2013-07-12, 00:49
Medlem
Men...om han nu var oskyldig, varför anlita en advokat då han går frivilligt till polisen? Ja, jag vet att han hade en förklaring till detta, men om man har rent mjöl i påsen så behöver man ju ingen advokat. Visst, sen när han bli delgiven misstanke, självklart ska han ha en advokat, men om han bara ska berätta att han och I*a åt middag, så varför?
Citera
2013-07-12, 00:52
Medlem
svenyngves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grp03
Nej, men kanske ett dråp.

jag yrkar på mord, dråp hade det kanske handlat om personen i fråga hade en annan historia.
Citera
2013-07-12, 00:52
Medlem
Greger65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av President
Ingen har HÄNGT UT honom. utan spekulerat kring möjligheten att det kan ha varit han. inget mer med det.

Det var min åsikt... Men alla får ju spekulera hur de vill..JAG tycker bara att det är för jävligt.
Citera
2013-07-12, 00:53
Medlem
samt så har ju m.nyman som haft ihjäl 2 personer släppts från säkerhetsfängelset i Malmö för 1 månad sedan säger folket i branschen..
Citera
2013-07-12, 00:54
Medlem
Greger65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fliiiickan
Håller fullständigt med men dock tror jag ingen anklagat pappan. Aktiv smutskastning dock som jag tycker är så förbannat onödig.
Det var det jag menade....tack
Citera
2013-07-12, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Tacksam för pm om skroten och liklukten västerut.

liklukt??
Citera
2013-07-12, 00:55
Medlem
Det är mycket diskuterande om mobiltelefoner, om de går att spåra eller inte.

Alle telefoner måste vara anslutna till en operatör för att funka samt ha ett eget nummer.
Med en oreggad telefon finns ingen person angiven som ägare.
En reggad telefon har en ägare angiven.
Det finns inget som juridiskt binder någon till en speciell telefon.
Den reggade kan vara utlånad eller stulen.

Samtliga operatörer i Sverige måste enl. PTS spara samtalslistor från alla telefoner.
Vid en förundersöking gällande grova brott kan polisen begära ut dessa listor.

Hur vet man då vilka listor man ska begära ut.
Antingen har man hittat en telefon i "nätverket" eller spårat trafik från en viss mast.

Den som inte är inne på brottets bana behöver inte vara orolig för att råka ut för spårning.

I detta specifika fall som tråden handlar om har de säkert redan fått upp garnändan från någon mobil.
Citera
2013-07-12, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nej, förhörsledaren får inte ljuga.
De får inte, men det gör de ändå ibland kan jag lova. Däremot kan det vara svårt då advokaten är med under förhöret och det är de ju alltid vid dessa typer av brott. Förhörsledaren vill ju naturligtvis inte att advokaten ska vara med och de kan då försöka med:"Ja, men det är bara några korta frågor, det klarar du utan din advokat" Är man dum, så säger man ok.
Citera
2013-07-12, 00:56
Medlem
Presidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forno.Romano
Uppväxt i dessa kretsar, är det ny information eller bara ett sätt att få henne i dålig dager?

Hon lyckades i vart fall hitta ett ex som inte har någon inblandning i detta alls, förmodligen inte kretsarna heller.

Att man inte "lärt sig" något kan ju ha sin grund i oförmågan att göra något annat.

Ditt inlägg känns som förtal!

Källa:
hennes facebooksida
hennes Ex till horsare
hennes två ungar m två olika killar
berättelser om hennes far här på fb
hennes umgänge m AJ

Hennes ex som är 18 och som inte har med mordet att göra. är han inte nazist? tyckte någon nämnde det.

aja men hur som helst får iaf jag den uppfattningen att hon är en WT som gillar badboys med tattos. någon som inte har fått bra uppfostran och trygghet. osäker person.
Citera
2013-07-12, 00:59
Medlem
Citat:
Källa:
hennes facebooksida
hennes Ex till horsare
hennes umgänge m AJ

Hennes ex som är 18 och som inte har med mordet att göra. är han inte nazist? tyckte någon nämnde det.

aja men hur som helst får iaf jag den uppfattningen att hon är en WT som gillar badboys med tattos. någon som inte har fått bra uppfostran och trygghet. osäker person.

Säger inte emot dig på faktan ovan fast DU hänvisade till uppväxt i kretsarna, vet vi detta alltså?

Exet jag syftade på var pappan till äldsta barnet.
Citera
2013-07-12, 00:59
Medlem
Grp03s avatar
[quote=Skorpionkvinna|44278927]
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Den ligger oanvänd och jag använder den kanske inte igen. Och så ser man hur mycket ??
Om du inte förstår innebörden av SIGINT, TELINT, HUMINT och RUMINT så är du ute ur diskussionen.
Citera
2013-07-12, 01:00
Medlem
Citat:
Källa:
hennes facebooksida
hennes Ex till horsare
hennes umgänge m AJ

jo men du, vi är ju ganska säkra på G.M så varför denna hets att misskreditera I.F när inget av din bajsinfo om henne kan göra något annat än att så ett frö om annan G.M
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in