2013-07-12, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Å fan, har de ändrat den. Då kan det slå åt det håller att AJ åtalas för mord, för att det är besvärande ommständigheter också då, även om det från början inte är planerat?
Japp, och detta kommer med största sannolikhet att rubricerat som mord. För vad kan vara förmildrande i detta fall? (Om det nu väcks åtal dvs, det gäller ju att hitta kroppen, även om man kan bli dömd för mord utan kropp, så gör det det hela mkt lättare)
Citera
2013-07-12, 01:28
Medlem
svenyngves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grp03
Varför är det så viktigt att finna den cykeln?

Det är väldigt viktigt!

Om vi leker med tanken att AJ är GM och att han tog sig till DB för att få hjälp. Detta innebär att AJ satt på cykeln med kläder som med all sanorlikhet bar på BO blod. Platsen där man finner cykeln kan ju berätta en del... Vad jag har hörs så har han en minneslucka vad gällande motorcykeln position så att säga.
Senast redigerad av svenyngve 2013-07-12 kl. 01:31.
Citera
2013-07-12, 01:30
Medlem
Grp03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svenyngve
jag yrkar på mord, dråp hade det kanske handlat om personen i fråga hade en annan historia.
Så du menar att det var planerat? Vad får dig att tro det när du tidigare hävdat att handlingen troligen är begådd i affekt?
Citera
2013-07-12, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Å fan, har de ändrat den. Då kan det slå åt det håller att AJ åtalas för mord, för att det är besvärande omständigheter också då, även om det från början inte är planerat?
Känns ju som att iom denna charad med gömmande av lik med bevis för dråp, lögner och nekanden kan slå bakut om dom hittar I.F . Hade han erkännt direkt solklart dråp, lögner och bevisförstöring så blir det ju helt plötsligt upp till A.J att bevisa dråp och inte mord med bevis han själv suddat ut.
Citera
2013-07-12, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robinlid
Ja, och om han så mycket som läser denna tråd har jag tre saker att säga:
1. Två barn har antagligen förlorat deras Mamma som onekligen älskade dom, som sa till dom att Mamma ska skydda er oavsett vad som händer. I dag kan det vara deras sista minnen från deras Mamma innan hon försvann!
2. Alla vet framför allt här vem han är, oavsett om han inte döms eller inte så kommer han ha svårt att någonsin kunna få kontakter/vänner i samhället utanför sina nazikretsar! Han kan dock göra rätt för sig, erkänna och ta sitt straff! För oavsett om det var en olycka eller om det gjorts med uppsåt så är det fortfarande ett misslyckande och gjort är gjort och vi alla har växt upp med att gör man fel så får man ta konsekvenserna!
3. Jag har både hört från vänner och släktingar till Ida hur dom mår och i vissa stunder har det skärt rakt igenom en att höra och om dessa personer ska behöva gå igenom det dom gör just nu flera år framåt så straffar dom Idas anhöriga ännu mer än vad som redan är gjort! Det enda rätta är att säga sanningen om vad som skett och avsluta detta, inte för deras egen skull utan för anhöriga men mest för barnens skull, dom saknar sin Mor och om dom inte kan ge dom det så kan dom i alla fall få dom att sluta undra, ja sluta leva i ovissheten, den är värre!!!

Tänk på detta AJ om du nu läser, tänk....

Vågar han inte erkänna så kan han alltid ringa in ett anonymt tips om var I*a finns.
Citera
2013-07-12, 01:31
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emmaemmalarsson
Japp, och detta kommer med största sannolikhet att rubricerat som mord. För vad kan vara förmildrande i detta fall? (Om det nu väcks åtal dvs, det gäller ju att hitta kroppen, även om man kan bli dömd för mord utan kropp, så gör det det hela mkt lättare)
Blödarsjukan. Det kan vara förmildrande, det kan t.o.m. bedömas som vållande till annans död om uppsåtet inte var att döda.
Citera
2013-07-12, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nej, förhörsledaren får inte ljuga.

Quarrel: Märkligt då jag själv har upplevt förhörsledare ljuga på det sätt som skribenten frågar om.
Citera
2013-07-12, 01:34
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Quarrel: Märkligt då jag själv har upplevt förhörsledare ljuga på det sätt som skribenten frågar om.
Jag skrev vad de får, inte vad de gör.
Citera
2013-07-12, 01:35
Medlem
svenyngves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grp03
Så du menar att det var planerat? Vad får dig att tro det när du tidigare hävdat att handlingen troligen är begådd i affekt?

nej det är inte planerat allt tyder åt att det inte är de.. mord blir det om han fälls så tror jag,, allså inte dråp.

Dråp blir det om du råkar tappa en tegelsten i huvudet på någon när du bygger ett hus osv.. sticker du en kniv i någon blir det mord.
Senast redigerad av svenyngve 2013-07-12 kl. 01:38.
Citera
2013-07-12, 01:36
Medlem
svenyngves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Blödarsjukan. Det kan vara förmildrande, det kan t.o.m. bedömas som vållande till annans död om uppsåtet inte var att döda.

tror du att det kan bli så i Ajs fall om han nu är GM?
Citera
2013-07-12, 01:37
Medlem
Liiitens avatar
Skillnaderna i straff mellan mord och dråp är ganska stora, generellt blir straffet för dråp lägst 6 år men högst 10 år, om det ej finns förmildrande orsaker skall gm dömas till mord och då finns bara 2 steg i straffsatsen, 10 år eller livstid.
Citera
2013-07-12, 01:39
Medlem
Peaceans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beegone
Sluta häng ut folk som inte blivit dömda!! nu blev en oskyldig brutalt misshandlad pga falska rykten! idioter

Han har inte figurerat som misstänkt direkt, möjligtvis som vittne. Men han är känd av polisen sedan tidigare. Kanske är läge att skärpa till sig och välja ett annat umgänge.

Sedan kan man undra vad det var för idioter som hoppade på honom och varför....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in