2013-07-11, 22:57
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peckahuve
Puss
Ups har man tagit sin kvällsmedicin?

Det kallar jag för en vändning i klass med guds uttolkade skepnadsförmåga, men hellre en puss på handen som serverar dig informatik, som du kan komma att behöva imorgon, det där med plåstret hade strimma av allvar.. för du vet, jag är en brydd jävel som månar om att även du hänger med i trådutvecklingens framfart.

Vi pratade bl.a om barnens inneboende logiska potential, men det blev för ointressant........ ?

För få ekvationer för dig att sätta tänderna i och dra runt 328 varv ? Nä ok, vi kan släppa ämnet nu när du pussade mig. (då jag är också ömsint)
Citera
2013-07-11, 23:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BlackJewel
Ups har man tagit sin kvällsmedicin?

Det kallar jag för en vändning i klass med guds uttolkade skepnadsförmåga, men hellre en puss på handen som serverar dig informatik, som du kan komma att behöva imorgon, det där med plåstret hade strimma av allvar.. för du vet, jag är en brydd jävel som månar om att även du hänger med i trådutvecklingens framfart.

Vi pratade bl.a om barnens inneboende logiska potential, men det blev för ointressant........ ?

För få ekvationer för dig att sätta tänderna i och dra runt 328 varv ? Nä ok, vi kan släppa ämnet nu när du pussade mig. (då jag är också ömsint)
Alltså, jag bryr mig inte om tråden, jag bryr mig bara om mina egna åsikter, detta kanske underlättar att begripa mina ständiga OT.
Min undran ifall här finns några religiösa representanter kvatstår dock, eftersom jag misstänker att sådana här trådar bara drar till sig sådana som mig, som bara tycker det är kul att provocera.
Citera
2013-07-11, 23:45
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:
Alltså, jag bryr mig inte om tråden, jag bryr mig bara om mina egna åsikter, detta kanske underlättar att begripa mina ständiga OT.
Min undran ifall här finns några religiösa representanter kvatstår dock, eftersom jag misstänker att sådana här trådar bara drar till sig sådana som mig, som bara tycker det är kul att provocera.
Hmm tycker nog att man varit inne och nosat på t.ex perception och hur perceptuion egentligen uttolkas och inte enbart verbaliseras, men där logik finns med på banan, brukar det bli slirigt för de gudsförgätna.. det håller jag med om älskling.
Citera
2013-07-11, 23:50
Bannlyst
Citat:
Hmm tycker nog att man varit inne och nosat på t.ex perception och hur perceptuion egentligen uttolkas och inte enbart verbaliseras, men där logik finns med på banan, brukar det bli slirigt för de gudsförgätna.. det håller jag med om älskling.
Så lätt jag charmar folk
Citera
2013-07-11, 23:57
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:
Så lätt jag charmar folk
Ja där ser du vad den dagliga medicinen gör, skulle du hoppa över den så hade jag fått stå måltavla för säkert minst tre avundsjuka salvor om min uttrycks-stil, kan jag hjälpa att jag är benudlad av frälsarmonstret lite från och till? Nä.. man ska inte mobba vad som är beandligat pecka..

Du tar dig! här väller ju den gentile mannen fram i dig likt en smekande nudel mot gommen.

Eller tog du bara en kalldusch och bläddrade lite i psykologi.självhjälpar-boken för att coola ner.. hmmm.. who cares ;-
Citera
2013-07-12, 00:07
Bannlyst
Citat:
Ja där ser du vad den dagliga medicinen gör, skulle du hoppa över den så hade jag fått stå måltavla för säkert minst tre avundsjuka salvor om min uttrycks-stil, kan jag hjälpa att jag är benudlad av frälsarmonstret lite från och till? Nä.. man ska inte mobba vad som är beandligat pecka..

Du tar dig! här väller ju den gentile mannen fram i dig likt en smekande nudel mot gommen.

Eller tog du bara en kalldusch och bläddrade lite i psykologi.självhjälpar-boken för att coola ner.. hmmm.. who cares ;-
Exakt
Citera
2013-07-12, 00:36
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:
Exakt
Så perception är inget fundamentalt inom teoretisk matematik.. ?

För perception handlar inte om omvandling och korrelation, gåendes mot vissa slutsatser om formationer?

