2013-07-10, 22:50
Medlem
Vbg1972s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ndyz
Det var S.B, punkt slut. Jag såg med mina egna ögon att det var SB som satt i ambulansen i hjortmossen, och pratade med polisen.
Men vad fan händer!? Är det några som vill visa sig lite tuffa, eller var det menat som en varning för nått? Isåfall, vad?
Fan vad jag vill se en lösning på den här skiten nu! Less på att dela stad med folket som spelar huvudrollerna i denna tråden.
Citera
2013-07-10, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DEXTER-X2
Luktar beställningsjobb. Undra vem som står på tur?

Ja på sätt och vis men då borde det ju finnas fler i detta gäng som håller ihop ganska tajt..hur många är dom som brukar hänga ihop??..
Citera
Medlem
Frozzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Min nuvarande teori är att AJ kontaktat DB som rycker ut med sin volvo och kör till thn. DB blir adrenalinstinnig när han inser vad som har hänt, men badkarsgossarna är vana att dela allt som blodsbröder, så han bistår. Liket får de in i bilen, troligtvis helt.

Första prio är att dumpa liket. De kör någonstans. Antingen kör de bara tills de hittar något ställe, eller mer troligt så kommer de på ett ställe som de känner till och kör dit. De vill undvika polispatruller, de vill undvika nattsuddare. De dumpar liket och upptäcker att blodet inte bara sölat ner i trapphuset utan även bilen. Annars hade de ju kunnat skippa o elda någon bil alls, vilket hade stärkt AJ's alibi mer än förstört. Hade bilen inte brunnit i huvudtaget och AJ kunnat svära på att han var sist från lägenheten, så hade polisen inte haft mycket att gå på alls. Att elda bilen som ett villospår hade inte behövts i huvudtaget egentligen om liket bara dolts bra.

När de inser att det bästa är att göra sig av med bilen så ringer de FH. FH är inte medveten om vad som hänt, men rycker ut och möter upp dem vid brandplatsen. FH står för skjutsen till Grästorp/Salstad. FH är inte medveten om vad dessa herrar har gjort och de litar inte på honom heller så pass mycket att han får info, utan han blir mest en chaffis bara. Det gör också att åklagaren väljer att ansöka om häktning för tidsperioden på det dygnet då han var chaffis, medan DB får hela veckan eftersom han var delaktig i hela delen med att gömma liket.

FH bröt ihop i rätten för att han är förvirrad, han var ju bara chaffis och nu blev han insyltad i ett mord också. DB och AJ däremot vet ju om att de gjort detta och har redan inställt sig på att vara iskalla i rätten.

Mm varför inte. Jag tror också att FH inte visste något om vad som hände i hos I*a
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CannonDorf
Det tror jag inte de gjort. Jag tror att AJ haft med sig sin MC till BO som han eller DB sedan kört därifrån. På så sätt har de kunnat ta sig från den brända bilen sedan. Alternativt så har FH följt med i en andra bil redan från början.

Om man tänker att dem ska göra sig av med BO så fort som möjligt, platser? Vad har vi på vägen dit?
Finns en stor å vid Hedeäng ca 3-5m bred och en hel del skog, och skogen vid Saabs gamla motionscentral, på den andra vägen (Tunhemsvägen) Hullsjön har du, sen har du inte så mycket innan berget va?
Citera
2013-07-10, 22:54
Medlem
Med tanke på att AJ fiskade runt efter damer på Happypancake igår, så har kanske några/någon av de inblandade konto på Helgon.se?

Kanske hitta nått som kan hjälpa, bara en tanke?
Citera
2013-07-10, 22:54
Medlem
Kurridutts avatar
Nu kan jag röra till det, men har inte uppfattat något svar på om SB och TP är vänner.
Men OM, så kan ju TP ha ringt SB och bett honom dra till BO's lägenhet (eftersom han inte själv hade möjlighet pga familj som stoppade honom), för att ta sig ett snack med AJ.

AJ, som troligtvis hellre ger sig på kvinnor framför män, har tagit BO som "gisslan" och hotat med att skada henne om SB inte ger sig därifrån omgående. Kanske rent utav med en kniv mot hennes hals...

Hon kan sitta helt stilla och hoppas på att SB ger sig av, vilket han inte gör och hotet genomförs?
Alt.
Hon gör motstånd och en "olycka" sker.

Oavsett så blir SB chockad och springer därifrån. Om nu den historien stämmer att han har varit där den aktuella kvällen?
Citera
2013-07-10, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Supernatural48
Han bor där med sin flickvän. Men mer än så vet jag inte, han står inte skriver där utan det står på flickvännen. Vet dock inte vad hon heter.
https://www.facebook.com/soph*a.t*mbour

*i*a
Citera
2013-07-10, 22:55
Medlem
panzertaxs avatar
Det verkar ha varit falsklarm. En källa i nätverket noterade denna grävda del inte långt från brandplatsen. 1,5-2 meter lång och 5-6 dm bred, jorden lös och ej packad. Inte i närheten av någon sjö (för maskgräv etc).

http://www.anony.ws/image/kYXu

Om djur gräver upp ett lik så får man förutsätta att de ger en stank ifrån sig, ett inplastat och nergrävt lik kanske får ligga ifred. Det visar dock på hur lite som egentligen krävs för att gräva ner ett potentiellt lik, ytan är inte stor och ligger på ett ställe man naturligt inte letar på. En icke observant tänker knappt på det.
Citera
2013-07-10, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrTullamore
Kan dem ha åkt till Grästorp först för att hämta ett fordon till tro? Vägar? Knappast den stora vägen med avställd bil.
?? finns de inte en stor kille där som har en gård?? som har lite kopplingar till HA?
Citera
2013-07-10, 22:57
Medlem
SparkMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grp03
Hela gänget = de som i denna tråd profilerats med utdrag av domar för kvinnomisshandel och barnmisshandel, mördat en flerbarnsmor och medverkat till detta samt retat upp folk till den gräns där de tar saken i egna händer.

De som visar sig vara oskyldiga kan säkert också få en säng av sleven medan grytan är varm men det är inte dem jag syftar på.
Med andra ord AJ, PT och TS som kvinnomisshandlare och DB och FH som medbrottslingar?
Citera
2013-07-10, 22:57
Moderator
BlueSwedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Jag har inte åkt den vägen på ett tag, så det stämmer garanterat det du säger. Minns att den har varit "klädd" med kameror. Kanske blev det för dyrt att underhålla dem, eller också finns det ett system där man växlar vägsträckor efter ett tag. Kan inte det där.
Pratar du 45:an, så försvann kamerorna där i samband med att vägen byggdes om.
Det var 4 kameror i var riktning mellan Thn - Göta som mest.
Citera
2013-07-10, 22:58
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av refsp
Ok, då kan han ha halkat med på köpet alltså. Och det var nog dumt då han nu är den svaga länken.
Men om den svaga länken inte vet var kroppen finns, vad händer då?
Räcker det till för att döma AJ och DB för människorov, utan kropp tro?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in