2013-07-04, 11:35
Medlem
Man skulle kunna stanna till vid Kvarnsjön och dumpa för att sen fortsätta 6 km och bränna bilen.
200 meter får man då en kropp ihop med tungt föremål för att hålla kroppen nere på botten. (det lär man inte hitta nära sjön).

Igelsjön som ligger närmast den utbrända bilens fyndplats, 700 meters promenad.

Det finns så många andra ställen om man känner till berget. på ngt ställe kan man lyfta bommen ta sig till Fagerhult och dumpa kroppen i brunnen ex.
Skulle jag själv dumpa en kropp i någon av Hunnebergs sjöar skulle jag tagit kroppen med kanot till Eldmörjans innersta del.

Jag är mycket bekant med berget och jag tror inte det finns någon kropp där, bra plats att bränna en bil på dock!

Jag tror snarare på att titta på var gärningsmannen och misstänkta medhjälpares barndom och uppväxtplatser.
Citera
2013-07-04, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SHUCKLE
Om nu AJ är den psykopat som han lyfts fram som av vissa, så är det väl inte helt omöjligt att han faktiskt haft en färdig plan för hur han skulle gå tillväga för att undanröja en kropp?

Han har ju uppenbarligen en historia med grovt våld och även han bör ha insett att han en dag skulle komma att döda någon, avsiktligt eller ej.

Är det egentligen särskilt osannolikt att både AJ och DB samtalat om hur man skulle gå tillväga när dagen väl kom? Att man skulle ha säkra telefoner, kanske till och med i två upplagor, för ingående respektive utgående samtal sinsemellan?

Jag har inga teorier kring motiv, men att AJ tagit Trollhättans Pagrotsky (TN) till försvar pekar ju på att han har något att dölja.

Kan man ha varit så jävla klyftig att bilbranden planerades för att leda polisens resurser till att söka igenom den enorma yta som Hunneberg är? Att kroppen i själva verket vid det här laget är uppeldad norröver och att resterna efter elden har dumpats i vattnet kring moderns sommarstuga?

Detta kräver förstås en viss planering, men är det egentligen helt ute ur bilden att det kan finnas lite plan bakom, även om den inte var direkt ämnad för IF?

Inte för att vara så, men du menar Silbersky som advokat va?
Citera
2013-07-04, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Någon som kan se vilket av vattendragen det är på bilden?

Tror det är den pölen som ligger 300 meter norr om bilens fyndplats.
Citera
2013-07-04, 11:44
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veztra
Jag är mycket bekant med berget och jag tror inte det finns någon kropp där, bra plats att bränna en bil på dock!

Jag tror snarare på att titta på var gärningsmannen och misstänkta medhjälpares barndom och uppväxtplatser.

Som jag nämnt tidigare så känns det dock inte troligt att man tar risken att, efter man dumpat kroppen, kör någon längre sträcka med bilen när den är avställd och troligtvis blodig. Dessutom har man troligen agerat mestadels i panik och att döma av alla omständigheter i övrigt så är de här två inte precis några criminal masterminds.
Citera
2013-07-04, 11:46
Medlem
Docklands avatar
En påtänd pundare med tvivelaktiga politiska åsikter mördar en bekant i affekt. Case closed?
Citera
2013-07-04, 11:48
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veztra
Man skulle kunna stanna till vid Kvarnsjön och dumpa för att sen fortsätta 6 km och bränna bilen.
200 meter får man då en kropp ihop med tungt föremål för att hålla kroppen nere på botten. (det lär man inte hitta nära sjön).

Igelsjön som ligger närmast den utbrända bilens fyndplats, 700 meters promenad.

Det finns så många andra ställen om man känner till berget. på ngt ställe kan man lyfta bommen ta sig till Fagerhult och dumpa kroppen i brunnen ex.
Skulle jag själv dumpa en kropp i någon av Hunnebergs sjöar skulle jag tagit kroppen med kanot till Eldmörjans innersta del.

Frågan är ju hur pass "smarta" GM har varit under aktiviteten med att dumpa kroppen. Är det i ren panik de agerat, under drogpåverkan mm så är det högst troligt att de så fort som möjligt velat bli kvitt kroppen och tutta eld på bilen. Sedan försöka skaffa sig "alibin" genom att låtsas som ingenting på FB och förflytta sig geografiskt så att det ser ut som att de inte haft något som helst med detta att göra.

Särskilt med vetskapen om att man lämnade så pass mycket blod och förstörelse bakom sig, så de har nog haft bråttom med att försöka bli kvitt liket + eventuella bevis (bilen). Tiden från dådet till att någon skulle slå larm lär de ju ha förstått skulle vara knapp.

Har de varit mer iskalla, så skulle Hunneberg kunna vara en avledningsmanöver/vilseledande. Samtidigt verkar det ändå tilltalande med ett stort berg med flera sjöar osv som man vet tar tid att söka av.

Vet någon hur Missing People har sökt på berget? Har man endast sökt i de östra delarna?
Citera
2013-07-04, 11:51
Medlem
Försöker läsa sammanfattningarna men hittar inte DB. Vad heter han? Var det hans bil som brann? Facebook-länk? Vet någon var bilen är nu?
Citera
2013-07-04, 11:53
Medlem
DrFilths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Någon som kan se vilket av vattendragen det är på bilden?

Grågåsen.
Citera
2013-07-04, 11:53
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av myllfuglien
Försöker läsa sammanfattningarna men hittar inte DB. Vad heter han? Var det hans bil som brann? Facebook-länk? Vet någon var bilen är nu?

Det finns länkar på flera ställen i tråden, jag orkar inte leta upp dem dock. Ja, det var hans bil som brann. Bilen har omhändertagits av polisen för teknisk undersökning.
Citera
2013-07-04, 11:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av myllfuglien
D*nnis B*rndtsson. Ja.
https://www.facebook.com/d*nnis.b*rndtsson?fref=ts
Citera
2013-07-04, 11:56
Medlem
meiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blondie77
Vissa skriver att det skulle varit fest hos BO natten hon försvann men barnet hittades ju i lägenheten så det kan väl inte stämma? Helt ointressant för fallet i sig kanske men får inte ihop det när det framkommer så olika fakta.

Borde inte grannarna hört/sett detta då, att det var fest, I:s pappa pratade ju med henne/honom också och det var väl lugnt och bara de
Citera
2013-07-04, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Jupp

Är brandplatsen synlig från de omliggande husen? Det är väl en väg som endast boende nyttjar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in