2013-07-11, 21:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Frozze
Går hissen ända upp? Eller går den bara till tredje våning?
Jag antar att den går till fjärde våningen. Det vore uridiotiskt att bara bygga en hiss som går till tredje våningen.
Citera
2013-07-11, 21:09
Medlem
beegones avatar
Sluta häng ut folk som inte blivit dömda!! nu blev en oskyldig brutalt misshandlad pga falska rykten! idioter
Citera
2013-07-11, 21:10
Medlem
Texaco-Darrels avatar
[quote=mypenisatrap|44275310]Förmodligen ställt upp dörren och öppnat bagaget.

DB/FH kan tagit med sig ombyte redan vid upphämtning av AJ.
DB/FH behöver inte blivit blodig, men förmodligen AJ.
Ett snabbt byte kan skett i bilen, därefter kan man med "hyfsat" lugn börja planera fortsättningen mer noggrant.
Bra platser att dumpa liket, vad göra med bil, vad hitta på härnäst (roadtrip och Varbergs utflykt) ?

Med tanke på herrarnas fiske & lokala kunskaper om terrängen så blir antalet platser gigantiska för att gömma en kropp.

Bilbranden kan fungera som avledande manöver men är helt nödvändig med tanke på eventuella spår. Tror inte att förövarna tänkt i termer om avledning. Snarare bråttom bråttom....
Senast redigerad av Texaco-Darrel 2013-07-11 kl. 21:15.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SVKKK
Innergården vid hans bostad. Hurså?

Därför att huset är av byggnadshistoriskt intresse.
Skiter fullständigt i vem som bor där.

Kan det vara M*ran som är en av Sveriges äldsta byggnadsföreningar?
För år 1902 bildade 30 arbetarfamiljer en byggnadsförening med namnet M*ran, som är en av de äldsta i Sverige. Med egen insats och lånade medel uppförde de detta, vid den tiden stora bostadshus, som stod färdigt 1903.
Citera
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bosven
Denna bild finner jag som högst intressant https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10151478762873277&set=pb.727983276. -2207520000.1373557399.&type=3&permPage=1

Spännande att Kr*st*an P*rss*ns namn visas när man håller musen över bilden. Han har ju figurerat i tråden som en man velat få in i lägenheten, enligt min mening för att förvirra diskussionen och skapa fler misstänkta personer. Kastar man in tillräckligt många oinbjudna så saknar alltid några av dem alibi. Jag saknar t.ex. alibi för den natten
Citera
2013-07-11, 21:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av whatthehell
Har sporadiskt läst igenom senaste ca 200 sidorna. Inget nytt förut om att S.B blivit misshandlad?

Båda fortfarande häktade?
Ingen vet vart AJ håller hus?
Vad är det för kista?
Är det bekräftat att tidningsbudet inte sett något blod kl 06.00?

Om mordet inträffat runt 02-03 så borde väl AJ tänka på att det är tidpunkt då folk kommer hem från krogen, då skulle inte jag riskera att dra ut en kropp från en lägenhet. Har han/dom väntat till tidig morgon har dom i alla fall haft tid på sig att lista ut nån plan att få ut och dumpa kroppen.
Men så smart är väl inte AJ i och för sig..

Skulle tro att kroppen togs ut i skydd av mörkret vid vargatimmen (ca.4), det tar lite tid att mobilisera vännerna.
Efter att kroppen ligger i bagaget, och med nya kläder på kroppen har man använt alla sina kunskaper om terräng och upptäcktsrisk och dumpat kroppen i "hyfsad" lugn och ro.

Bara för att man är impulsiv behöver man inte vara obegåvad. Psykopater har oftast IQ högre än genomsnittet lyckas därför manipulera andra.

Dock blir brottet aldrig bättre än den svagaste länken. I detta fallet lågoddsaren "crybaby-FH"
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skorpionkvinna
Kan ju vara lakan eller vad som helst, lakan ifrån garderoben e nog ingen som ser om det saknas.
OT finns mord i närheten av mig för inte så hemskt längesen som gm använde tvättkorg på kvällen och asade runt med BO i, mitt i stan

Riktigt påpekande. Det blir svårt att upptäcka försvunna lakan.
Trodde inte att man kunde trycka ner en vuxen människa i en tvättkorg och sedan orka bära iväg den. Men inget är tydligen omöjligt.
Citera
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LjungbackaErik1
Om man jämför detta brott med MJ i Ucklum så finns det en ganska stor skillnad!
Där var han troligen ensam om det i detta case så är dom tre och det två för mycket.
Helst när dom har en som FH med har troligen inte suttit häktad innan med tanke på hans tidigare brott.
Och att börja gråta i rätten är nog en ganska normalt om vet att man är inblandad annars hade man nog reagerat på annat sätt.

Hur länge eller får polisen dölja att man har hittat något typ BO eller något annat som binder till brott?
Kan dom vänta med att lägga fram det till nästa förhandling?
Därför känns det lite konstigt om AJ ringde DB om hjälp för att gömma deras gemensamma bekants Ida* kropp, att DB frågade om han kunde ta med sin kompis ?
Jag tror de 2 förstnämda fixade bort kroppen först och FH var med i resterande sysslor.
Citera
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beegone
Sluta häng ut folk som inte blivit dömda!! nu blev en oskyldig brutalt misshandlad pga falska rykten! idioter

Har inte med fb att göra, gå o lägg dig igen tack.
Citera
2013-07-11, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galeazzo
Ja, det är därför jag efterfrågar en skärmdump. Skriver han "för tidigt" om branden är han rejält bränd.
Gissning: AJ såg detta inlägg på FB, insåg konsekvenserna och fick DB att ta bort det.

Om skärmdumpen är gjord det datum som anges, är det inte för tidigt. Att det försvann var väl alla kommentarer ang. detta, som blev här på FB.
http://anony.ws/i/2013/07/03/IXmDo.png
Citera
Medlem
ballobass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerZerk
Det är och har alltid varit fyra våningar i Bäckelyckan.
http://tinyurl.com/lyk4z97

tittar på bilden och då tror jag tidningsbudet valde hissen
Citera
Medlem
klimatiss avatar
Denni@ bror blev ju mördad, vet någon omständigheterna kring vad som hände?
Dog farsan en naturlig död, alt sjukdom eller vet någon om han också blev dödad?

Verkar hursomhelst som att död, våld hot var naturliga och normala inslag i detta getto-gäng.
(En annan som tycker det är busigt att snooza tre gånger på väckarklockan)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in