No no... I DON´T care.. absolut inte heller när man ställer ultimativa snabbdiagnoser på t.ex Aspbergers för att komma åt ännu fler, med avsaknad av rätt tankebild (Bråkenhjelm) .... eller... när går fantasitanken in, i ekvationen som beräknar vilken lutning på pappretbarnet behöver för att passera gå, eller ta sig extrarundor inom domäner vilka har lika stark vurm för sönderklippta ekvationer, som du ju haft en del av, att bjuda på

No no nooo... nu lägger vi ner! vill inte störa aftonstämningen för dig, låt nu atmosfären fortsatt ligga och vagga och inget tafsande på aftonbönens underbara effekt. Tror man så tror man för det är logisk intelligens att klara av att tro, (af när det testas)

Hoppas din sena aftonbön ger rikliga bidrag åt den övertygelse som vacklar.. men att vackla ger anledning att tackla.
Citera
2013-07-12, 06:50
Bannlyst
Citat:
Så perception är inget fundamentalt inom teoretisk matematik.. ?

För perception handlar inte om omvandling och korrelation, gåendes mot vissa slutsatser om formationer?

No no... I DON´T care.. absolut inte heller när man ställer ultimativa snabbdiagnoser på t.ex Aspbergers för att komma åt ännu fler, med avsaknad av rätt tankebild (Bråkenhjelm) .... eller... när går fantasitanken in, i ekvationen som beräknar vilken lutning på pappretbarnet behöver för att passera gå, eller ta sig extrarundor inom domäner vilka har lika stark vurm för sönderklippta ekvationer, som du ju haft en del av, att bjuda på

No no nooo... nu lägger vi ner! vill inte störa aftonstämningen för dig, låt nu atmosfären fortsatt ligga och vagga och inget tafsande på aftonbönens underbara effekt. Tror man så tror man för det är logisk intelligens att klara av att tro, (af när det testas)

Hoppas din sena aftonbön ger rikliga bidrag åt den övertygelse som vacklar.. men att vackla ger anledning att tackla.
Vilken övertygelse?
Citera
2013-07-12, 08:22
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kunskap1
Tror du på Gud OM detta krav skulle uppfyllas?

Ja, förmodligen. Om jag påbörjade en bön och hörde en röst inom mig som frågade "Vad vill du min son?" hade jag varit ganska övertygad. Visst finns det alltid tvivel och det är ingenting objektivt, men det hade räckt för mig.
Om kristna dessutom hade haft en rejäl statistisk fördel i god levnad och kunde uppvisa empiriska resultat från "faith healing" och liknande hade det inte skadat.
Citera
2013-07-12, 08:24
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanning05
Hej!

Detta tycker jag är en väldigt svår utmaning.

Jag är intresserad av fenomenet Gud och vill påstå att Dennes existens kan vara möjlig. Jag har inga empiriska evidens på existensen av ett sådant fenomen.

Jag kan säga såhär: Man kan aldrig bevisa Guds existens empiriskt. Enligt definitionen av Gud i religiösa texter så är Gud inget som kan uppfattas med våra empiriska sinnen. Därför kan man aldrig bevisa att Gud existerar på empirisk väg.

Han påverkar alltså inte vår värld direkt. Varför ska man då anse att han ens är relevant om han existerar?
Citera
2013-07-12, 08:25
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanning05
Gud existerar inte för den som anser att empirisk väg är den enda väg för insikt av sanning. Håller du med?

Exempel på andra vägar och dess analysmetoder för att avgöra om det är mer än bara tankar i eget huvud?
Citera
2013-07-12, 15:09
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Om jag påbörjade en bön och hörde en röst inom mig som frågade "Vad vill du min son?" hade jag varit ganska övertygad. Visst finns det alltid tvivel och det är ingenting objektivt, men det hade räckt för mig.

Där ser man. Jag är uppenbarligen mer av en skeptiker än du är, för jag har ju haft alla dessa anomali-UPPLEVELSER (~paranormalitet/transcendens) och dessa har endast gjort mig ännu mer granskande och kritisk än när jag ursprungligen påbörjade mina olika experiment inom kategorin existentiella frågor o.dyl.

Diskrepansen på upplevelses-området kan vara lika stor som den är på mytologi/religiös-urkund området. Och desutom har 'upplevelserna' samma gap i en steg-för-steg regressiv härledning till den förmodade sanna metafysiska transcendens.

Citat:
Om kristna dessutom hade haft en rejäl statistisk fördel i god levnad och kunde uppvisa empiriska resultat från "faith healing" och liknande hade det inte skadat.

Och jag har ... som agnostisk reiki-healer .... till synes eller kanske helad en terminal cancer; utan nån 'guds' medverkande. Vilket varken ökar eller förminskar min agnostiska position.

Så skulle 'gud' demonstreras för mig skulle det vara i form manifesterad, éntydigt, objektivt, enligt-överenskommelse mirakel-makeri.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in