2013-07-11, 12:35
Medlem
JagVetNogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kinbrit
Allt detta endast knutet till EN enda medlem i klubben...

Exakt. EN medlem.. Du kan nog hitta EN i de flesta föreningar med skelett i garderoben. Håll dig till ämnet...
Citera
2013-07-11, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smugen
Stort tack Joksovic! Äntligen lite svar och inte fler frågetecken!
N hade alltså inte någon kniv med sig när han lämnade pingislokalen? Var kan han ha fått tag i denna kl 10 en söndagsmorgon? Kanske något inbrott vi inte vet om?

Sov N i samma lokal som ni andra? Eller detta kanske redan är bekräftat sedan tidigare?
Det undrar vi också, det fanns ett kök i lokalen där han kan ha hittat den men han hade ingen kniv synlig när han sprang iväg. Ja han sov med oss.
Citera
2013-07-11, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joksovic
Väldigt off topic, men det mesta av det där är trollande t.ex kvinno tråden. Det stämmer att jag hamnat i slagsmål samt att jag brukade cannabis förut men är helt ren nuförtiden.

Dessvärre tror jag att du är helt ärlig med vad du skrev i tidigare trådar.
Citera
2013-07-11, 12:49
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Vet inte exakt vad han gjorde för att uppfattas som hotfull men tränaren hade pratat med honom och frågat om han knarkat och N säger "som fan" sedan upprepade han bara "jag vill inte skada dig *tränarens namn*" flera gånger.
Killen medgav alltså att han använt narkotika av något slag.
Uttrycket "som fan" antyder ju att det varit rejält mycket knark som han stoppat i sig.

Du kan inte närmare beskriva hur det där skumma beteendet yttrade sig?
Citera
2013-07-11, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Killen medgav alltså att han använt narkotika av något slag.
Uttrycket "som fan" antyder ju att det varit rejält mycket knark som han stoppat i sig.

Du kan inte närmare beskriva hur det där skumma beteendet yttrade sig?

Svårt att förklara konkret men det var bara nåt som inte stämde med honom. Han kändes lågmäld och "tom" typ sen på morgonen väldigt förvirrad, han ändrade sig hela tiden från att han mådde bra till att han inte mådde bra och ville hem.
Citera
2013-07-11, 12:55
Medlem
Ett hett tips, han har petat i sig en blandning av tjack, alkohol och toppat detta med lite E.
Detta kommer obduktionen påvisa sätter jag fem kokosnötter på!!!
Citera
2013-07-11, 12:58
Medlem
skogsluders avatar
Citat:
Svårt att förklara konkret men det var bara nåt som inte stämde med honom. Han kändes lågmäld och "tom" typ sen på morgonen väldigt förvirrad, han ändrade sig hela tiden från att han mådde bra till att han inte mådde bra och ville hem.

När kom han till er och pingislokalen under natten? Du sa att han sov där, när kan han dit och gick och lade sig?
Citera
2013-07-11, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvartaVredaVatten
Ja det här med mordvapnet (eller vapnen, beroende på vad som kommer fram) är ganska oklart.

Polis- och vittnesuppgifter om mordvapnet/-en i HN.se (min fetstil):

På morgonen i BT-hallen, när klubbkompisarna hjälpte GM att packa väskan för att åka hem, borde de märkt om han hade en stor/medelstor kökskniv. Och de frågade retoriskt i HN-artikeln var kniven kom ifrån, de hade alltså inte sett den.

Från intervjun med första brottsoffret i HN.se (min fetstil):

GM kan ha hittat en vass plastskärva på morgonen eller hittat den under natten och haft den i någon byxficka. Men kan en aldrig så vass plastbit som skär över halsen ge skador som enligt artikeln krävde 30-talet invärtes stygn och ihoptejpning? När man plötsligt attackeras kanske man bara uppfattar knivhandtaget ("något vitt") och inte den smala eggen?

Så bytte GM vapen mellan attackerna? Eller var det vita föremålet från första attacken samma kökskniv som poliserna såg GM hålla på balkongen?

Tittar man videobilderna från polisingripandet där GM är beväpnad (rimligtvis med samma vapen som polisen såg på balkongen) kan man ana att knivhandtaget är vitt/ljust: http://gfx.aftonbladet-cdn.se/image/17092112/660/normal/633abd439bbc7/varberg1.jpg

FistOfFury var inne på att GM tog kökskniven från BT-hallen just innan han sprang iväg, vilket jag tycker låter rimligt.

Det verkar finnas tre huvudscenarier:
  1. GM hittar kniven i BT-hallen på morgonen och får med den obemärkt när han lämnar hallen
  2. GM lämnar BT-hallen obeväpnad (möjligen med en upphittad plastbit) och "uppgraderar" från random upphittad vass plastbit till kökskniv mellan attackerna
  3. GM har redan kniven i sin ägo (hittar den kvällen innan i BT-hallen / ute på stan, eller har den med sig i packningen) och får med den obemärkt när han lämnar hallen

Det känns som om det skiljer en hel del i uppsåt, planering, sinnestillstånd, osv. mellan scenarierna. Men jag kan väldigt lite om sinnessjukdomar. Hamnar man i något sorts psykologiskt kristillstånd kanske man fortfarande kan dölja sina avsikter, göra förberedelser, agera som efter en plan, etc. Sen kan väl något som verkar avsiktligt/planlagt bero på rena tillfälligheter.

Det kan väl vara så att han använde ett plast kort som vapen? Typ kreditkort eller busskort. Plastkort kan ju fungera som en kniv om man har vässat dom lite men även ovässade tror jag att man kan skada någon så dom behöver 30 stygn.
Citera
2013-07-11, 13:02
Medlem
SithBoboSiths avatar
Att som NE under ett dåligt mående svara "som fan" på frågan om han knarkat behöver inte betyda att han gjort det. Jag känner inte honom men kan genom mig själv säga att mår man piss och får vad man anser vara en dum fråga så ger man vad man anser ett dumt svar, och just "som fan" är ett sånt svar. Hans övriga beteende, att han varit förvirrad men försökt få hjälp mm gör att man tycker att om han får en fråga om han knarkat så hade han svarat på ett annat sätt, "ja, jag har tagit nåt men vet inte vad, hjälp mig" typ.

Sen måste jag vidhålla vad jag skrivit mpånga gånger förr, NE's kompisar som kommer in i tråden verkar samtliga vara på gränsen till samhällets avskräde, sett till joksos tidigare posts t ex. NE's "normala" status ska nog tas med en stor nypa salt om man sätter honom i vad hans umgängeskrets verkar ha bestått av.
Citera
2013-07-11, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Ja men det där räcker ju inte. Det måste till en personlighetsstörning för att patologiska rus. Vem som helst får inte den typen av drogeffekter.

Tråkigt att så många skriver om psykiatri utan att veta ett dugg om det.

Jag har skrivit det tidigt i tråden: Killen led med största sannolikhet av en allvarlig psykisk störning, som schiz med paranoida slag. Möjligen kombinerat med en personlighetstörnig.

Nu kanske andra har långt längre psykiatrisk utbildning än en sjuksyster.

P.S
Tycker också det är tröttsamt att folk som vet lite tror de vet mest.
D.S
Citera
2013-07-11, 13:26
Medlem
Redlinezs avatar
Undrar vad som hände i huvudet på den där liraren..
Citera
2013-07-11, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av op9618
Nu kanske andra har långt längre psykiatrisk utbildning än en sjuksyster.

P.S
Tycker också det är tröttsamt att folk som vet lite tror de vet mest.
D.S

Nu kanske jag har mer utbildning än en sjuksyster också . . . . .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in