2013-07-11, 10:30
Medlem
ndyzs avatar
http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2244209-ex-pojkvan-utpekad-pa-internet

Citat:
Men att han släpptes av polisen innebar inte att han kunde slappna av. I stället tog ryktesspridningen fart i sociala medier på internet; 18-åringens koppling till den försvunna kvinnan har lyfts upp och han har misstänkliggjorts av privatpersoner som postat på internetforum.
– Folk har hotat mig på nätet. De har lagt ut mina personuppgifter. Vad ingen verkar fatta är att jag är helt avförd från misstankar.
Citera
2013-07-11, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SparkMan
SB har enligt uppgifter i tråden haft ett kortvarigt förhållande med IF. Därav har dem haft en koppling och därför har polisen velat höra med honom. Likaså att även PT hördes av polisen.

Då varken SB eller PT är intressanta eller misstänkta längre så har dem uppenbarligen inte haft något att göra med försvinnandet eller tillräckligt starka alibin som kan styrka att dem faktiskt inte ens varit i närheten av Dannebacken.

http://www.expressen.se/gt/misstankt-mord-i-centrala-trollhattan/
Citat:
Spåren ledde patrullen vidare in i lägenhet där ytterligare blodspår anträffades.

spåren ledde vidare till SBs lägenhet där altså ytterligare blod hittades. har han sparat I*as blod sen de hade en relation?
Citera
2013-07-11, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ndyz
Nä, men 1+1=2
Eller så var det inte första gången polisen var hemma hos honom och rörde runt, han känner sig trakasserad kanske. Så nej, du kan inte lägga ihop de två uppgifterna och få det svaret du vill ha bara för att du vill att det ska vara så.

Hade det haft koppling till det här mordfallet så hade det smällt på ordentligt.

Och sedan tror jag att ni grovt överskattar antalet villiga springpojkar till AJ. Jag tror inte för ett ögonblick att han skulle ha en mindre armé av villiga hantlangare som blint gör allt han säger åt dem. Det är en mycket liten grupp av människor det rör sig om som ser upp till honom, varav de flesta antagligen är väldigt opålitliga.

Det finns ingen som helst anledning att tro att AJ skulle vilja ha fler inblandade i den här röran än vad som redan är fallet. Ju fler som vet något, desto snabbare kommer det ut. Folk håller inte särskilt bra på hemligheter, det snackas ALLTID. Och även om dessa "blint lydande springpojkar" inte skulle få veta mer än "attackera SB och slå honom lite lätt som en varning" utan att ens veta varför, så skulle nog även dessa svagbegåvade människor kunna lägga ihop 1+1=2.

Så nej, det finns ingen koppling mellan dessa två! Ta den misshandeln i en egen tråd istället!
Citera
2013-07-11, 10:34
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av refsp
Precis som DB är jag ett inbitet fan av Misfits (dock Glenn-perioden och inte den senare som DB verkar h accepterat). Misfits släppte vid ett tillfälle en CD-box som är format som en likkista (tror ni kan googla på Misfits coffin box set). Så i mitt huvud är det ganska rimligt att han kommer på idén att forma en takbox på samma vis.

Jupp så såg den ut: http://www.allmusic.com/album/box-set-mw0000181874
Citera
2013-07-11, 10:34
Medlem
ndyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomjakob

spåren ledde vidare till SBs lägenhet där altså ytterligare blod hittades. har han sparat I*as blod sen de hade en relation?

Nej det där är BO's lägenhet dem pratar om.
Citera
2013-07-11, 10:35
Medlem
Frozzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
Detta rör sig om en utav de sämsta mordet utfört någonsin. Även om man inte lyckats hitta kroppen ännu, tyder det bara på att man har lojala kompisar som ställer upp och kör iväg med kroppen och dumpar den någonstans bort åt helvete, förmodligen inte ens i närheten utav Trollhättan. Jag tycker synd om hennes familj, som tvingas leva i ovisshet. Det måste vara det värsta som finns, att inte veta.

Hoppas verkligen att de två som sitter anhållna misstänkta för medhjälp bryter ihop och berättar allting. Hur kan man "hjälpa" en polare med att forsla bort en död kvinnas kropp, som dessutom är tvåbarnsmor? Helt sjukt om ni frågar mig. Men såklart, män som mördar kvinnor (Uppenbarligen har han försökt tidigare denne A.J som det tidigare florerat i tråden) behöver ju verkligen hjälp. Hoppas han åker fast, och får rehab och någon gång blir frisk så att hans dotter kan känna sig stolt över sin pappa.

Hela den här historian är ett stycke sorgset fiasko utav polisen.. men iomed att den misstänkta varit där på middag, kan man ju inte finkamma efter avtryck i lägenheten... Klurligt fall, hoppas Trollhättans lokala Kling och Klang kan lösa detta. För familjens skull.

