2013-07-12, 11:13
Medlem
girigfans avatar
Sveavägen here we come
Citera
2013-07-12, 11:29
Medlem
thorfromasgards avatar
Resultaten är redan uppe, logga in och kolla!!
Jag blev antagen i mitt första val, satan vilken vild helg det ska bli
Citera
2013-07-12, 11:29
Medlem
Fan. Jag står som reserv på mitt förstaval men är antagen på mitt andraval. Kan man avvakta och godkänna båda och i så fall ta förstavalet om det öppnas för mig som reserv, eller är det försent när jag accepterar andrahandsvalet som jag är antagen på?

Extremt ivrig just nu, usch. Någon som har en aning..

Edit: Reservplats 278 på förstavalet om det spelar någon roll. Fan. Ser det mörkt ut för mig?
Senast redigerad av Tasevski 2013-07-12 kl. 11:33.
Citera
2013-07-12, 11:37
Medlem
Typorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tasevski
Fan. Jag står som reserv på mitt förstaval men är antagen på mitt andraval. Kan man avvakta och godkänna båda och i så fall ta förstavalet om det öppnas för mig som reserv, eller är det försent när jag accepterar andrahandsvalet som jag är antagen på?

Edit: Reservplats 278 på förstavalet om det spelar någon roll. Fan. Ser det mörkt ut för mig?

bäst att du kontaktar antagning.se för säkrare information.
Citera
2013-07-12, 11:39
Medlem
Alltså jag förstår ingenting. Har sökt jurist i uppsala och är med i 3 olika urvalsgrupper (BI, BII och HP). Totalt ska det finnas 250 platser, men när jag räknar ihop "antalet sökande som blivit antagna i den här urvalsgruppen" som det står under så blir det bara 220 platser? :s Hur många urvalsgrupper finns det egentligen?!
Citera
2013-07-12, 11:42
Medlem
Typorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tasevski

nahh ta det lugnt, många 98% kommer antingen att välja ett annat program eller välja att tacka nej.

Vad händer nu?
Bekräftelsemejl är på väg till dig
Du får snart ett e-postmeddelande som ett kvitto på ditt svar. Spara mejlet.

Antagen?
Om du har blivit antagen, det vill säga blivit erbjuden en plats och tackat ja, kommer du att få information om terminsstart, registrering med mera från universitetet/högskolan.

Reserv?
Om du har tackat ja till att stå kvar som reserv, det vill säga att stå på väntelista till utbildningsplats, ska du vänta på nästa antagningsbesked. Då får du reda på om du har fått en plats på utbildningen.
Citera
2013-07-12, 11:43
Medlem
Typorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krutklas
Alltså jag förstår ingenting. Har sökt jurist i uppsala och är med i 3 olika urvalsgrupper (BI, BII och HP). Totalt ska det finnas 250 platser, men när jag räknar ihop "antalet sökande som blivit antagna i den här urvalsgruppen" som det står under så blir det bara 220 platser? :s Hur många urvalsgrupper finns det egentligen?!

kan hända att alla som har erbjudits en plats inte har tackat ja än.
Citera
2013-07-12, 11:44
Medlem
ValleVattenskalles avatar
Kom in på Jurist Uppsala! Någon annan också?
Citera
2013-07-12, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ValleVattenskalle
Kom in på Jurist Uppsala! Någon annan också?

Nej
Citera
2013-07-12, 11:47
Medlem
Blev antagen på 1:a. Vad händer om jag tackar nej? Vill helst gå på den 3:e
Citera
2013-07-12, 11:51
Medlem
Typorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av razer9711
Blev antagen på 1:a. Vad händer om jag tackar nej? Vill helst gå på den 3:e

Jag tycker att du ska kontakta Antagning.se för säkrare information.
För tackar du nej till den plats du erbjöds och inte kommer in på tredje då är du körd.
Citera
2013-07-12, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Typory
nahh ta det lugnt, många 98% kommer antingen att välja ett annat program eller välja att tacka nej.

Vad händer nu?
Bekräftelsemejl är på väg till dig
Du får snart ett e-postmeddelande som ett kvitto på ditt svar. Spara mejlet.

Antagen?
Om du har blivit antagen, det vill säga blivit erbjuden en plats och tackat ja, kommer du att få information om terminsstart, registrering med mera från universitetet/högskolan.

Reserv?
Om du har tackat ja till att stå kvar som reserv, det vill säga att stå på väntelista till utbildningsplats, ska du vänta på nästa antagningsbesked. Då får du reda på om du har fått en plats på utbildningen.
Värt att nämna är att jag är reserv nummer 1 i urvalet av högskoleprov.. Nu vill jag inte jinxa, en bör jag inte komma in då?
Kan jag förresten tacka ja till mitt andraval men ändå stå kvar som reserv på förstavalet, så att jag är garderad?

Ska kontakta dem på deras nummer. Tack för svar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in