2013-07-10, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kurridutt
Jobbar på Tre Älgar står det...
Observant!
Och tydligen "vän" med FH & DB
Citera
2013-07-10, 23:03
Medlem
Kurridutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pejori
Vem är TP???
Menar du PT är jag med

Ja Tack för rättelsen, är en yrpanna titt som tätt
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Polarix
Men det känns ändå som att SB vet något som de inte vill ska komma fram och därför spöar de honom!
Men...
Det står ju att han pratat skit om Nazzar i allmänhet och AJ i synnerhet.
Läs tillbaka någon sida...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Min nuvarande teori är att AJ kontaktat DB som rycker ut med sin volvo och kör till thn. DB blir adrenalinstinnig när han inser vad som har hänt, men badkarsgossarna är vana att dela allt som blodsbröder, så han bistår. Liket får de in i bilen, troligtvis helt.

Första prio är att dumpa liket. De kör någonstans. Antingen kör de bara tills de hittar något ställe, eller mer troligt så kommer de på ett ställe som de känner till och kör dit. De vill undvika polispatruller, de vill undvika nattsuddare. De dumpar liket och upptäcker att blodet inte bara sölat ner i trapphuset utan även bilen. Annars hade de ju kunnat skippa o elda någon bil alls, vilket hade stärkt AJ's alibi mer än förstört. Hade bilen inte brunnit i huvudtaget och AJ kunnat svära på att han var sist från lägenheten, så hade polisen inte haft mycket att gå på alls. Att elda bilen som ett villospår hade inte behövts i huvudtaget egentligen om liket bara dolts bra.

När de inser att det bästa är att göra sig av med bilen så ringer de FH. FH är inte medveten om vad som hänt, men rycker ut och möter upp dem vid brandplatsen. FH står för skjutsen till Grästorp/Salstad. FH är inte medveten om vad dessa herrar har gjort och de litar inte på honom heller så pass mycket att han får info, utan han blir mest en chaffis bara. Det gör också att åklagaren väljer att ansöka om häktning för tidsperioden på det dygnet då han var chaffis, medan DB får hela veckan eftersom han var delaktig i hela delen med att gömma liket.

FH bröt ihop i rätten för att han är förvirrad, han var ju bara chaffis och nu blev han insyltad i ett mord också. DB och AJ däremot vet ju om att de gjort detta och har redan inställt sig på att vara iskalla i rätten.

Ungefär samma tankegångar som jag hade tidigare i tråden.
Tror dock inte att AJ var med och eldade bilen. Han ringde istället TB och drog iväg. Kanske till Jönköping, det gällde att försvinna från händelsernas centrum.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DEXTER-X2
Vet inte. Men att ge sig på SB utan ta ngt verkar skumt?
Sen tror jag inte "gänget" behöver vara så tajta.
Kan ju se upp till GM?

Jag kan inte tänka mej att så många runt aj skulle vara rädda för honom och ställa upp och ljuga för honom..jag tror snarare att fler gärningsmän är involverade..och det här med sb är en varning utan tvekan..var han med från början och stack?!..eller pratat pt med honom för att sticka dit??..

Fyra maskerade män hoppar fan inte på någon och ger honom lite smäll bara..dom var självklart maskerade enbart för att han inte ska veta vem som skickat dom och känna igen dom och få en varning men som han inte vet riktigt från vem...det innebär ju att han egentligen aldrig kan säga från vem eller vilka det var..och att allvaret nu är stort!!.kan man hitta honom en gång kan man det igen..typ!!..

Han måste veta mer..helt klart..
Citera
2013-07-10, 23:04
Medlem
SparkMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polarix
Men det känns ändå som att SB vet något som de inte vill ska komma fram och därför spöar de honom!
Du vet alltså vilka gärningsmännen är?
Citera
2013-07-10, 23:05
Medlem
Grp03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SparkMan
Med andra ord AJ, PT och TS som kvinnomisshandlare och DB och FH som medbrottslingar?
Det vet vi väl först när det föreligger en dom i målet eller i alla fall har kommit en FUP?
Om folk börjar gräva hål i skogen redan nu skall jag låta vara osagt men det är nog smartast att vänta så att antal och dimensioner blir riktiga...
Citera
2013-07-10, 23:06
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrTullamore
Om man tänker att dem ska göra sig av med BO så fort som möjligt, platser? Vad har vi på vägen dit?
Finns en stor å vid Hedeäng ca 3-5m bred och en hel del skog, och skogen vid Saabs gamla motionscentral, på den andra vägen (Tunhemsvägen) Hullsjön har du, sen har du inte så mycket innan berget va?

Såvitt jag vet så finns det egentligen inga andra platser som är hyfsat på vägen dit nej, men jag har ganska dålig koll på den vägen, det är väldigt sällan jag åker där. Det finns ju ett par ställen i kanalen man kan komma till hyfsat smidigt från BOs lägenhet också. TTAB t.ex. ligger avskilt och bra och där kan man väldigt enkelt slänga i en kropp om man skulle vilja det.
Citera
2013-07-10, 23:06
Medlem
Kurridutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SparkMan
Vem är TP? Ter Porstensson?

Vad jag vet är det enda som binder ihop PT och SB att dem har varit tillsammans med samma tjej (IF) under olika tillfällen i livet. Tror knappast att dem känner varandra och att "PT skulle ringa dit SB" mitt i natten.

Edit: Det bör i så fall ha framkommit vid samtalloggar från respektive persons mobiltelefon när polisen pratade med dessa.

Jag är en mästare på att blanda ihop bokstäver - ja bland annat

Dessvärre vet jag inte vad samtalsloggarna har gett för hints till polisen, men jag är väldigt nyfiken på FUP:en när den blir tillgänglig
Citera
2013-07-10, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SVKKK
Nej, det finns inte ens någon väg från bostaden till Kardanvägen förutom cykelväg.

Tror du GM bryr sig om det är vanlig bilväg eller en cykelväg? Det är ca 30m cykelväg innan du kommer på vanlig bilväg igen.
Citera
Medlem
Tror ändå inte man ska rikta in sig för mycket på denna misshandeln. Hela Trollhättan snurrar inte runt detta försvinnandet utan det flyter på som vanligt och all skit därtill.
Citera
Medlem
MrsLibras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pejori
Men...
Det står ju att han pratat skit om Nazzar i allmänhet och AJ i synnerhet.
Läs tillbaka någon sida...

Mm fast personligen tror jag inte uppretade nassar skulle ta risken och spöa SB lite försiktigt mtp att han är lite aktuell och kanske t.o.m har span på sig. Nej, de som gjorde det har större skäl än så, de vill påminna honom om att hålla käft.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in