sätt som man gör vid en transportstyckning?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag tror att KJ placerade alla kroppsdelar i gropen, och att någon annan flyttade några in i huset i avsikt att fjutta på rubbet, men blev avbruten. Det baserar jag på hunden som vittnade om att huset var tomt dagen innan fyndet.
Ja! Det är svårt att argumentera mot dig också! Men vem kan vara som ville fjutta på rubbet och varför?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in