2013-07-09, 22:06
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FloydP
Äh, jag skulle kalla det dålig smak. ÖstermalmsTv spelar på uttjatade klyschor som jag inte tycker är så jävla kul men som många säkert gör. Jag tror inte det har med mindervärdskomplex att göra; alla Bajare jag känner ser med handen på hjärtat Hammarby som klasser bättre än dif på supportersidan. Det är väl nån trött nisse på Marknadsavdelningen som tyckte att "fan vi borde göra en egen Café Bärs grabbar!". Och så har ÖstermalmsTv växt fram ur ren inkompetens och desperation (och med skrala resurser). Det är i alla fall mina five cents...

Och jag tror precis detsamma, men jag valde helt enkelt att kalla det mindervärdeskomplex. Ungefär som du jämför kommunister och Djurgårdare
2013-07-09, 22:14
Medlem
NackaSkoglund1889s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aerodynamite
Jag förstår inte hur man kan ha sin största förebild i en spelare som lämnade klubben för ens värsta rival, spelar ingen roll om det var en annan tid eller att han eller klubben tjänade bra på affären. Det är inte OK någonstans!

Men det är väl därför ni är bajare antar jag.
Och Bosse Andersson har spelat i Gnaget, synts på Råsunda med Aik-tröja och var dessutom polis vid sidan av fotbollen.
2013-07-09, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aerodynamite
Är också glad att inte vår största spelare någonsin sålde sig till aik likt en....

Inte spelare. Men Djurgårdens tränarlegend Super Bo Andersson hade inga problem med att närvara på Råsundas sista match...och dra på sig en aik tröja också. OXTOKIGT, MENTALT, FETT ÄKTA legender dif har som drar på sig gnaget tröjor.

Edit: såg att NackaSkoglund1889 var före
Senast redigerad av Sebastard2 2013-07-09 kl. 22:22.
2013-07-09, 22:33
Medlem
svulles avatar
Bajen har väl alltid haft mindrevärdeskomplex. Bajen är burkplockare, bajs i bussen och socka på snoppen.

Nu håller Dif på att inkräkta på det enda ni egentligen har kvar efter att ha lämnat elitfotbollen - Södermalm. Jag kan förstå att det är lite utav en identitetskris, men vässa till er.
2013-07-09, 22:35
Medlem
CiReZs avatar
Tränarlegend vare ja. Snubben med kollen.

Sen rankas väl inte Bosse som någon av våra största, riktigt heller.
Senast redigerad av CiReZ 2013-07-09 kl. 22:40.
2013-07-09, 22:40
Medlem
SUPER BOSSE ANDERSSON

https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/406913_2579178975969_75268136_n.jpg

Inte en legend? Skön historierevisionism på gång.

http://www.youtube.com/watch?v=W4-sz03Uh-Q
Senast redigerad av Sebastard2 2013-07-09 kl. 22:52.
2013-07-09, 22:55
Medlem
CiReZs avatar
Legend, sure. I viss mån men han har svårt att mäta sig som DIF legendar bland tunga namn som Tjalle Mild, Sigge Parling, Kvista Sandberg, Tumba, Rolle Stoltz, mfl. Som sagt, inte nån av våra allra största, direkt.
2013-07-09, 23:45
Medlem
Rodimusprimes avatar
Bosse Andersson är garanterat legend men det är inte på samma personkult som bajarna har för Nacka.

Super-bo är dessutom uttalat djurgårdare men han håller nog inte lika hårt på tabun med tröjorna som vi i klacken gör. Är man i branschen ser man på det annorlunda. Adde spelade i AIK också innan han kom till oss, är väl inget som ligger honom i fatet idag.
2013-07-10, 00:04
Medlem
Olympians avatar
"Mindervärdeskomplex" är förmodligen det mest överutnyttjade ordet i en genomsnittlig allsvensk supporters vokabulär.
2013-07-10, 00:14
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olympian
"Mindervärdeskomplex" är förmodligen det mest överutnyttjade ordet i en genomsnittlig allsvensk supporters vokabulär.

Fast jag använde det mot en superettansupporter så det kommer lite ur sin kontext då.
Varför svarar jag dig?
2013-07-10, 00:15
Moderator
Lobengulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FloydP
Edit: Jag tror SpaderSex anspelar på eran reklamfilm som aningen pompös och grandios, jämfört med den faktiska upplevelsen som är djurgården fotboll. Det blir lätt ganska löjligt när man pratar om hjältar och legender till tonerna av pampig musik. Det blir ganska vulgärt imo.

Reklamfilmen är väl okej men lite seg, halvera den så blir det bra. Det jag gillade var att det inte var något fokus på Tele2 arena utan på laget och att det är där man kan se DIF framöver. Tele2 är inget söderstadion, det är inget Stadion. Det är en modern plastig evenemangsarena som kommer att bli precis som Globen. Det är bara att inse att det aldrig kommer bli samma sak. Inte ens om om det byggs en ny pissarena som Fränds, Tele2 eller Globen och DIF flyttar dit så blir det samma sak.

Jag måste ju ge bajarna lite respekt för att de ändå försöker älska Tele2-arenan och kalla den för nya söderstadion. Jag skulle aldrig någonsin kalla en ny modern "evenemangsarena" för "nya Stadion". Stadion är Stadion och kan inte ersättas.
2013-07-10, 00:42
Medlem
UMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kratan
https://diftv.solidtango.com/video/dif-tv-ny-master-h264 långa versionen av reklamfilmen ute nu. bästa måste vara när taxichauffören äter päron haha! Väl mött!

Är DIFs planer på att inom sin tid bygga en egen arena helt lagd på hyllan numera? Man får ju det intrycket av att se reklamfilmen.

Ska bli intressant och se vem som har högst snitt på Stockholms-arenan när säsongerna är över i höst.
Jag tror.. Bajen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in