2013-07-10, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UM
Är DIFs planer på att inom sin tid bygga en egen arena helt lagd på hyllan numera? Man får ju det intrycket av att se reklamfilmen.

Ska bli intressant och se vem som har högst snitt på Stockholms-arenan när säsongerna är över i höst.
Jag tror.. Bajen.

De är det ända ni vinner

Tycker de är konstigt att bajen alltid skryter med eran publik men på planen är ni tom. sämre än Assysriska..

/blåvitt.
2013-07-10, 01:03
Medlem
Chew1907s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av westmars
De är det ända ni vinner

Tycker de är konstigt att bajen alltid skryter med eran publik men på planen är ni tom. sämre än Assysriska..

/blåvitt.
Han är Malmöit.
2013-07-10, 01:12
Medlem
Citat:
De är det ända ni vinner

/blåvitt.
Lika konstigt som att blowit framhäver (Tidigare iallafall) att man varit den framgångsrikaste klubben inom svensk fotboll, flest allsvenska säsonger osv osv, trots att man på läktaren är på samma nivå som Helsingborg och snäppet över Elfsborg.
2013-07-10, 01:58
Medlem
Citat:
De är det ända ni vinner

/blåvitt.
Vad har det på planen att göra med det som sker på läktaren?
2013-07-10, 02:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tiddlywank
Lika konstigt som att blowit framhäver (Tidigare iallafall) att man varit den framgångsrikaste klubben inom svensk fotboll, flest allsvenska säsonger osv osv, trots att man på läktaren är på samma nivå som Helsingborg och snäppet över Elfsborg.

Vi har vunnit allsvenskan flest gånger, även vunnit i Europa.
Nu vet jag inte exakta folkmängden i Stockholm men ni har väll nästan 3 gånger så mycket folk än vad vi har i Göteborg. Ni har 3 stora lag, om man bortser från bp.

Vi har 3 ''stora'' lag (fast egentligen inte) att dela på alla som nu är intresserade av fotboll i Göteborg. Så inte konstigt att de inte drar lika mycket folk. Dom lagen du nämner har 1 stort lag i varje stad så blir fel där med. Men skit samma, vi är och kommer alltid vara bättre på just fotboll än vad ni är.

Citat:
Ursprungligen postat av Medicineraren
Vad har det på planen att göra med det som sker på läktaren?
Vad jag vet så handlar fotboll just om fotboll, men jag vet inte va ni bajare tycker. Eftersom de är ju det ända ni är duktiga på, ''att sjunga fram'' ert lag till seger. Bra tryck uppe i Östersund eller?
2013-07-10, 02:55
Medlem
Varför skulle Hammarbyare ha en mindrevärdskomplex mot en förening som inte ens kan mäta sig varken säsongskort- eller supporterföreningsmässigt med Bajen? Djurgården har både mindre sålda säsongskort samt mindre medlemmar i deras supporterförening. Nu är ju såklart dessa två grejer inte världens bombsäkraste medel för att beräkna supportrar, men det är en stark indikation tycker jag. Speciellt i tider när A-laget spelar fjärde året i andraligan.
2013-07-10, 03:00
Medlem
Slickas avatar
Citat:
Vad jag vet så handlar fotboll just om fotboll, men jag vet inte va ni bajare tycker. Eftersom de är ju det ända ni är duktiga på, ''att sjunga fram'' ert lag till seger. Bra tryck uppe i Östersund eller?
Fast nu är du i en tråd för supportersäsongen 2013.
2013-07-10, 08:29
Medlem
SpaderSexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FloydP
Haha!

Äh, jag skulle kalla det dålig smak. ÖstermalmsTv spelar på uttjatade klyschor som jag inte tycker är så jävla kul men som många säkert gör. Jag tror inte det har med mindervärdskomplex att göra; alla Bajare jag känner ser med handen på hjärtat Hammarby som klasser bättre än dif på supportersidan. Det är väl nån trött nisse på Marknadsavdelningen som tyckte att "fan vi borde göra en egen Café Bärs grabbar!". Och så har ÖstermalmsTv växt fram ur ren inkompetens och desperation (och med skrala resurser). Det är i alla fall mina five cents...

