Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
Men du använder alltså deras vinglas? De har ju även glas för porter, pilsner och Ale ur samma serie där på sidan...
Nåt i stil med deras porterglas tänker jag mig vore optimalt, fast är inte 350 spänn lite saftigt för ett glas?
jo jag vet, men vill jag testa lite olika öl så vill jag ha samma glas så jag känner den riktiga skillnaden, inte den skillnaden glaset gör, därför jag i stort sett bara varierar mellan dessa två.
primören, dvs deras glas för unga röda viner ser nästan ut som en konjakskupa, men står på fot då jag inte vill hålla runt själva kupan. jag tycker det funkar perfa.
350kr...jovisst, men det är bra glas. bra öl...bra glas...du fattar
Citat:
Ursprungligen postat av Feadog
Detta är kanske OT för tråden, men jag har en uppsättning med 8 st. Orrefors Difference Sparkling hemma. Tyckte det var nödvändigt då det inte verkar gå att hitta champagneglas med rätt form billigare. Reimyre har ett liknande glas designat av Richard Juhlin (champagneexpert) till ungefär samma pris, men annars är det alldeles för smala, raka flöjtglas som är helt värdelösa att dricka ur som man hittar. Tycker i efterhand att det var en fantastisk investering med Orreforsglasen. Sexigare glas får man leta länge efter. De andra vinglasen i Differenceserien har samma känsla och de är klart prisvärda även om de är dyra. Du kan gå in på t.ex. Cervera och klämma lite på dem innan du går hem och beställer dem på nätet. Har för mig att jag handlade från Royal Design och det var väl ca. hundralappen billigare per glas än Cervera.
ja, och ett extra stort plus för deras krossgaranti. har du sönder ett differenceglas inom 2 år efter köp så får du ett nytt kostnadsfritt. oavsett olycka och antal gånger.
jag har i alla fall haft nytta av detta vid typ 4-5 tillfällen. nej, jag var inte full.