2013-07-10, 01:02
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diskbanken
Jo, det är jag medveten om att han gjorde. Men en dator tror jag inte han köpt i dagarna.
Det är ju i princip samma sak idag.
Briljant att han köpte en oreggad med kontantkort och sitter på datingsiter som loggar IP
Så nu vet polisen både hans telefonnummer och ip, vart han ringer, messar och befinner sig
Citera
2013-07-10, 01:03
Medlem
storbondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
På vägen upp mot Flo Klev från Vargönhållet så kör man förbi 2-3 lador som ser övergivna ut. På vägen från Flo till Flo Klev kör man förbi detta hus, som har två husvagnar på tomten varav en är lite dold på baksidan. Såg ut som en pundarkvart deluxe. Inga andra fordon parkerade där.
bild1: http://www.anony.ws/kYeF
bild2: http://www.anony.ws/kYec

Jag har sett folk vid dessa småhus tidigare, så de är inte övergivna. Men ganska nergångna ruckel.
Citera
2013-07-10, 01:03
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebop
Är det inte så att hastigt mord ofta följs av ett hastigt gömmande ?
Och att det vid planerade mord även planeras för ett gömmande av lik.

Här verkar det vara ett plötsligt mord eller en misshandel som slutade med dödsfall

Att mordet skulle ha skett före 01:00 tycker jag är ganska otroligt.
Sedan får inte bilen brinna för sent för då är risken för stor att den upptäcks av älgspanare. Det blir inte många timmar att agera på.

10 min kontakta vän och informera om läget
10 min klä sig lämpligt, lasta bil med något lämpligt, hitta tändstickor...
20 min åka in till Östra Margaretevägen
10 min gå in i lägenheten, orientera sig samla ihop, planera
30 min plocka ut kroppen och ta sig till lämpligt dumpingställe
10 min ta sig till plats att elda bil
10 elda bil och försäkra sig om att branden räcker
2o min ta sig till lämplig plats att sova.
===
Nästan tre timmar

Lägg sedan till att ni kanske är tre personer på resan och en person till skall kanske hämtas och briefas. Viss uppröjning måste ske avssende fingeravtryck osv... Det är rejält knappt.

Skall du sedan till Uddevalla, Sjuntorp för att dumpa kroppen där - det plockar på. Att säga att man skall göra en sak går på 10 sek, man tror det kanske tar några minuter men i verkligheten tar saker ofta längre tid än tänkt, i synnerhet om man är flera.
Citera
2013-07-10, 01:04
Medlem
svenyngves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 007trestad
Ja det är klart jobbigt om man kör på vanliga vägen ..men om man kör via vbg och in mot Lane ryr och in i fjället..inte en kotte på den vägen..och absolut inga poliser..de skulle ju vara något isåfall

ja kan dom vägarna dåligt men när du säger det så kan man åka in från andra hållet de sant. Bjursjön kan man ta sig till genom att gena vid liljesjös industriområde, och där är du verkligen ensam
Citera
2013-07-10, 01:04
Medlem
Greger65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diskbanken
Jo, det är jag medveten om att han gjorde. Men en dator tror jag inte han köpt i dagarna.

Även om hm köper en ny tele så har ju polisen tillgång till hans användare på viss sidor på nätet så bakom dem kan han inte gömma sig...
Inte vad jag tror iallafall...men jag kan ha fel..
Citera
2013-07-10, 01:05
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svenyngve
Ja det gör man , men efter man har svängt så är det en bra bit in i skogen för att komma till sjön med bil. Frågan är nog om "de" våga åka så långt med ett lik i bilen, måste vara en timmes färd till den sjön från Trollhättan.

Jo, en timme kanske är aningen mycket men säg 2h inklusive dumpa kropp... tight!
Citera
2013-07-10, 01:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Det är ju i princip samma sak idag.
Briljant att han köpte en oreggad med kontantkort och sitter på datingsiter som loggar IP
Så nu vet polisen både hans telefonnummer och ip, vart han ringer, messar och befinner sig
Och framför allt NSA Han kanske inte är så smart som flickorna tror.
Citera
2013-07-10, 01:06
Medlem
Citat:
ja kan dom vägarna dåligt men när du säger det så kan man åka in från andra hållet de sant. Bjursjön kan man ta sig till genom att gena vid liljesjös industriområde, och där är du verkligen ensam

Och en den sjön jag pratade om vid skjutbanan???

Och den tycker jag är väldigt lik den på video
Citera
2013-07-10, 01:06
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ja det är klart jobbigt om man kör på vanliga vägen ..men om man kör via vbg och in mot Lane ryr och in i fjället..inte en kotte på den vägen..och absolut inga poliser..de skulle ju vara något isåfall

Tar ännu mer tid ju!
Citera
2013-07-10, 01:09
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Och en den sjön jag pratade om vid skjutbanan???

Och den tycker jag är väldigt lik den på video

Och då blir den plötsligt intressant eftersom Megamind annars brukar säga precis som det är.
Citera
2013-07-10, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kurridutt
Det räcker inte att stänga av för att inte lokaliseras - man måste ta ut batteriet.

Det blir samma sak. Att plocka ur batteriet kallas för Norsk avstängning.
Citera
2013-07-10, 01:10
Medlem
Citat:

Och det tar inte en timma till den sjön...Bjurström kan vi helt glömma .den är ju för fan hur grund som helst o h hundar som simmar där varje dag.även en badplats där så det måste ju vara riktigt jävla dålig plats på alla sätt..räcker ju att någon i skidskyttarna har hyrt den..den ligger ju brevid sjön..då måste dom ju veta att i gen hyrt stugan isåfall...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in