Edit: Jag tror SpaderSex anspelar på eran reklamfilm som aningen pompös och grandios, jämfört med den faktiska upplevelsen som är djurgården fotboll. Det blir lätt ganska löjligt när man pratar om hjältar och legender till tonerna av pampig musik. Det blir ganska vulgärt imo.

Ibland kommer det nån och bara gör det.

Favorit-scenen är helt klart när bruden kysser klubbmärket, till den musiken Och jag har väldigt svårt att greppa när djurgårdare snackar mindesvärdekomplex? Det enda dif har är alldeles för många sm-guld, sen är ni ingenting. Det tycker alla.
Senast redigerad av SpaderSex 2013-07-10 kl. 08:34.
2013-07-10, 08:49
Medlem
Julinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aerodynamite
Nä, nu ska jag gå och göra nåt vettigt istället för att diskutera din pajasförening!

I stort sett varenda ett av dina inlägg på sistone har handlat om oss. Är vi så intressanta?

Citat:
Ursprungligen postat av Aerodynamite
Jag förstår inte hur man kan ha sin största förebild i en spelare som lämnade klubben för ens värsta rival, spelar ingen roll om det var en annan tid eller att han eller klubben tjänade bra på affären. Det är inte OK någonstans!

Ok, då vet vi.

Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Er östermalmstv tar endast upp saker om er rival, ser du skillnaden? Mindervärdeskomplex skulle vissa kalla det.

Liknande skulle kunna dryftas om er ramsreportoar, som i mångt och mycket handlar om er avsky mot Allmänna och Bajen.

..sen vet vi väl båda två att identitet skapas inte minst i kontraster; genom vem man inte är. Det är därför ni sjunger om inga tänder och fula brudar.

Citat:
Ursprungligen postat av svulle
Nu håller Dif på att inkräkta på det enda ni egentligen har kvar efter att ha lämnat elitfotbollen - Södermalm. Jag kan förstå att det är lite utav en identitetskris, men vässa till er.

Stockholmschauvinisten i mig måste låta upplysa om att Johanneshov inte ligger på Södermalm. Vidare tillhör Superettan Svensk Elitfotboll, även om inte spelet har mycket av elit över sig de senaste åren.
2013-07-10, 10:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tiddlywank

vår läktare består iaf inte av majoritet bönder. och utan taket på söderstadion hade ni inte ens hörts. lite ot kanske: men hur tycker du leksand värvat hittils iår? lycka till i elitserien.
2013-07-10, 12:08
Medlem
SpaderSexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bustusgbg
vår läktare består iaf inte av majoritet bönder. och utan taket på söderstadion hade ni inte ens hörts. lite ot kanske: men hur tycker du leksand värvat hittils iår? lycka till i elitserien.
Hur går de för Frölunda?
2013-07-10, 15:16
Medlem
metalcorenightfalls avatar
Citat:
Vi har vunnit allsvenskan flest gånger, även vunnit i Europa.
Nu vet jag inte exakta folkmängden i Stockholm men ni har väll nästan 3 gånger så mycket folk än vad vi har i Göteborg. Ni har 3 stora lag, om man bortser från bp.

Vi har 3 ''stora'' lag (fast egentligen inte) att dela på alla som nu är intresserade av fotboll i Göteborg. Så inte konstigt att de inte drar lika mycket folk. Dom lagen du nämner har 1 stort lag i varje stad så blir fel där med. Men skit samma, vi är och kommer alltid vara bättre på just fotboll än vad ni är.

Ni har inte vunnit Allsvenskan flest gånger. Ni har däremot vunnit SM-guld flest gånger.
Vi har vunnit Allsvenskan flest gånger, 19 gånger.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in