2013-07-10, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 007trestad
Men om hans Mob ligger hos farbror blå ...varför kan inte polisen då enkelt se hur han rört sig eller ringt eller missat samtal och längd på dessa och mess ...??

De kontrollerar nog det, men vill nog inte gå ut med för mycket än.

Frågan är om AJ hunnit fundera på det efter händelseförloppet.
Citera
2013-07-10, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CompactFlash
Det fetade är rent jävla skit snack.
Det rörde sig om 2-3 dl blod i sängbotten som polisen tror har orsakats av en blödning på 2-2,5 liter där resten av blodet skulle ha stannat i bäddmadrassen som inte va kvar.

När jag nämnde liter i Marina-fallet så kanske inte var så helt tokigt då?
Det var min minnesbild, men minnet kan ju svika ibland..
Men det var vad jag tyckte mig minnas att jag hört om fallet.
OM polisen hade som de tyckte bevis på blödning på en eller flera liter från BO och det ändå inte bevisade bortom rimligt tvivel att hon var död i en domstol så krävs det förstås en hel del för att bevisa ett mord.
Sedan kan ju jag personligen tycka att det skulle räcka, men jag är ju ingen domstol

Men det kan kanske ha hänt en eller två gånger att man dömt för mord utan kropp??
Citera
2013-07-10, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Han köpte ju en ny fon med kontantkort när han blev släppt, står tillbaka i tråden.

Jo, det är jag medveten om att han gjorde. Men en dator tror jag inte han köpt i dagarna.
Citera
2013-07-10, 00:55
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GJJ
Varför läggs så mycket energi på att försöka identifiera sjön i filmen där B*bb* får bottennapp? Tror ni att det är den enda sjön i området som ett gäng fiskeintresserade killar besöker? Kan nog garantera att AJ varit vid varenda sjö i området, plus älven och säkerligen även kusten.

Sant det du säger. Mitt enda intresse av den sjön är att pröva om Megamind har rätt. Han pekar klart på Herrestadsfjället. Som dumpningsställe... varför?
Citera
Medlem
svenyngves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Bjurssjön stämmer det inte in på eftersom sjön är smal på filmen. Det skulle i så fall vara ändarna av Bjursjön, men de ser ju inte ut så. Men Megamind som vet en massa nämnde att man svänger höger vid överskottsbolaget... och då blir det Herrestadsfjället. Mitt tips är Vrångevattnet eller sjön innan dess, vad den nu hette. Den sistnämnda är ju extremt populär fiskesjö.

Ja det gör man , men efter man har svängt så är det en bra bit in i skogen för att komma till sjön med bil. Frågan är nog om "de" våga åka så långt med ett lik i bilen, måste vara en timmes färd till den sjön från Trollhättan.
Citera
Medlem
Sokkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Att AJ har logga in in på fb och det har stått Jönköping behöver inte betyda någonting, jag är just nu utanför Landskrona men kan göra statusuppdateringar och ändra så att det ser ut som om jag befinner mig i Boden.

Det tyder inte minst åklagarens gärningsbeskrivning i häktningsframställan mot FH på. Han är alltså bl a misstänkt för att ha skyddat AJ, grovt brott, i Trollhättan under AJs påstådda resa. Troligtvis hållt honom gömd under hela förra veckan (enligt åklagarens datum). Har FH tillgång till sommarstuga el dyl?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goahead1978
Är det samma grisgård som någon spekulerade i kunde vara en dumpningsplats?
Att en grisgård just där börjar brinna nu känns lika lämpligt som att en väns bil stjäls och bränns samma natt...

Det behöver inte betyda något men det är onekligen märkligt. Vem äger gården? Långsökt kan man ju tänka att AJ eller någon annan trodde att någon av grabbarna i häktet tillslut skulle börja prata och handlat i panik.
Citera
2013-07-10, 00:56
Medlem
Greger65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 007trestad
Men om hans Mob ligger hos farbror blå ...varför kan inte polisen då enkelt se hur han rört sig eller ringt eller missat samtal och längd på dessa och mess ...??
Det kan de nog och det är säkert ett av spåren men inte tillräckligt för att häkta någon..
Citera
2013-07-10, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kurridutt
Det räcker inte att stänga av för att inte lokaliseras - man måste ta ut batteriet.

Så även om AJ haft mobilen avstängd och med sig så kan den lokaliseras?

Där ser man, om man tänker mörda någon så ska man lämna mobilen hemma med andra ord...
Citera
2013-07-10, 00:58
Medlem
svenyngves avatar
jag satt och läste i AJs fb tidslinje och då var det en av tjejerna som berömde honom för han armband, kan detta vara samma armband som polisen har?
Citera
2013-07-10, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svenyngve
Ja det gör man , men efter man har svängt så är det en bra bit in i skogen för att komma till sjön med bil. Frågan är nog om "de" våga åka så långt med ett lik i bilen, måste vara en timmes färd till den sjön från Trollhättan.

Ja det är klart jobbigt om man kör på vanliga vägen ..men om man kör via vbg och in mot Lane ryr och in i fjället..inte en kotte på den vägen..och absolut inga poliser..de skulle ju vara något isåfall
Citera
2013-07-10, 01:02
Medlem
Ursäkta mitt språk men hur jävla lång tid tar det för SKL egentligen att analysera blodet i lägenheten?

Jag läste någonstans att det kan påskyndas i speciella fall och skulle gärna vilja veta vad ett speciellt fall är?

Ett fall där man inte har någon kropp men massor med blod i en lägenhet tycker jag låter väldigt speciellt, i alla fall att få reda på hur många personers blod det är.

Kan man på något sätt med tanke på färg, temperatur osv på blodet och annat tidsbestämma hur länge det legat på golvet eller är det endast på film/i serier som sådana saker händer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in