Jag är Reserv på nästan alla utom den sista valet vilket jag har blivit antagen i, när det står att om du vill behålla platsen ska man kryssa JA i alla valet som jag står som reserv i?
eller om man står som reserv i förstahandsvalet och andrahandsvalet, går det att kryssa i Nej i förstahandsvalet och istället välja andrahandsvalet som jag är 2:a på kön?
har förövrigt valt Datasystemsutveckling programmet i Kristianstads högskola,
står Din reservplats i den här urvalsgruppen är: 17
Antalet sökande som har blivit antagna i den här urvalsgruppen är: 4
Jag tycker att du ska kontakta Antagning.se för säkrare information.
För tackar du nej till den plats du erbjöds och inte kommer in på tredje då är du körd.
Faan.. Var alldeles för sent att stryka de två första platserna. Hade Tekniskt basår KTH på 3:e
Kan ju alltid söka in till KTH (civilingenjör?) med HP alternativt betyg efter basåret? Visst, du missar garantiplatsen, men andra vägar är få, tyvärr.
"Din reservplats i den här urvalsgruppen är: 2
Antalet sökande som har blivit antagna i den här urvalsgruppen är: 2"
Vad exakt innebär detta? Jag har sökt till Uppsala. Utbildningen i fråga kräver ganska höga betyg, ungefär 80% MVG (som det hette back then) plus meritpoäng. Har jag någon chans att komma in?
Jag har sökt en master och har reservplats 1, min polare som sökt en annan master har också reservplats 1. Kan det vara så att en massa människor delar på reservplats 1, eller är vi helt enkelt först i kön på båda?
Antagen till H-ing i elektroteknik på Ångströmslabb, Uppsala. Är det några fler som är antagna åtminstone till UUs teknisk-naturvetenskapliga fakultet (Ångströms)?