2013-07-10, 01:10
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svenyngve
Ja det gör man , men efter man har svängt så är det en bra bit in i skogen för att komma till sjön med bil. Frågan är nog om "de" våga åka så långt med ett lik i bilen, måste vara en timmes färd till den sjön från Trollhättan.
Har man bara bilen i ordning skattat, besiktad o.s.v med en nykter chaufför med körkort, är det ju helt riskfritt så länge man inte skulle totalkrascha bilen. Det är säkert inga problem att åka runt med lik året runt, så länge de inte luktar, i så fall.
Men jag hade inte åkt en meter utan att ha skattat bilen, då polisen skulle kunna få för sig att låsa upp bagagen för att plocka skyltarna. Så det förvånar mig att de vågade använda en avställd bil?
Men jag är fortfarande öppen för att vidaretransport skett med laglig bil.
Senast redigerad av Tomato 2013-07-10 kl. 01:17. Anledning: Kicka
Citera
2013-07-10, 01:12
Medlem
Greger65s avatar
TV var ju het på att förklara sig igår men nu är det väldigt tyst....tippar på att hon blivit tystad men svarat på vissa inlägg som nyreggad då hon tänder på att känna en mördare och få uppmärksamhet av detta...OT I know...
Citera
2013-07-10, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Och då blir den plötsligt intressant eftersom Megamind annars brukar säga precis som det är.

Nej för att bag själv varit vid den sjön och har även kört den bakvägen rätt många gånger och det går fort..
Citera
2013-07-10, 01:14
Medlem
Greger65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greger65
TV var ju het på att förklara sig igår men nu är det väldigt tyst....tippar på att hon blivit tystad men svarat på vissa inlägg som nyreggad då hon tänder på att känna en mördare och få uppmärksamhet av detta...OT I know...

TB
Citera
2013-07-10, 01:14
Medlem
Kurridutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Så även om AJ haft mobilen avstängd och med sig så kan den lokaliseras?

Där ser man, om man tänker mörda någon så ska man lämna mobilen hemma med andra ord...

Ja det rekommenderas STARKT
Citera
2013-07-10, 01:15
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 007trestad
Och det tar inte en timma till den sjön...Bjurström kan vi helt glömma .den är ju för fan hur grund som helst o h hundar som simmar där varje dag.även en badplats där så det måste ju vara riktigt jävla dålig plats på alla sätt..räcker ju att någon i skidskyttarna har hyrt den..den ligger ju brevid sjön..då måste dom ju veta att i gen hyrt stugan isåfall...

Det finns en begreppsförvirring här. Jag talar i varje fall om Herrestadsfjället? Sjön vid Kuröd är ett alternativ. Säg 1h 20 minuter inklusive droppa kropp...
Citera
2013-07-10, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 007trestad
Nej för att bag själv varit vid den sjön och har även kört den bakvägen rätt många gånger och det går fort..

Har någon av dom suttit på gräskärrs ungdomshem som ung??..dom brukar fiska i den sjön vid skjutbanan..tänkte ioch med att aj var ung vid den omskrivna misshandeln..
Citera
2013-07-10, 01:17
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Nej. Kalhygge och innanför vattenhål, rotvältor mm. Hjulspår och hålor av skogstraktorer. Ett par grenrösen, men nja, kändes inte som en bra plats överlag. Bilen var otroligt lätt att hitta dessutom.

Ok, tack för snabbt svar! Jag tänkte då mer konkret på själva platsen där bilen stod. Alltså möjligheten att de grävde ned kroppen och sedan brände upp bilen över graven för att dölja spår av grävandet...
Citera
2013-07-10, 01:19
Medlem
Kurridutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felix52
Det blir samma sak. Att plocka ur batteriet kallas för Norsk avstängning.

Inte om man har gammal mobil
Citera
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Kika ut nu ni som är vakna. Har ni också moln på himlen? Det hade regnat på lördagen och var förmodligen molnigt. Med andra ord är det mörker vi ser ute nu ungefär det mörker som GM och kumpaner mötte. Lägg där till att om man skall gå i skog så blir det etter mörkare... Tål att tänka på.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Det finns en begreppsförvirring här. Jag talar i varje fall om Herrestadsfjället? Sjön vid Kuröd är ett alternativ. Säg 1h 20 minuter inklusive droppa kropp...
Ja sedan ca en timma Ink bilbranden..och ytterligare 20 hem till dB med nytt fordon
Citera
2013-07-10, 01:21
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Ok, tack för snabbt svar! Jag tänkte då mer konkret på själva platsen där bilen stod. Alltså möjligheten att de grävde ned kroppen och sedan brände upp bilen över graven för att dölja spår av grävandet...

Berget gick i dagen strax intill... Hunneberg har ett mycket tunt jordtäcke så det är inte en plats jag skulle komma att tänka på om jag skulle gräva ned någon, undantaget för en mosse men hur lätt är det att gräva i en sådan...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in