2013-07-09, 23:03
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Problemet i skogen är väl alla dj rötter mm, om det är brukad jord går det snabbt. Har varit med om att röja för hand runt en äldre brunn med korp hacka och spade och det var inte det roligaste jag gjort...

myrmark eller motsvarande är extremt lätt att gräva i... nästan till fördel för du får upp tovor som man kan dra i och lägga tillbaka, så ser det ogrävt ut.

Finns riktigt fina grävställen på Hunneberg. Fördelen med att gräva ner är att det försvårar för hundar mm. Nackdelen är att grävningen kan synas.
Citera
2013-07-09, 23:04
Medlem
Får man lägga upp printscreens från mötesplatsen och happypancake på AJ:S och DB:S profiler?

Tänkte på hur reglerna är på en sån sak?
Citera
2013-07-09, 23:05
Medlem
Butterss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Jag är villaägare och har dränerat med handgrävning.
Och med spade grävde du en grav på 15 min. Jag är imponerad.
Citera
2013-07-09, 23:06
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SparkMan
Spekulera för all del, men när det står Sjuntorp på flera ställen och det finns bilder som uppenbarligen är tagna i Sjuntorp så finner jag ingen anledning till att varken spekulera eller hetsa upp sig utan inse att det uppenbarligen handlar om en olycka av något slag som är flera mil ifrån de aktuella områdena som diskuterats i denna tråden
Ulvstorp har postadress Sjuntorp http://www.posten.se/sv/Kundservice/Sidor/Sok-postnummer-resultat.aspx?street=ulvstorp&city=
Citera
Medlem
Frozzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mafdet
Nä, fy fan. Det får vi verkligen hoppas att någon slags spärr satte stopp för. Och om de nu skulle ha gjort det så borde polisen hittat mer än blod i lägenheten kan man tycka. Bara en tanke att hon kan finnas precis var som helst egentligen.

Jag var inne på detta också innan att de styckat henne eller iaf styckat av lite.
armar, ben och vid höfterna...
Det är inte så svårt att stycka som man tror, inte med tanke på att DB är kock dessutom.
Stycka man bara vid lederna så går det rätt bra utan att det skall finnas benflisor (men vad säger att de inte kunde tagit upp benflisorna.

men säg att de lägger ut presenning och sen börja man stycka, så borde det inte blir allt för mycket blod. Eller så tappa man ut henne på blod eller en del bod, då det borde går relativt fort med tanke på blödarsjukan. Sen lägger man henne på en presenning och börjar arbetet.

Och är man kock så kan jag garantera att man har styckat en större bit kött eller kanske rent av en tredjedel gris, kanske en halvgris.

Har DB pluggat som kock? Så har han garanterat styckat. Det ingår i läroplanen.

Under tiden så har TB uppsikt av barnet som är i lägenheten
Citera
Medlem
Greger65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meii
Okej, två häktade på sannolika skäl misstänkta för skyddande av brottsling!
Men ingen brottsling, vem är brottslingen?

Båda männen har kopplingar till den 36-årige mannen som misstänkts ligga bakom kvinnans försvinnande, hmmm......han är alltså fortfarande misstänkt?

vi hade en förhandling i fredags där en man (36-åringen, reds:anm) misstänkt för människorov, släpptes. Och vi har inte avskrivit den personen från utredningen....hmm

Självklart är han fortfarande misstänkt som GM....bara att sitta hemma morot och invänta att du grips igen :-)
Citera
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pejori
Jan-Eric Sahlberg, 31-åringens advokat.
Kan armbandet vara hans???
Inte advokatens armband, utan FH:S

Tack! Kan alltid hoppas, men helst AJ:s eller Id*s.
Citera
2013-07-09, 23:07
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Problemet i skogen är väl alla dj rötter mm, om det är brukad jord går det snabbt. Har varit med om att röja för hand runt en äldre brunn med korp hacka och spade och det var inte det roligaste jag gjort...

Jag har grävt ett antal ståvärn i det militära och på två personer är det några timmars jobb men allt beror på vilken typ av jord det är och hur vältränad man är. Här har de dock haft vissa möjligheter att prova sig fram och välja plats - ingen leende löjtnant som pekat ut stenigaste stället och beordrat grävning...

Jag kan inte släppa tanken jag hade tidigare: var det grävbart på den platsen de brände bilen?
Citera
2013-07-09, 23:08
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Butters
Och med spade grävde du en grav på 15 min. Jag är imponerad.

Du behöver någon decimeter djupt bara o ca 1m brett, sedan på med jorden du redan grävt upp.. om personen dessutom inte ens är i helt skick utan befinner sig i flera utgåvor så behöver du inte ens ha en symmetrisk grop.

En grav på en kyrkogård är en helt annan sak mot för att jordfästa en person i skogen.
Citera
2013-07-09, 23:09
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svenyngve
konstigt fick att dom satte i helikopter, polishundar och flera bilar för bara denna kvinna dock.

Tänk Varberg!
Citera
2013-07-09, 23:10
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Jag kan inte släppa tanken jag hade tidigare: var det grävbart på den platsen de brände bilen?

Nej. Kalhygge och innanför vattenhål, rotvältor mm. Hjulspår och hålor av skogstraktorer. Ett par grenrösen, men nja, kändes inte som en bra plats överlag. Bilen var otroligt lätt att hitta dessutom.
Citera
2013-07-09, 23:11
Medlem
Butterss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Du behöver någon decimeter djupt bara o ca 1m brett, sedan på med jorden du redan grävt upp.. om personen dessutom inte ens är i helt skick utan befinner sig i flera utgåvor så behöver du inte ens ha en symmetrisk grop.

En grav på en kyrkogård är en helt annan sak mot för att jordfästa en person i skogen.
Jag har väl en mer svårarbetad tomt, I guess...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in