2013-07-09, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TGTN
Kan du inte dra den om jultomten när du ändå är igång?

Och ja, DIFs reklamfilm var exakt lika bajsnödig, precis som hela er förening. Och nej, Östermalmstv var inte heller någon större hit. Ja, Olle Sarri är en ful fittläpp.

Jonas Björkman, Bajen i fotboll, Leksand i hockey
Björn Borg, Bajen i fotboll, SSK i hockey
Olle Sarri, Bajen i fotboll, Bollnäs i Bandy

Blir en hel del dalmål och småländska den tjugonde.. förresten, schyst av er att ni flyttar er match så vi kan spela vår som planerat då det är er arena!

Nä, nu ska jag gå och göra nåt vettigt istället för att diskutera din pajasförening!

Edit: Är det en FBK wolf du har som avatar?
2013-07-09, 19:05
Medlem
TGTNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aerodynamite
Jonas Björkman, Bajen i fotboll, Leksand i hockey
Björn Borg, Bajen i fotboll, SSK i hockey
Olle Sarri, Bajen i fotboll, Bollnäs i Bandy
Att dom ens får ta del i diverse reklam inför flytten är en stor skymf mot alla riktiga Bajare. Enligt mig då
Citat:
.. förresten, schyst av er att ni flyttar er match så vi kan spela vår som planerat då det är er arena!

Välkomna till Nya Söderstadion!

Citat:
Edit: Är det en FBK wolf du har som avatar?

Jag älskar vargar och därför hejar ja på FBK i håkky!!1!
2013-07-09, 19:26
Medlem
För att lämna käbblet med dif en stund (vilket garanterat kommer att fortsätta senare) så vill jag säga att det är mycket bra gjort av gnaget att sätta press på Syrianska. Har ni fått någon direkt respons? Bortsett ifrån det deras sportchef säger till Fotbollskanalen.

http://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/aik/aik-supportrarna-slapper-kravlista/
2013-07-09, 19:54
Medlem
FloydPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a.e.g
Nahh, vad gulligt att ni lyckades pressa in oss i er rymdfilm.

Är det kommunist Ohly som kommenterar förresten?

Visst är det ärkekommunisten Lars Ohly. Samma Lars Ohly som ljög om att han lirat med Nacka Skoglund. Tillika samma Lars Ohly som sagt: "Marxism-leninismen är ett bra, riktigt och viktigt begrepp".

Citat:
Grejen med Bajen är att man inte är någonting förutom ett dragplåster på sommaren för leksingar, modoiter, färjestadare eller bollnässupportrar likt Olle Sarri.
Haha... tror du själv på vad du säger eller försöker du bara spela Allan?

Citat:
Är också glad att inte vår största spelare någonsin sålde sig till aik likt en....
Vad fan har Nackas öde med det här att göra? Du verkar desperat mannen.
2013-07-09, 20:01
Medlem
a.e.gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FloydP
Visst är det ärkekommunisten Lars Ohly. Samma Lars Ohly som ljög om att han lirat med Nacka Skoglund. Tillika samma Lars Ohly som sagt: "Marxism-leninismen är ett bra, riktigt och viktigt begrepp".

Ohly är inte riktigt frisk i roten, denna gillar jag.

http://www.expressen.se/nyheter/har-ar-ohlys-nasta-fotbollsbluff/
2013-07-09, 20:18
Medlem
Citat:
Vad fan har Nackas öde med det här att göra? Du verkar desperat mannen.

Jag förstår inte hur man kan ha sin största förebild i en spelare som lämnade klubben för ens värsta rival, spelar ingen roll om det var en annan tid eller att han eller klubben tjänade bra på affären. Det är inte OK någonstans!

Men det är väl därför ni är bajare antar jag.
2013-07-09, 20:38
Medlem
FloydPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a.e.g
Ohly är inte riktigt frisk i roten, denna gillar jag.

http://www.expressen.se/nyheter/har-ar-ohlys-nasta-fotbollsbluff/

Haha, ingen heder där inte. På det sättet är de väldigt lika, kommunisterna och gårdarna.

Citat:
Jag förstår inte hur man kan ha sin största förebild i en spelare som lämnade klubben för ens värsta rival, spelar ingen roll om det var en annan tid eller att han eller klubben tjänade bra på affären. Det är inte OK någonstans!

Men det är väl därför ni är bajare antar jag.

Jag har nog aldrig hört någon Hammarbyare beklagat sig över Nackas sejour i gnaget. Jag har aldrig heller hört någon AIKare snacka skit om Nacka eller påstått att han var och är något annat än en Hammarbyikon. Nu kommer du som djurgårdare och baktalar Nacka och pissar på vår historia. Utan skam och utan heder. Dra åt helvete.

I alla fall, så här skriver Nacka själv: – AIK ville att jag skulle lira för dom. Hammarby, som på den tiden hade trasslig ekonomi, begärde 5000 kronor av AIK, men direktörerna i Solna ansåg 3 000 kunde räcka. Gubben Skoglund var värd en slant. Själv blev jag erbjuden 1 000 kronor plus ekipering från topp till tå. Det var mycket för en fattig jobbarkille, särskilt som jag just då var arbetslös.

– Men mitt hjärta var hos Hammarby, som höll på att vinna division 3 för befordran till tvåan. Hammarby behövde mig och där hade jag alla mina goda vänner, som jag delat det mesta med under ett flertal år. Vi var verkligen kompisar, fattiga men glada söderkisar. Och några traktamenten förekom inte i Hammarby på den tiden. Möjligen fick vi en femma per skalle om vi gjort en särskilt skarp match.

http://www.aik.se/fotboll/aikindex.html?/fotboll/historik/500aikare/lennskog.html

http://www.hammarbyfotboll.se/Article.aspx?id=664edbc6-bd04-4358-b18f-3258645d2d96
2013-07-09, 20:47
Medlem
Citat:
Haha, ingen heder där inte. På det sättet är de väldigt lika, kommunisterna och gårdarna.

