2013-07-11, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Ja nånting är jävligt skevt med hela bilden.
Att hans morsa står skriven på hans lägenhet, är det normalt förresten?

Psykopat, enstöring, psykiska problem. Gissar på att han har haft ett hyfsat yttre till de han umgåtts med, men att han ränt på psyk en hel del senaste åren. Speciellt om han nu dessutom begått fler liknande handlingar som i Varberg. Återstår att se.

-

Enligt uppgifter i pressen tidigare i tråden var han inte känd av psykiatrin. Men han kan ju haft kontakt med vanlig vårdcentral eller privatläkare för medicinering.

Jag har sett nån uppgift att det är modern som äger lägenheten...alternativt står för kontraktet på den, vet inte om detta är bekräftat.
Citera
2013-07-11, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HumpingDog
Gm försökte ta sig in i flera olika lägenheter i olika trapphus och lyckades i några fall. I de fall han lyckades ta sig in, så försökte han avliva människor och lyckades i ett fall.

På filmen syns det tydligt att han efter skottskadan i benet med kraft går till attack mot en polis i syfte att avliva även denne.

Piller hit och psykoser dit. Skitsnack! Han for inte runt och attackerade de som han råkade möta på gatan så som en psykotisk borde ha gjort, påverkad av piller eller ej.

Han är ett tydligt exempel på vad kampsporten för med sig. Trasiga individer som skall göra sig ett namn och så småningom hamna i Tv som programledare. Han räknade bara inte med att dö.
Kampsport far folk att döda? Ar du efterbliven eller? Han bad dessutom sina offer om hjalp, det ar uppenbart att nagot inte stod ratt till hans huvud, om det var drogrelaterat eller bara psykiska problem vet vi inte idag.

Hur menar du att en psykotisk person "borde ha gjort" och vad har du för belagg för det? Ar alla psykoser likadana? Om du laser traden ser du att det finns en koppling med ett av husen han försökte ta sig in i fran kvallen innan. Psykotiska personer kan ha ett specifikt mal, eller göra helt random. I detta fall verkar GM ha haft en kombination av det.
Citera
2013-07-11, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Nej, jag frågar den postaren som påstår sig varit med och att han sagt att han knarkat då han blev tillfrågad. Så det är inget fastslaget eller så utan det är bara en förfrågan.
Du får vänta på analyssvaren.,

Nja jag har redan satsat min tre bananer på att han inte var speciellt drogad utan led av paranoid schiz . . .
Citera
2013-07-11, 16:10
Medlem
HumpingDogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hustlerinc
Kampsport far folk att döda? Ar du efterbliven eller? Han bad dessutom sina offer om hjalp, det ar uppenbart att nagot inte stod ratt till hans huvud, om det var drogrelaterat eller bara psykiska problem vet vi inte idag.

Hur menar du att en psykotisk person "borde ha gjort" och vad har du för belagg för det? Ar alla psykoser likadana? Om du laser traden ser du att det finns en koppling med ett av husen han försökte ta sig in i fran kvallen innan. Psykotiska personer kan ha ett specifikt mal, eller göra helt random. I detta fall verkar GM ha haft en kombination av det.

Redan din första mening visar att du antingen inte har läst vad jag skrev eller att du inte förstår vad jag skriver. EXAKT var skriver jag att ”kampsport får folk att döda” som du vill låta påskina att jag skrivit? Meningslöst att läsa vidare i ditt inlägg. Du kör samma rejs som journalisterna på aftonbladet.
Citera
2013-07-11, 16:19
Medlem
en kampsporter me kniv vill man kanske inte komma för nära, o då finns inte många alternativ tyvärr..

gammal video men ändå intressnt att se då nån förstår lite hur illa det kan gå https://www.youtube.com/watch?v=75RTkGbiJpk&feature=youtube_gdata_player
Citera
2013-07-11, 16:20
Medlem
Citat:
Gm försökte ta sig in i flera olika lägenheter i olika trapphus och lyckades i några fall. I de fall han lyckades ta sig in, så försökte han avliva människor och lyckades i ett fall.

På filmen syns det tydligt att han efter skottskadan i benet med kraft går till attack mot en polis i syfte att avliva även denne.

Piller hit och psykoser dit. Skitsnack! Han for inte runt och attackerade de som han råkade möta på gatan så som en psykotisk borde ha gjort, påverkad av piller eller ej.

Han är ett tydligt exempel på vad kampsporten för med sig. Trasiga individer som skall göra sig ett namn och så småningom hamna i Tv som programledare. Han räknade bara inte med att dö.

