2013-07-10, 21:32
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Tänkte på det som tagits upp här ang möjligheten att de även kan ha använts sig av fyrhjulingar som transportmedel. Hittade denna sida för bilfantaster där DB är med och kollade upp hans vänner också, vet inte men kan den som kallar sig L*sen vara FH? Isf har han haft tillgång till just fordonet som skrivits om här i tråden. Kolla om det är nåt/nån ni känner igen.

Gå in på denna sida http://www.garaget.org/ och sök på DB:s nick M*sfits138 och även L*sen som jag undrar om det kan vara FH.

En fyrhjuling väcker oerhört mycket oönskad uppmärksamhet, både från allmänheten och polisen, och särskilt nattetid. Dessutom går det knappast att dölja att man har en kropp på den. Fyrhjuling kan du nog kallt utesluta.
Citera
Medlem
ballobass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ndyz
Någon gång mellan 19:30-20:00.

Om detta hänt idag så tycker jag det är lustigt att det inte finns på http://www.polisen.se/Vastra_Gotaland/Aktuellt/Handelser/ hemsida
Citera
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsLibra
Om nu SB åkt på stryk så kanske det trots allt är så att han ska tystas? Var det inte ngt rykte om att han ska ha setts springandes från I*a´s hem tidigt på söndagsmorgonen. Är det verkligen helt avfärdat och uteslutet? Hmm, lite för mkt slump att just HAN ska misshandlas just NU.
Tänker att han kanske varit med på en efterfest hos BO och bevittnat otrevligheter.

Jo, det ska stå i tråden nånstans att han ska ha setts springa från I*as lägenhet. Då kan man alltså fastslå att båda hennes ex är misstänkliggjorda, var och en på sitt sätt. Är det ett sammanträffande eller är det jag som är ute och snurrar?
Citera
2013-07-10, 21:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det där låter mer som husbybowannabeer.
Det är typiskt för Kronogården. Samma typ av personer som förstör och lever fan. De fattar inte själva att de drabbar resten som bor i området. Kronogården har klättrat från plats 15 till 10 över farligaste områdena att bo på. Mycket tack vare att lokalblaskan har haft en artikel om detta.

Nu har de tydligen varit på kyrkan med.
http://www.polisen.se/Vastra_Gotaland/Aktuellt/Handelser/Vastra-Gotaland/2013-07-10-1914-Skadegorelse-Trollhattan/
Citera
2013-07-10, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AristoMarie
Kardanvägen är den mest troliga vägen att ta ifrån I*as bostad..
Har de inte funnit en lämplig brunn/skreva/sjö/grotta på vägen, har jag funderat på om inte MGM kunnat övertala någon av de häktade att öppna sin brunn på tomten. Han som är så bra VÄN drar ju nytta av dem, om det på något vis kan gagna honom själv. Någon som vet om alla deras brunnar är avsökta?

Nej, det finns inte ens någon väg från bostaden till Kardanvägen förutom cykelväg.
Citera
Medlem
Ett tänkbart scenario, förutsatt att det är de tre som det spekulers om.

Aj får ett hispigt anfall efter BO: samtal med PT vid 2 tiden på natten.
Detta blir lite våldsammaste laget och helt plötsligt står AJ i en blodpöl med BO avliden.
AJ får panik, tar BO:s nycklar låser om sig, tar hojen och drar till DB för att skaffa hjälp.
AJ får rena kläder av DB och dessa återvänder till BO, kanske efter tidningsbudets närvaro, för att forsla bort henne.
Efter dumpning någonstans återvänder de till DB:bostad. AJ tar hojen och drar samt ringer till TB.
Han kanske drar till sin camp i Jönköping för att försvinna från platsen.

När DB tänk igenom vad som hänt, drabbas även han av panik. Han har en nedblodad bil stående på tomten. Kontaktar sin granne och kompis FH för att få hjälp med bilen.
DB stöldanmäler bilen och åker till Hunneberg för sätta fyr på densamma. FH kör honom tillbaka till Grästorp.

När AJ blir anhållen kanske DB får kalla fötter för sin inblandning och drar till Halland där han hittas senare.
FH behövde inte vara rädd för AJ visste inte om hans inblandning.
Citera
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CannonDorf
En fyrhjuling väcker oerhört mycket oönskad uppmärksamhet, både från allmänheten och polisen, och särskilt nattetid. Dessutom går det knappast att dölja att man har en kropp på den. Fyrhjuling kan du nog kallt utesluta.

