Resultat: .
0%
röster
2013-07-11, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lernbo
Pep har tydligen sagt till Thiago att han ska flytta ner Martinez till mittbacks positionen och ge han en roll i centrala mittfältet Men jag måste hålla med om att han inte behövs så extremt mycket.

Så det kanske blir en 4-1-4-1 med Martinez som mittback och Thiago som backup för Schweinsteiger? Eller 4-3-3 med Schweinsteiger, Thiago och Kroos i mitten. Oberoende av vilket system det blir så känns det som det redan finns för många i mittfältet. Hur ska då Can, Hjolberg och senare Rode få någon speltid.

Just nu är givetvis allting bara onödiga spekulationer men man får ändå känslan att Pep kanske vill ändra för mycket. Dortmund har nu erfarenheten från förra året, mer bredd i truppen nu, och Heno kompenserar Götze väldigt bra. De kanske inte kommer gå lika bra i CL men i Bundesliga kommer de säkerligen sätta stor press på Bayern. Martinez var extremt viktigt i mittfältet mot Dortmund, och jag har svårt att se att Schweinsteiger ensam eller med Thiago skulle kunna göra samma defensiva jobb. Också ifall Alaba och Lahm faktiskt flyttar upp ännu mer skulle det lämna farligt stora ytor åt Reus/Aube/Kuba samtidigt som Gündogan slipper Martinez/Gustavo i mitten.
Citera
2013-07-11, 13:44
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Unfaßbar är bara förnamnet för en novis supporter som jag.
Ja, verkar ju vara helt uppåt väggarna. Hade väl varit bättre att släppa Rafinha och fylla på med en ung och lovande ytterback.
Citera
2013-07-11, 14:27
Medlem
Äh vafan...

Thiago må vara en bra fotbollspelare men jag vill knappast se någon ur den nuvarande truppen försvinna. Martinez på mitten, ja tack! Gustavo som får speltid, ja tack!
Citera
2013-07-11, 14:54
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Ja, verkar ju vara helt uppåt väggarna. Hade väl varit bättre att släppa Rafinha och fylla på med en ung och lovande ytterback.

Rafinha vill väl bort för att få mera speltid, nu sist har han dock varit ett komplement till Lahm och nej honom petar han ju inte.
Citera
2013-07-11, 14:58
Medlem
Smirmats avatar
Citat:
Rafinha vill väl bort för att få mera speltid, nu sist har han dock varit ett komplement till Lahm och nej honom petar han ju inte.

Räcker det inte att ha Diego Contento som reserv på vänsterbacken, och sen kan väl Boateng spela högerback om det skulle behövas?
Citera
2013-07-11, 15:55
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smirmat
Räcker det inte att ha Diego Contento som reserv på vänsterbacken, och sen kan väl Boateng spela högerback om det skulle behövas?
Lahm spelar högerback och Contento är som sagt vänsterback och då en eventuell ersättare till Alaba.
Citera
2013-07-11, 16:07
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smirmat
Nja, ska man göra bra resultat på alla fronter behöver man nog fullgoda ersättare på alla positioner. Även om Boan kan spela högerback så smälter han inte in i spelsystemet som en sådan.

Jag förstår att Rafinha vill ha speltid, högerbacken i Brasilien är inte en helt orimlig ambition med tanke på att den överskattade Dani Alves bara kan spela åt ett håll.
Citera
2013-07-11, 19:32
Medlem
cyberkalles avatar
Nu ryktas Kroos iväg till Real.
4522 ofta så pålitliga källa säger tydligen att Thiago affären skall vara klar.

Denna utvecklig ogillas nått jävulskt.

Edit: Hoppas allt bara är silly snack
Senast redigerad av cyberkalle 2013-07-11 kl. 19:46.
Citera
2013-07-11, 19:41
Medlem
Steff83s avatar
Jag vill inte ha någon Thiago....Pep..för fan..bygg på det vi har..förvalta..och spetsa på rätt ställen.

Dock..Sammer bestämmer i slutändan vad gäller truppen..Inte Pep, som det blir allt för mycket fokus på vad han vill göra si ell er så..
Citera
2013-07-11, 20:01
Medlem
Citat:
Nu ryktas Kroos iväg till Real.
4522 ofta så pålitliga källa säger tydligen att Thiago affären skall vara klar.

Denna utvecklig ogillas nått jävulskt.

Edit: Hoppas allt bara är silly snack

Kroos till Real, källa på det?

Sjukt bra spelare, men vi har redan Modric, Özil och Isco. Jag kan inte se Kroos ta en ordinarie tröja.

Thiago till Bayern och Kroos till United? jag sa ju att Kroos och Gomez skulle bli Peps första offer btw.
Citera
2013-07-11, 20:09
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Kroos till Real, källa på det?

Sjukt bra spelare, men vi har redan Modric, Özil och Isco. Jag kan inte se Kroos ta en ordinarie tröja.

Thiago till Bayern och Kroos till United? jag sa ju att Kroos och Gomez skulle bli Peps första offer btw.

Har ingen källa bara att ryktet startade på transfermarkt och steg snabbt.
Transfermarkt är ju ingen pålitlig källa så därav min förhoppning att det är ett vanligt Silly-rykte.

Jag hävdar och nu kommer glåporden hagla garanterat men i mitt tycke så är Kroos en bättre spelare än Modric.
Till den senares försvar så är det bara i ett fåtal matcher jag såg honom förra säsongen.
Citera
2013-07-11, 20:10
Medlem
Quorthons avatar
Känns oroande om Bayern ska kamma Pep medhårs och byta ut världens bästa mittfält för att ge en spanjor specialbehandling innan han ens signat. Antar att Thiago fått vissa garantier från Pep om han väljer att gå dit. När allt är finstämt och bra kommer Pep som en elefant i ett glashus och trampar folk på tårna. Fansen kommer inte vara nöjda om Kroos hamnar i frysboxen eller säljs. Håller med cyberkalle om Kroos.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in