Tror du på fullt allvar att en ickedrogad, ickepsykotisk person skulle knivmörda en 80-årig tant för att bli TV-kändis/programledare? Realitetsprövning...hallå hallå.
Citera
2013-07-11, 16:21
Medlem
Citat:
Redan din första mening visar att du antingen inte har läst vad jag skrev eller att du inte förstår vad jag skriver. EXAKT var skriver jag att ”kampsport får folk att döda” som du vill låta påskina att jag skrivit? Meningslöst att läsa vidare i ditt inlägg. Du kör samma rejs som journalisterna på aftonbladet.
Du sager det inte ordagrant som jag sager, men det fetmarkerade i det har:
Citat:
Kan tolkas som att du skyller det pa kampsporten i sig. Men samma resonemang gar nog att hitta överallt, tror inte det finns en sport, eller yrke som inte har minst ett fall av psykos inblandat.

Tankte rada upp lite schackspelare, poliser, advokater och politiker som flippat för att visa dig hur efterblivet ditt argument ar, men jag orkar inte. Dadet har inget med kampsport att göra, han rakade bara ha det intresset, finns mycket mer skadade/kriminella individer som haller pa med kampsport som aldrig kommer bega liknande brott. Medans GM i det har fallet verkar ha levt ett relativt normalt svensson liv tills i söndags, hade likagarna kunnat vara en warhammer-traff han gick till.

Fördomar ar ett tecken pa dumhet.
Citera
2013-07-11, 16:25
Medlem
lugna ner digs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joksovic
Svårt att förklara konkret men det var bara nåt som inte stämde med honom. Han kändes lågmäld och "tom" typ sen på morgonen väldigt förvirrad, han ändrade sig hela tiden från att han mådde bra till att han inte mådde bra och ville hem.

Det kanske låter väldigt konstigt men jag har använt metamfetamin i just precis den lokalen som ni sov över i (pingislokalen då) och jag svängde mycket i humöret fast från att gå från festhumör till att vara tom och deppig. Detta var dock för 2 år sedan under en fest som var inhyrd där. Lite kul info bara men annars skulle metamfetamin kunna stämma in på GM. I kombination med annat eller efter ett riktigt långt race på meta som skulle kunna ha gjort honom psykotisk. Det har hänt andra, kanske inte lika grovt som i detta fallet.

Nu tror jag egentligen inte att det är metatjack som gjort detta men det är möjligt. Annars är MDPV inte helt olikt metatjack.

För övrigt kan skulle det vara snällt om folk i tråden kunde sluta upp helt med att använda sig av den luddiga termen "badsalt". Det kan betyda MDPV, andra RC's, vanligt badsalt, nån jävla fantasidrog som inte finns eller vad fan som helst.
Senast redigerad av lugna ner dig 2013-07-11 kl. 16:28.
Citera
2013-07-11, 16:31
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ja, men det var ju just det han gjorde i ett fall här!
Han överföll en 43-årig man mitt på en gata och skadade honom allvarligt med sin
våldsamma knivskärning över halspartiet.
Glömt det?
Citera
2013-07-11, 16:40
Medlem
JagVetNogs avatar
http://hn.se/nyheter/varberg/1.2244644-knivmannen-kan-ha-fangats-pa-film

Låst artikel, någon som kan bidra med bild?
Citera
2013-07-11, 17:14
Medlem
Ni som pratar om att GM har paranoid schizofreni: menar ni alltså att han varit psykotisk de senaste sex månaderna eller längre? Vad grundar ni isf det på?
Citera
2013-07-11, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zetalof
Ni som pratar om att GM har paranoid schizofreni: menar ni alltså att han varit psykotisk de senaste sex månaderna eller längre? Vad grundar ni isf det på?
Jag pratar bara för mig själv nu: Jag stöder det på hans beteende, naturligtvis. En psykos är en åkomma som blossar upp ganska akut. Den här personen beskrivs ju som ganska välfungerande fram till dess hans flickvän tydligen gjort slut.

Han verkar ju inte, vid 24 års ålder, haft speciellt avancerade drogvanor, jag utesluter alltså att det skulle ha varit frågan om det. (Skulle droger enbart rendera i sådana här vansinnesdåd, skulle vi se det hända dagligen, med tanke på hur mycket det knarkas i landet. Ja jag har jobbat med missbruksvård.)

Spår B är väl att han lider av en personlighetsstörning liknande den Flink led av men det är nog inte troligt eftersom denne gärningsman valde sina offer mer urskillningslöst. (Flink valde ju unga kvinnor som offer eftersom han kände sig kränkt av flickvännen. Dessutom hade Flink megalomana ideér, vilket denne gärningsman inte verkar ha haft, enligt vad som framkommit i tråden.)

Jag höjer nog till fyra bananer när jag tänker efter.

Jag slår alltså inte fast att det är på det sätt jag misstänker men att man skulle ta en drog och förvandlas till massmördare med en gång stämmer inte alls med min erfarenhet från arbete med missbrukare och psykotiker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in