2013-07-09, 18:31
Moderator
BlueSwedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svenyngve
Inte vad jag har hört eller sätt här på FB.
Det finns en del spekulationer om mycket där det saknas bra eller trovärdiga källor.
det vore jättebra om man kunde veta vilken tidning det handlar om t.e.x

Det finns mycket spekulationer om allt tycker jag!

När du får veta vilket tidning det är, vad ska du göra med den informationen?
Du får väl ringa B*ngt och fråga vilken tidning det är, alternativt jobba vidare med tre delspår, DN, GP, och SvD.
Citera
2013-07-09, 18:31
Medlem
Ni som bor i Trollhättan kan ingen av er åka till den aktuella adressen och kolla på lägenhetsdörrarna ifall det sitter klistermärke från någon tidning där? Sen kan man ju ta reda på ifall den tidningen delas ut på söndagar och i så fall kring vilken tid.

/Z
Citera
2013-07-09, 18:32
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Blandar vi inte ihop dagarna nu, var det inte på måndagen som han gav sig ut på en roadtrip?

Tråden startades på söndagen runt 20.
Inte "vi" men "jag".
F-n vad jag önskar att du har fel, men nej, du har så rätt.
http://img196.imageshack.us/img196/5089/ra1.pdf
Citera
2013-07-09, 18:33
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Ni som bor i Trollhättan kan ingen av er åka till den aktuella adressen och kolla på lägenhetsdörrarna ifall det sitter klistermärke från någon tidning där? Sen kan man ju ta reda på ifall den tidningen delas ut på söndagar och i så fall kring vilken tid.

/Z
Du kan inte förlita dig på klistermärken.
Citera
2013-07-09, 18:34
Moderator
BlueSwedes avatar
Citat:

/Z
Ännu snabbare är det att läsa i denna tråden, då just tiden känd.
Citera
2013-07-09, 18:35
Medlem
svenyngves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEXTER-X2
Verkar helt osannolikt att blodspåren skulle leda uppåt till lägenheten. Det förutsätter att I*a skulle utsatts för våld i trappan utan att det skulle hörts. Vore det inte rimligt att skrika i sådant läge?

Vad säger att kroppen inte har forslats bort efter kl 06?

Sen det prat om att det skulle finnas blod ifrån flera personer är väl inte verifierat?
Finns det ngt som rapporterats om att det ens är I*as blod i trappen.

Verkar finnas folk här som vet mer än vad SKL vet

det ända av påståendena som jag finner lite trovärdigt är det så kallade tidningsbudet som ej hade sett någon blod när han varit där kl 06.. jag vet dock inte om detta tidningsbud finns på riktigt.
Citera
2013-07-09, 18:35
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Hos PH kanske.

Ja, jag börjar tro det. Både AJ och bil hamnade hos PH.

Sedan tror jag att man först nästa natt körde de ynka få kilometrarna till berget där bilen sedan eldades upp natten mot måndagen.

DB anmälde bilen stulen under söndagen, det hade även sett märkligt ut om den hade hittats i lågor innan han anmälde bilen stulen.
Citera
2013-07-09, 18:39
Medlem
Quarrels avatar
Citat:

Sedan tror jag att man först nästa natt körde de ynka få kilometrarna till berget där bilen sedan eldades upp natten mot måndagen.

DB anmälde bilen stulen under söndagen, det hade även sett märkligt ut om den hade hittats i lågor innan han anmälde bilen stulen.
Inte alls märkligt. Man behöver inte upptäcka stölden på en gång. När polisen ringde och talade om för mig att min bil stod i ljusan låga visste jag inte att den var stulen.
Citera
2013-07-09, 18:39
Medlem
Tomatos avatar
Citat:

Det där tror jag också, fast hos FH
Citera
2013-07-09, 18:40
Medlem
refsps avatar
Citat:
Att en av de anhållna blir häktad för medhjälp till människorov bör ju innebära att polisen är säkra på att I*a levde när hon fick hjälp att lämna lägenheten. Annars borde det väl vara brott mot giftefriden eller liknande ifall hon vore avliden när de flyttat henne från lägenheten?

Vore intressant att veta hur polisen drar slutsatsen att hon levt när hon lämnat lägenheten och var hon i så fall ska ha bragts om livet (för jag förutsätter att hon är död) och då undrar jag också om mordplatsen är där man kanske hittar kroppen?

Är det verkligen brott mot griftesfriden om man bara flyttar på en kropp?
Citera
2013-07-09, 18:44
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Inte alls märkligt. Man behöver inte upptäcka stölden på en gång. När polisen ringde och talade om för mig att min bil stod i ljusan låga visste jag inte att den var stulen.

Du kanske har rätt, det är dock märkligt, fast nu vet jag att även din bil hittas i närområdet, att just bilen hittades så nära hans hem ändå.

Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Det där tror jag också, fast hos FH

Just det, menade FH förstås.

Vore inte Vänern en bättre dumpningsplats?
Citera
2013-07-09, 18:45
Medlem
DEXTER-X2s avatar
Undra om DB ångrar att han ej städade eller gjorde sin FB ngt hemligare innan dom haffade han?
Finns ju lite smaskigheter där
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in