Citerar tidigare inlägg:

Igår, 17:10 #6009
ReimerDenYngre
Medlem

Reg: Feb 2011
Citat:
Ursprungligen postat av Qwerty09
Kan det ha funnits en fyrhjuling på gallerkärran? Äger någon av de häktad ett sådant fordon?

Intressant fråga. Det hade nämligen kört in en fyrhjuling norrut vid ringvägen någonstans efter Fristorps gransjö (om man åker österut).
Citera
Medlem
Greger65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurridutt
Vem var det som undrade varför farbror blå var på garvarevägen den 1 juli? Eller var det annat datum?

Polisen (http://www.polisen.se/Vastra_Gotaland/Arkiv/Handelsearkiv/Vastra-Gotaland/Vecka-271/2013-07-01-1426-Brand-Trollhattan/)

"2013-07-01 14:26, Brand, Trollhättan
Det brinner i en lägenhet på Garvaregatan.

Räddningstjänst och polis larmas till Garvaregatan där det brinner i en lägenhet. Det finns inga uppgifter om personskador."

Det var jag men det gällde det som står längst ner i denna artikel

http://www.gp.se/nyheter/bohuslan/1.1793842-stort-ingripande-misstankt-mord-i-trollhattan

"Ett stort polispådrag ska under kvällen också ha varit vid Garvaregatan i Trollhättan och slagit till mot en lägenhet, enligt Ttela. Polisen vill inte kommentera om de två händelserna hör ihop"
Citera
2013-07-10, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kurridutt
Vem var det som undrade varför farbror blå var på garvarevägen den 1 juli? Eller var det annat datum?

Polisen (http://www.polisen.se/Vastra_Gotaland/Arkiv/Handelsearkiv/Vastra-Gotaland/Vecka-271/2013-07-01-1426-Brand-Trollhattan/)

"2013-07-01 14:26, Brand, Trollhättan
Det brinner i en lägenhet på Garvaregatan.

Räddningstjänst och polis larmas till Garvaregatan där det brinner i en lägenhet. Det finns inga uppgifter om personskador."

Söndag den 30e juni var insatsstyrkan på Garvaregatan enligt artikeln i expressen.

http://www.expressen.se/gt/misstankt-mord-i-centrala-trollhattan/

Edit: Greger65 hann före men denna artikel har bild ifrån Garvaregatan.
Senast redigerad av Hotnutmix 2013-07-10 kl. 21:46.
Citera
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Skulle kunna vara genialiskt att se till att SB spöas upp, ungefär som att han är den skyldige. Ännu ett försök att rikta bort misstankarna mot den riktige GM.

Jag har hållit med om det mesta du sagt i denna tråden, men inte detta. Det är för mig helt ologiskt att det skulle vara någon form av motiv för misshandeln.

Om nu någon (i stort sett Cl*ff), skulle tro att SB är skyldig, vilket i sig verkar helt ologiskt sett till bevisningen, så tror jag knappast han hade nöjt sig med en simpel misshandel där SB ojar sig några dagar. Detta är jag helt övertygad om att samtliga inblandade är införstådda med också. Dessutom vänder knappast polisen blicken från AJ bara för att SB blir misshandlad. Om något så borde polisen tro att han i så fall blivit hotad till tystnad. Jag ser helt enkelt inga som helst fördelar med att misshandla SB om motivet är att misstänkliggöra honom.
Citera
Medlem
roffeochjags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Jo, det ska stå i tråden nånstans att han ska ha setts springa från I*as lägenhet. Då kan man alltså fastslå att båda hennes ex är misstänkliggjorda, var och en på sitt sätt. Är det ett sammanträffande eller är det jag som är ute och snurrar?
Obekräftat och inte särskilt troligt, i mitt huvud i alla fall. Om så vore fallet borde det ha fastställts vid det här laget.
Citera
Medlem
MrsLibras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supahgoonah
Har fått ihop lite info nu på förmiddagen. I*a F*ssb*rg är fastställt BO.
S.Bs roll i det hela är att han var ögonvittne och rymde ifrån brottsplatsen och därav utryckningen i hjortmossen (S.Bs bostad). GM söker man fortfarande med hjälp av polishelikoptrar som glider runt ovanför Stavreområdet.

Här påstås det för första ggn i tråden att SB var där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in