2013-07-10, 22:43
Medlem
panzertaxs avatar
Min nuvarande teori är att AJ kontaktat DB som rycker ut med sin volvo och kör till thn. DB blir adrenalinstinnig när han inser vad som har hänt, men badkarsgossarna är vana att dela allt som blodsbröder, så han bistår. Liket får de in i bilen, troligtvis helt.

Första prio är att dumpa liket. De kör någonstans. Antingen kör de bara tills de hittar något ställe, eller mer troligt så kommer de på ett ställe som de känner till och kör dit. De vill undvika polispatruller, de vill undvika nattsuddare. De dumpar liket och upptäcker att blodet inte bara sölat ner i trapphuset utan även bilen. Annars hade de ju kunnat skippa o elda någon bil alls, vilket hade stärkt AJ's alibi mer än förstört. Hade bilen inte brunnit i huvudtaget och AJ kunnat svära på att han var sist från lägenheten, så hade polisen inte haft mycket att gå på alls. Att elda bilen som ett villospår hade inte behövts i huvudtaget egentligen om liket bara dolts bra.

När de inser att det bästa är att göra sig av med bilen så ringer de FH. FH är inte medveten om vad som hänt, men rycker ut och möter upp dem vid brandplatsen. FH står för skjutsen till Grästorp/Salstad. FH är inte medveten om vad dessa herrar har gjort och de litar inte på honom heller så pass mycket att han får info, utan han blir mest en chaffis bara. Det gör också att åklagaren väljer att ansöka om häktning för tidsperioden på det dygnet då han var chaffis, medan DB får hela veckan eftersom han var delaktig i hela delen med att gömma liket.

FH bröt ihop i rätten för att han är förvirrad, han var ju bara chaffis och nu blev han insyltad i ett mord också. DB och AJ däremot vet ju om att de gjort detta och har redan inställt sig på att vara iskalla i rätten.
Citera
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Supernatural48
F.H bor i Flakeberg utanför grästorp. Exakt vart vet jag inte, men mycket skog där omkring så det är ju inte helt omöjligt att de finns något där.

Bor FH i flakeberg? Där rapporterades det ju om husis igår?
Citera
Medlem
Vad tror ni om att aj varit där troligtvis med nån annan och att if ringde pt för att hon var rädd för aj och pt och aj bråkade via telefon och att ioch med pt ej var på hemmaplan ringde sb för att sticka dit??

Och därför sågs han springa därifrån och att det därför någon snackat med honom nu ikväll..
Det är ju ingen misshandel direkt eller rån utan skulle snarare kalla det att varsko någon för något?!...

Sb måste ju ha sett nåt som inte får komma fram..och dom ville bara tala om det för honom och ge han några smällar för att fatta allvaret ..min teori hitills iaf
Citera
2013-07-10, 22:44
Medlem
ndyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CannonDorf
Antingen så har tidningen fått fel uppgifter, eller så är det inte SB. BO omnämns i artikeln som "en yngling i äldre tonåren", vilket SB inte är.

Det var S.B, punkt slut. Jag såg med mina egna ögon att det var SB som satt i ambulansen i hjortmossen, och pratade med polisen.
Citera
2013-07-10, 22:44
Medlem
Maggiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEXTER-X2
Kan blodet hamnat där av en anledning?

Du menar att de låtit blodet vara för att barnet skulle hittas? Jag är tveksam. Om man lämnar ett barn på det sättet så kan man inte ha särskilt mkt empati, vilket AJ inte heller har visat varken i media eller på facebook. Jag slås av en väldigt massa "tänk om" när barn är med i bilden. "Tänk om de hunnit städa undan blodet", "Tänk om de typ sövt barnet med tabletter" etc. Jag begriper inte hur man kan lämna barnet öht, eller att man ens kan göra så här med ett barn i närheten. Obegripligt...
Citera
2013-07-10, 22:45
Medlem
MrsLibras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 007trestad
Vad tror ni om att aj varit där troligtvis med nån annan och att if ringde pt för att hon var rädd för aj och pt och aj bråkade via telefon och att ioch med pt ej var på hemmaplan ringde sb för att sticka dit??

Och därför sågs han springa därifrån och att det därför någon snackat med honom nu ikväll..
Det är ju ingen misshandel direkt eller rån utan skulle snarare kalla det att varsko någon för något?!...

Sb måste ju ha sett nåt som inte får komma fram..och dom ville bara tala om det för honom och ge han några smällar för att fatta allvaret ..min teori hitills iaf

Mina ord ganska exakt
Citera
2013-07-10, 22:45
Moderator
BlueSwedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Hur vet du att det var olika adresser?
Kommer jag faktiskt inte ihåg 100, för jag reagerade på det och ett ev samband. Jag tror det var "husorganet" TTELA som klargjorde saken.
Citera
2013-07-10, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CannonDorf
Antingen så har tidningen fått fel uppgifter, eller så är det inte SB. BO omnämns i artikeln som "en yngling i äldre tonåren", vilket SB inte är.
Född -94 så visst är han det.
Citera
2013-07-10, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fliiiickan
Vet du om dom som slog han sa något till han?

Nej, gick bara förbi honom och några kompisar. Känner honom inte så stanna inte till och fråga vad som hänt med honom. Men han och hans kompisar såg inte så glada ut och det såg ut som dem väntade/letade efter någon.
Citera
2013-07-10, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Bor FH i flakeberg? Där rapporterades det ju om husis igår?

Han bor där med sin flickvän. Men mer än så vet jag inte, han står inte skriver där utan det står på flickvännen. Vet dock inte vad hon heter.
Citera
2013-07-10, 22:49
Medlem
DEXTER-X2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsLibra
Mina ord ganska exakt

Luktar beställningsjobb. Undra vem som står på tur?
Citera
2013-07-10, 22:49
Medlem
Grp03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SparkMan
Definiera "hela gänget". Personer som nämnts i samband med detta fallet som inte har ett tvivelaktigt liv i övrigt tror jag inte behöver känna någon form av rädsla för det ena eller det andra.
Hela gänget = de som i denna tråd profilerats med utdrag av domar för kvinnomisshandel och barnmisshandel, mördat en flerbarnsmor och medverkat till detta samt retat upp folk till den gräns där de tar saken i egna händer.

De som visar sig vara oskyldiga kan säkert också få en säng av sleven medan grytan är varm men det är inte dem jag syftar på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in