Bra skrivet! Tycker också det är helt sjukt hela denna historien!
Citera
2013-07-11, 10:37
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Jupp så såg den ut: http://www.allmusic.com/album/box-set-mw0000181874

Till och med färgen är samma om jag minns rätt. Ser ut som en bit diabas och det är ju det hela toppen av Hunneberg består av.
Citera
2013-07-11, 10:38
Medlem
Citat:

Nej, det står att blodet ledde vidare från trapphuset till en lägenhet. Alltså den lägenheten där Id* bodde! Tror du på allvar att det fanns blodspår från hennes lägenhet, längs gator och trottoarer i flera kilometer hem till SB??? När det dessutom är bekräftat att blodet upphörde vid entrédörren och endast en enda droppe sågs utanför? Och hade han verkligen blivit helt avskriven från alla misstankar av polisen om det funnits ett totalt osannolikt blodspår ända hem till honom???

Är ni AJ's fanboys allihop eftersom ni så envist försöker plantera in SB i händelseförloppet??

Den här tråden blir dummare och dummare för varje sida!
Citera
2013-07-11, 10:39
Medlem
SparkMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ndyz
http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2244209-ex-pojkvan-utpekad-pa-internet
Och bara för att rykten har gjort honom till ett offer betyder det alltså att han sett/vet något som stämmer överens med ryktena? Nej, han har inget med detta att göra och det vet polisen också, därför är han inte anhållen/häktad för något.

Det är du som satt honom i den situationen och dragit igång hela den här skiten mot honom, hur känns det? Kan du verkligen leva med det på ditt samvete och sedan fortsätta att spinna vidare på att han är fortsatt misstänkt? Har du något personligt emot honom?

Citat:

Men snälla lilla du... Långtråkigt på sommarlovet eller? Spåren ledde ju såklart till IFs lägenhet i samma trapphus. Sluta upp med dina antaganden för alla uppgifter som du spekulerar vilt i är redan bekräftade att vara något helt annat.

Kan inte denna tråden blocka nyreggade och lågpostare? Vill folk prata så får man göra det via sina riktiga konton istället, alternativt prata med någon annan via PM om man vill ha sagt något.
Citera
2013-07-11, 10:41
Medlem
bagarn29s avatar
Blodet i hissen kan ha kommit ifall GM har försökt att transportera bort kroppen själv men upptäkt att det var svårare än hen trodde. Så in med kroppen i lägenheten för styckning och vänta på att hjälp anländer.

Fyra säckar bärs ut och körs mot Hunneberga. Man passerar Hullsjön, som jag tidigare tänkt mig som dumpningsplats, kanske slänger man i ett av paketen. Igelsjön slänger man i det största paketet. Grågåsen får också besök liksom Kvarnsjön. Därefter iväg och bränner upp bilen och tar sig hem till PH som kanske inte ens har varit med bara gett kost och logi åt AJ.

Alla paket eller hela kroppen kan ju naturligtvis slängts i en och samma sjö och då tror jag på Igelsjön.
Citera
2013-07-11, 10:44
Medlem
ndyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SparkMan
Och bara för att rykten har gjort honom till ett offer betyder det alltså att han sett/vet något som stämmer överens med ryktena? Nej, han har inget med detta att göra och det vet polisen också, därför är han inte anhållen/häktad för något.

Det är du som satt honom i den situationen och dragit igång hela den här skiten mot honom, hur känns det? Kan du verkligen leva med det på ditt samvete och sedan fortsätta att spinna vidare på att han är fortsatt misstänkt? Har du något personligt emot honom?

Jag misstänker verkligen inte SB, det har jag aldrig sagt. Jag spekulerar bara, precis som alla andra gör i detta forum. Antingen vet SB något som inte får komma ut, eller så tror någon/några att SB vet något fastän han inte gör.
Citera
2013-07-11, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GJJ
Nej, det står att blodet ledde vidare från trapphuset till en lägenhet. Alltså den lägenheten där Id* bodde! Tror du på allvar att det fanns blodspår från hennes lägenhet, längs gator och trottoarer i flera kilometer hem till SB??? När det dessutom är bekräftat att blodet upphörde vid entrédörren och endast en enda droppe sågs utanför? Och hade han verkligen blivit helt avskriven från alla misstankar av polisen om det funnits ett totalt osannolikt blodspår ända hem till honom???

Är ni AJ's fanboys allihop eftersom ni så envist försöker plantera in SB i händelseförloppet??

Den här tråden blir dummare och dummare för varje sida!

okej, då har jag misstolkat texten totalt och ber om ursäkt för min dumhet .
Trodde de hade spårat med hundarna som de hade med sig till thn. men uppenbarligen så måste det ligga synliga blodspår, sedan har ju även ett vittne sett SB springa från platsen.

Hur har polisen koll på att I*A och SB haft ett förhållande, och är ett förhållande för ett par år sedan en anledning till att göra en rassia hos denna personen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in