Jag har nog aldrig hört någon Hammarbyare beklagat sig över Nackas sejour i gnaget. Jag har aldrig heller hört någon AIKare snacka skit om Nacka eller påstått att han var och är något annat än en Hammarbyikon. Nu kommer du som djurgårdare och baktalar Nacka och pissar på vår historia. Utan skam och utan heder. Dra åt helvete.

I alla fall, så här skriver Nacka själv: – AIK ville att jag skulle lira för dom. Hammarby, som på den tiden hade trasslig ekonomi, begärde 5000 kronor av AIK, men direktörerna i Solna ansåg 3 000 kunde räcka. Gubben Skoglund var värd en slant. Själv blev jag erbjuden 1 000 kronor plus ekipering från topp till tå. Det var mycket för en fattig jobbarkille, särskilt som jag just då var arbetslös.

– Men mitt hjärta var hos Hammarby, som höll på att vinna division 3 för befordran till tvåan. Hammarby behövde mig och där hade jag alla mina goda vänner, som jag delat det mesta med under ett flertal år. Vi var verkligen kompisar, fattiga men glada söderkisar. Och några traktamenten förekom inte i Hammarby på den tiden. Möjligen fick vi en femma per skalle om vi gjort en särskilt skarp match.

http://www.aik.se/fotboll/aikindex.html?/fotboll/historik/500aikare/lennskog.html

http://www.hammarbyfotboll.se/Article.aspx?id=664edbc6-bd04-4358-b18f-3258645d2d96

Nacka var säkert en hyvens kille, har inget emot honom. Det är sant det du säger, aldrig hört någon pratat dåligt om honom.

Men faktum kvarstår, han gick till värsta rivalen...

Vi kommer nog inte längre än så, trevlig kväll!
Senast redigerad av Aerodynamite 2013-07-09 kl. 20:56.
2013-07-09, 20:59
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
"Oxtokigt. Mentalt. Äkta."

Förmodat citat, Lars Ohly.
2013-07-09, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tiddlywank
För att lämna käbblet med dif en stund (vilket garanterat kommer att fortsätta senare) så vill jag säga att det är mycket bra gjort av gnaget att sätta press på Syrianska. Har ni fått någon direkt respons? Bortsett ifrån det deras sportchef säger till Fotbollskanalen.

http://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/aik/aik-supportrarna-slapper-kravlista/

Bojkotten är avblåst.

"Bojkotten avblåst

Representanter från AIK-alliansen har under kvällen suttit i möte med Syrianska FC. Det har varit ett bra möte och resultatet är att vi blåser av den tidigare utlysta bojkotten av bortamatchen.

AIK:s supportrar har tilldelats 1500 biljetter på långsidan. Vi uppmanar nu alla att ta sig till Södertälje och stötta laget till tre viktiga poäng.

Mer info kommer…

AIK-Alliansen (Sol Invictus, Black Army, Smokinglirarna, Ultras Nord)"
2013-07-09, 21:31
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpaderSex
Så kvaliten på difs reklam-film utgår ifrån bajens grejer?

Säga vad man vill om Kennedys bolltrixar video men bajsnödigare video än denna har jag fan aldrig sett. Bajen försöker aldrig utge sig för att vara nått man inte är, vilket man inte kan säga om dif.

Jag pratade inte om Kennedys trixande utan om ert Östermalmstv.
Dif har gjort en reklamfilm som iof har med 2 killar med aik-halsdukar (som käkar korv, ett av dom viktiga kraven dom hade på kompisarenan) vilket jag kan tycka är lite onödigt, men annars är det en film om hur vårt lag flyttar från Stadion till Tele2 (Äckligt som fan, men nu är det så) och ingenting annat.
Er östermalmstv tar endast upp saker om er rival, ser du skillnaden? Mindervärdeskomplex skulle vissa kalla det.
2013-07-09, 22:03
Medlem
FloydPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
"Oxtokigt. Mentalt. Äkta."

Förmodat citat, Lars Ohly.

Haha!

Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Jag pratade inte om Kennedys trixande utan om ert Östermalmstv.
Dif har gjort en reklamfilm som iof har med 2 killar med aik-halsdukar (som käkar korv, ett av dom viktiga kraven dom hade på kompisarenan) vilket jag kan tycka är lite onödigt, men annars är det en film om hur vårt lag flyttar från Stadion till Tele2 (Äckligt som fan, men nu är det så) och ingenting annat.
Er östermalmstv tar endast upp saker om er rival, ser du skillnaden? Mindervärdeskomplex skulle vissa kalla det.

Äh, jag skulle kalla det dålig smak. ÖstermalmsTv spelar på uttjatade klyschor som jag inte tycker är så jävla kul men som många säkert gör. Jag tror inte det har med mindervärdskomplex att göra; alla Bajare jag känner ser med handen på hjärtat Hammarby som klasser bättre än dif på supportersidan. Det är väl nån trött nisse på Marknadsavdelningen som tyckte att "fan vi borde göra en egen Café Bärs grabbar!". Och så har ÖstermalmsTv växt fram ur ren inkompetens och desperation (och med skrala resurser). Det är i alla fall mina five cents...

Edit: Jag tror SpaderSex anspelar på eran reklamfilm som aningen pompös och grandios, jämfört med den faktiska upplevelsen som är djurgården fotboll. Det blir lätt ganska löjligt när man pratar om hjältar och legender till tonerna av pampig musik. Det blir ganska vulgärt imo.
Senast redigerad av FloydP 2013-07-09 kl. 22:09.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in