2013-07-11, 10:19
Medlem
ndyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av refsp
Antar att redaktionerna runtom i landet just nu är bemannade av sommarvikarierande journalisthögskolestudenter med Janne Josefsson-hybris. Står det på Flashback måste det väl vara sant? ;-)

Det värsta är att dem kommer läsa det vi skriver just nu, och inse att dem kommer få sparken ögonblickligen.
Citera
2013-07-11, 10:19
Medlem
SparkMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Jag blir lite fundersam över meningen "och då skulle polisen haft ett vittne på vilka som faktiskt lastat en kropp i en bil".

Det har aldrig slagit dig och alla andra här att en del folk inte berättar vad dem vet för att de helt enkelt inte litar på polisen eller helt enkelt har andra anledningar att hålla tyst?

Inte säkert att alla hade berättat om de sett en sådan sak, jag vet en hel del som kunnat hålla tyst om det iaf.
Om du nu måste veta så har jag själv vittnat mot en klasskamrat (alltså samtidigt som vi gick i samma klass) i en rättegång. Varför skulle inte SB ha stake att berätta något? Speciellt när det verkar som att han avskyr personerna ifråga enligt obekräftade uppgifter i tråden.
Citera
2013-07-11, 10:20
Medlem
refsps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av refsp
Antar att redaktionerna runtom i landet just nu är bemannade av sommarvikarierande journalisthögskolestudenter med Janne Josefsson-hybris. Står det på Flashback måste det väl vara sant? ;-)

Tokigt om den "tredje statsmakten" styrs av den här obskyra samlingen användare ;-)
Citera
2013-07-11, 10:21
Medlem
ndyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SparkMan
Om du nu måste veta så har jag själv vittnat mot en klasskamrat (alltså samtidigt som vi gick i samma klass) i en rättegång. Varför skulle inte SB ha stake att berätta något? Speciellt när det verkar som att han avskyr personerna ifråga enligt obekräftade uppgifter i tråden.

En fågel viskade att SB sa till polisen "jag orkar inte med detta mer", varpå polisen svarade något om att han blev utsatt för hot..
Citera
2013-07-11, 10:22
Medlem
SparkMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomjakob
Gick inte polisen ut samma kväll att blodet som de hittade i l*as lägenhet ledde dem till SBs lgh? och därför de gjorde en rassia hos honom? har för mig att jag läste något om det i GT.
SB har enligt uppgifter i tråden haft ett kortvarigt förhållande med IF. Därav har dem haft en koppling och därför har polisen velat höra med honom. Likaså att även PT hördes av polisen.

Då varken SB eller PT är intressanta eller misstänkta längre så har dem uppenbarligen inte haft något att göra med försvinnandet eller tillräckligt starka alibin som kan styrka att dem faktiskt inte ens varit i närheten av Dannebacken.
Citera
2013-07-11, 10:24
Medlem
SparkMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ndyz
En fågel viskade att SB sa till polisen "jag orkar inte med detta mer", varpå polisen svarade något om att han blev utsatt för hot..
Viskade den fågeln också att "jag orkar inte med detta mer" har att göra med försvinnandet av IF?
Citera
2013-07-11, 10:25
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid
Det vore det inte alls! Livet går vidare även i Trollhättan. Är ni minderåriga som tror att ALLT måste hänga ihop som i en (dålig) TV-deckare? Mycket svammel i går kväll...

"Livet går vidare"... Men snälla nån Det är ju inte någon helt random som blivit misshandlad, utan en person som tidigt omnämnts i samband med fallet. Han har dessutom blivit misshandlad av fyra maskerade män, utan att ha blivit rånad. Det är ju helt uppenbart att det är honom specifikt man varit ute efter och det är inte direkt något långskott att tro att det har något med personerna i fallet att göra.

FYI så kom det fram efter det inlägget du citerar att SB själv sagt att det hade med detta att göra. Men det är antagligen inte bekräftat än, jag har inte orkat läsa igenom allt som skrivits under natten.
Citera
2013-07-11, 10:25
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Kan du lägga upp bilden på kistan ?
Ihop med info om bilden, när-hur-var typ.

Tyvärr fanns den på ett foto på faceboksidan, lutad mot en vägg hemma hos honom. Jag tänkte inte mer när jag fick höra om den att det var en makaber grej att ha som takbox.... Men har han haft en sådan taklbox så har många sett den och det är ju inte bra om den är borta. Mot botten av sjöarna på Hunneberg ser den säkert ut som en sten och när dykarna kände på botten med pinnar, ja det kändes väl som en sten...
Citera
2013-07-11, 10:26
Medlem
ndyzs avatar
Citat:
Viskade den fågeln också att "jag orkar inte med detta mer" har att göra med försvinnandet av IF?

Nä, men 1+1=2
Citera
2013-07-11, 10:27
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
SB har enligt uppgifter i tråden haft ett kortvarigt förhållande med IF. Därav har dem haft en koppling och därför har polisen velat höra med honom. Likaså att även PT hördes av polisen.

Då varken SB eller PT är intressanta eller misstänkta längre så har dem uppenbarligen inte haft något att göra med försvinnandet eller tillräckligt starka alibin som kan styrka att dem faktiskt inte ens varit i närheten av Dannebacken.

Japp, vi måste vara observanta att i den här tråden fanns det vissa som redan i ett tidigt stadium ville sprida uppgifter om att en mängd personer varit hos Id* på natten. Dessa uppgifter tjänar GM:s syften. Vi skall hålla oss för goda för att sprida dem vidare.

Låt SB vara ifred!
Citera
2013-07-11, 10:29
Medlem
SparkMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ndyz
Nä, men 1+1=2
Allt är inte svart eller vitt och det är väldigt klantigt att skapa en sanning på antaganden. Speciellt i ett fall som detta när fokus istället bör ligga på annat håll.
Citera
2013-07-11, 10:30
Medlem
refsps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Tyvärr fanns den på ett foto på faceboksidan, lutad mot en vägg hemma hos honom. Jag tänkte inte mer när jag fick höra om den att det var en makaber grej att ha som takbox.... Men har han haft en sådan taklbox så har många sett den och det är ju inte bra om den är borta. Mot botten av sjöarna på Hunneberg ser den säkert ut som en sten och när dykarna kände på botten med pinnar, ja det kändes väl som en sten...

Precis som DB är jag ett inbitet fan av Misfits (dock Glenn-perioden och inte den senare som DB verkar h accepterat). Misfits släppte vid ett tillfälle en CD-box som är format som en likkista (tror ni kan googla på Misfits coffin box set). Så i mitt huvud är det ganska rimligt att han kommer på idén att forma en takbox på samma vis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in