2013-07-11, 16:39
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av awestby
Det beror på att vi inte diskuterar inom samma ram och använder oss av samma spelregler.
Religion förespråkare har kommit upp med egna regler som dom använder sig av medan oss skeptiker måste förhålla oss till de bevis,lagar och teorier som finns innanför den naturliga världen.
Man kan säga att de religiösa debattörerna här inne fuskar.
Mm religionsivrare utnyttjar de logiska nycklarna till en slgs omlotteknik, via tillskärning av vad som inte var logiskt inom trossatserna igår, kan tillskäras idag med dessutom uppdaterade verktyg - dock, får jag säga att det annars kallas för manipulation av sanningsenligt empiriskt underlag och samtidigt utgör ett urholkande av det s.k logiska formspråket.

Man applicerar det helt enkelt dit det aldrig varit anpassbnibngsbart förut, vd skulle få icke-sinnlig supernaturalitet att plötsligt platsa i den fenomenologiska världens tillvägagångssätt?

Ja.. som vinstdrivande ansatser så klart, de tjänar hyfsat bra med flis! särskilt på det här "intuitions-snacket" .. tycks vara väldigt attraherande och gick hem så det skvätte ör några år sedan när man menade att kvinnlig intuition var överlägsen manliga.

Där hr vi polemikhysterin igen, behovet av dikotomier och falskt uppställda utgångspunkter, för att fortsätta med edens lustgård och män.. ja de är ju bara så.. kvinnor, ajaj vilka listiga rävar de är, ska alltid si och så, ok.. låt de ha "sina domäner i fred" och matte... no no no.. inte alla barn som orkar med sådant, när nu gud kallar på den feminina intuitionens underbara riktmärke, och gud haver redn sanningen i sitt sköte, om man bara odlade tålamod nog att verkligen bena igenom GT , den eviga urkundens källa till vad gud vill att vi ska vara och hur tänka.

Måste nästan vara förolämpande för en trosivrare att ens behöva bena upp och ens förklara, något sååå självklart av gud kommet, det är ju gud!! .. en bångstyrig slyngels lynne är ju fortfarande av gud kommet!! .. aj aj man ska aktia sig att ta sig ton... för det vore bevis på att man är okunnig, inte gått igenom alla v erserna och begrundat dem.. ett enl troende, logiskt adekvat svar, ja utöver att man väl har orenhet i intuitionskanalerna ......
Citera
2013-07-11, 17:40
Bannlyst
Finns det ö h t några religiösa som skriver i denna tråd?!?
Citera
2013-07-11, 17:52
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peckahuve

Ja, men inte abrahamister. Dom brukar bli sure när skolastiken bakom "det bara är så" blir ifrågasatt.
Citera
2013-07-11, 18:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Ja, men inte abrahamister. Dom brukar bli sure när skolastiken bakom "det bara är så" blir ifrågasatt.
Vilka religioner representeras här? Jag minns inte om jag sett nån, men jag har inte följt tråden.
Citera
2013-07-11, 19:12
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Vilka religioner representeras här? Jag minns inte om jag sett nån, men jag har inte följt tråden.

Det är väl enklast om du gör dig besväret att läsa 5-10 sidor bakåt, så du kan bilda dig en egen uppfattning.
Citera
2013-07-11, 19:18
Medlem
kunskap1s avatar
Vad vill ateister observera för att tro på Gud? Ge något exempel.
Citera
2013-07-11, 19:27
Medlem
sannkunskaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackJewel
Sannkunskap : hur säger du att den lilla flickan amanda där i skogsgläntan doftandes på de första smultronen, anslås av fenomenologins inneboende logik när det möter hennes hjärtas innanmäte.. när hon säger att hon vet, att jesus gav henne doften för att uppleva honom och att hon sedan den dagen, går jesus väg.. via de skogsaktiga feromoner hon träffades av, ska hon behöva söka efter strukturella projiceringsytan hon också, utifrån att ha upplevt en första sommar med kroppen i kontakt med växtlighet.. är detämnen som påverkar henne, atmosfärens smekningar mot huden som knottrar sig, eller var det på riktigt Jesus som smekte hennes sinne och satte begären i brand.. ?

Du som menar att logiken brukar härleda källan, och att amanda isf absolut inte kan ha blivit våldtagen om hon berättar att hon antändes av skogsdjurens och smultronens sötma, emmanerade jesuskraften eller profetiska flyktvägen genom sinnenas hpåligheter.. ? och därför nu är gravid.. jesus kom inte enbart i form av godsmakande smultron, utan i form av en massa djur, det fanns inget som går att mäta sig med sinnenas logiska samspel med de naturfenomenologiska domäner, som utgör människans svar på vad det är som får hjärta i brand.. ? för det är något utöver vad människan är menad för ?

Då, utifrån det isf.. förstår jag inte varför troende, bemödar sig med att använda logikens nycklar, om allt kommer "så intuitivt" att inte ens strukturell textur behövs, för att övertygas om vetskap och sanningshalt.

Alltså, jag förstår ännu inte vad du eller ni, letar efter.. jag ser ju enbart strukturer vart jag än riktar blicken, hela jag är ett strukturellt nervknippe, vbarför skulle jag behöva uppfinna ännu en, att bemöda mig med.. men vi är ju så olika... har man för många träd framför sig, kan det vara svårt.. att se en skog.

Jag svarar gärna på det här, men du behöver däremot uttrycka frågan på ett sätt som visar mer precist vad det är du vill ha svar på.
Citera
2013-07-11, 19:33
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kunskap1

Du har redan ställd denna fråga vid ett antal tidigare tilfällen ... och fått svar också på denna tråd. Ät det fel på ditt minne eller trivs du bäst med upprepade rutiner?
Citera
2013-07-11, 19:39
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:

Vad sägs om tydliga svar på bön och fördelaktigt leverne för de som tror på rätt Gud?
Citera
2013-07-11, 19:43
Medlem
kunskap1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Vad sägs om tydliga svar på bön och fördelaktigt leverne för de som tror på rätt Gud?

Tror du på Gud OM detta krav skulle uppfyllas?
Senast redigerad av kunskap1 2013-07-11 kl. 19:46.
Citera
2013-07-11, 19:44
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:
Nämen ?

Är det så att du saknar gud här, och de mer väna stämmornas snälla och såå rara medhårsklappar?

.. du kan få ett plåster av mig pecka, buffrat med acetylsalicylsyra, för bästa infart mot gudsgenen där i det känsliga anletet... (om du är själsstukad menar jag)
Citera
2013-07-11, 20:05
Medlem
Citat:
Tror du på Gud OM detta krav skulle uppfyllas?

Varför

Ställer

Du

Samma

Frågor

Hela

Tiden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto