Citat:
Ursprungligen postat av
FloydP
Edit: Jag tror SpaderSex anspelar på eran reklamfilm som aningen pompös och grandios, jämfört med den faktiska upplevelsen som är djurgården fotboll. Det blir lätt ganska löjligt när man pratar om hjältar och legender till tonerna av pampig musik. Det blir ganska vulgärt imo.
Reklamfilmen är väl okej men lite seg, halvera den så blir det bra. Det jag gillade var att det inte var något fokus på Tele2 arena utan på laget och att det är där man kan se DIF framöver. Tele2 är inget söderstadion, det är inget Stadion. Det är en modern plastig evenemangsarena som kommer att bli precis som Globen. Det är bara att inse att det aldrig kommer bli samma sak. Inte ens om om det byggs en ny pissarena som Fränds, Tele2 eller Globen och DIF flyttar dit så blir det samma sak.
Jag måste ju ge bajarna lite respekt för att de ändå försöker älska Tele2-arenan och kalla den för nya söderstadion. Jag skulle aldrig någonsin kalla en ny modern "evenemangsarena" för "nya Stadion". Stadion är Stadion och kan inte ersättas.