2013-07-09, 21:45
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Begränsad blodbesudling? I*a var ju blödarsjuk så det hade inte slutat blöda på henne förrän hon fått sin medicin, så det hade nog inte varit så begränsat ändå.

Om han slagit till henne och sen lagt en stol bredvid så hade det kunnat ses på obduktionen då skadan från knytnäven inte stämt överens med om hon slagit i stolen eller liknande.

Lugn! Jag visade bara på alternativ. Blod ska väl ha funnits i flera rum, vilket talar för ett våldsamt scenario. Iom att hon är försvunnen, talar det för att det förmodligen finns ett mordvapen och blodflöde från flertal ställen eller pulsåder. Id* kan ha fått halsen uppskuren och utan att få ett ljud ur sig sprungit runt i panik tills hon segnat ner. Den insikten kan ha fått AJ handlingsförlamad i några sekunder och det räcker för att kladda ner hela lägenheten. Att arrangera BP eller minimera besudlingen faller som ett korthus.
Citera
2013-07-09, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Det stod ju visserligen att användarnamnet kommer att granskas under dagen
Kanske någon som anmälde det som opassande, eller blev bekymrad när de såg det i sin besökslogg.
Nej, det får bli något lite mer romantiskt nästa gång, lärde jag mig nu...
Kanske något fint som AmoreBites eller nåt?
OnT: Då AJ varit online och bevisligen blockat användare här, borde väl polisen ha koll på IP-adressen, och var han befinner sig. Det räcker väl misstankegraden för att få tillgång till?

Han är väl inte avstängd alls?
Citera
2013-07-09, 21:47
Medlem
Citat:
Bajsrunda?
Är det ett havsbad?

Typ badland utomhus. Populärt att sola och bada där under soliga dagar
Citera
2013-07-09, 21:48
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueSwede
Det finns mycket spekulationer om allt tycker jag!

När du får veta vilket tidning det är, vad ska du göra med den informationen?
Du får väl ringa B*ngt och fråga vilken tidning det är, alternativt jobba vidare med tre delspår, DN, GP, och SvD.

Allt faller på tidningsbudet för att ens kunna få ett händelseförlopp.
Citera
2013-07-09, 21:49
Bannlyst
Det med att styckning i bostaden, då skulle det väl inte bli så mycket blod kvar så det läckte ut i trappan? Sen borde det inte blivit så söligt i lägenheten för de gör väl detta i badrummet?
Nån jägare som har kunskaper om blodet efter slakt... Försvinner inte det mesta ut bums eller.

Men om hon avlidit samt blodat ner i bostaden under natten och pga blödarsjukan så levrar sig inte blodet utan börjar rinna ut när de skall forsla ut liket, något inte GM räknat med och då blir det söligt i trappan...
Bilen blir sölig och får eldas upp...
Citera
Medlem
spharxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diskbanken
Och lämnar en unge ensam i en lägenhet??

Långsökt tycker jag.

Varför inte? Hon släppte ju in en psykopat i hemmet, har man bra omdöme då?
Citera
Medlem
svenyngves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svenyngve
nu börjar detta bli lite obehagligt,, lite allt för nära ens bostad

det är Uddevalla stolthet ,, det finns en bäck där som man skulle kunna dumpa ett lik snabbt.. eller en motorcykel,, jag går dit och tittar så rapporterar jag sen.
Citera
2013-07-09, 21:50
Medlem
Som ung 70-talist åkte jag ofta moped denna väg (rödmarkerad. Leden finns inte utmärkt på Maps.) Då var den knappt färdbar.
http://img515.imageshack.us/img515/5879/uxi7.png

Vet inte hur färdbar den är med bil numera.
Enligt uppgift är den numera ett populärt utflyktsmål så detta är kanske ett hugskott.

Det finns även mindre vägar runt Forstena som leder ner till kanalen (vill minnas att det ska finnas pumpstationer där) där man kanske kan gömma en kropp.
*
Jag har svårt att se hur GM ska ha orkat/hunnit gräva ner kroppen. Alla som hållt i en spade vet hur tungt och vilken tid det tar. Om GM begravt kroppen är kanske en mosse bästa alternativet.

Jag hade nog valt vägen ut mot Öresjö/Hjärtum, kanske Talbovägen men mina kunskaper om THN är numera anno dazumal.
Citera
2013-07-09, 21:50
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snokeri
Han är väl inte avstängd alls?
Nej, det var inte jag som så det, utan ett par stycken som blev blockade
Däremot blev jag avstängd
Citera
2013-07-09, 21:53
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
De där uppgifterna om 3 personers blod kom alldeles för tidigt i kronologin. De är säkerligen hitte-på.
Det kanske var nån som ville hinta om antalet personer i lght/trapphuset.
Citera
2013-07-09, 21:55
Medlem
Catings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Det var inte svar på min fråga, kan vi lägga retoriken åt sidan och fokusera på MCn istället ?
Jag får vara övertydlig märker jag;
Varför fokusera på mcn när det inte finns någon anledning till det? Hade den varit saknad hade det nog framkommit. Eftersom det inte gjort det, är den förmodligen inte saknad alls. Så, varför skall vi fokusera på en icke efterlyst mc? Jag var inte ute efter något ordkargare med dig eller någon annan, ville enbart veta om jag missat att mcn var lyst.
Citera
2013-07-09, 21:57
Avslutad
Citat:
Hans mamma ska ha skjutsat honom till Jkpg, enligt en initierad källa jag haft kontakt med.

Kanske stämmer, hon kanske skjutsade honom i en bil med släpkärra där det låg en MC på...
har ju pratats om denne bil med släpkärra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in