Citat:
Ursprungligen postat av
Kurridutt
Nu kan jag röra till det, men har inte uppfattat något svar på om SB och TP är vänner.
Men OM, så kan ju TP ha ringt SB och bett honom dra till BO's lägenhet (eftersom han inte själv hade möjlighet pga familj som stoppade honom), för att ta sig ett snack med AJ.
AJ, som troligtvis hellre ger sig på kvinnor framför män, har tagit BO som "gisslan" och hotat med att skada henne om SB inte ger sig därifrån omgående. Kanske rent utav med en kniv mot hennes hals...
Hon kan sitta helt stilla och hoppas på att SB ger sig av, vilket han inte gör och hotet genomförs?
Alt.
Hon gör motstånd och en "olycka" sker.
Oavsett så blir SB chockad och springer därifrån. Om nu den historien stämmer att han har varit där den aktuella kvällen?
Vem är TP? Ter Porstensson?
Vad jag vet är det enda som binder ihop PT och SB att dem har varit tillsammans med samma tjej (IF) under olika tillfällen i livet. Tror knappast att dem känner varandra och att "PT skulle ringa dit SB" mitt i natten.
Edit: Det bör i så fall ha framkommit vid samtalloggar från respektive persons mobiltelefon när polisen pratade med dessa.