2013-07-09, 21:31
Medlem
spharxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
En fundering. Kan det ha varit så att AJ givit henne ett käftslag varpå hon börjat blöda mycket näsblod. Näsblod kan bli som en hel fors även för vanliga dödliga utan blödarsjuka. Kanske de till sist bestämde sig för att åka till sjukhuset och få hjälp. Jag tycker nämligen bloddropparna mer ser ut som om de skulle ha droppat från en upprätt person. Kanske hon tuppade av på väg till hissen, eller i hissen och väl i bilen så avlider hon då käftslaget orsakat inre blödningar i skallen. Pojkarna i bilen fick då panik och bestämde sig för att dumpa kroppen snabbt som blixten.

Samma spår som jag var inne på
Citera
2013-07-09, 21:33
Medlem
Skall vara två polis-bilar på plats vid Landbadet, Uddevalla.

En polis med hund gick rakt in i skogen.
Citera
Medlem
panzertaxs avatar
Allt känns lokalt, så är det bara. Att de ska ha rest land o rike runt med ett lik, nja.

Man väljer att ta DB's bil mitt i natten för att frakta liket, men hade inte tänkt bränna kärran. Upptäcker hur nerblodad den blivit o väljer o bränna den "någonstans bara". Det gör man inte långt ifrån där kroppen är begravd. Antingen ringer man efter extra transport eller har redan extra transport med sig.

Jag tror inte det här fallet är så komplicerat egentligen, men området där kroppen torde kunna finnas är stort. Jag såg själv enormt många skrevor, diken, buskage osv. Har man dessutom med sig en spade så....
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roaster66
Om det nu är AJ som är gärningsman, om kroppen hittas, så kommer han inte bara få konfronteras med ett långt fängelsestraff, utan även få konfronteras med bilder hur Id*s kropp ser ut, efter lång tid ute.

Undrar vad han kommer tycka är värst, fängelsestraffet eller bilderna av Id*a, fy fan...
Vad får dig att tro att han skulle påverkas alls av sådana bilder? Han har ingen empati i kroppen, ingen alls. Han tycker bara synd om sig själv.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spharx
Samma spår som jag var inne på

Och lämnar en unge ensam i en lägenhet??

Långsökt tycker jag.
Citera
2013-07-09, 21:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cating
Tror du inte att det framkommit om polisen hade eftersökt den?

Det var inte svar på min fråga, kan vi lägga retoriken åt sidan och fokusera på MCn istället ?
Citera
2013-07-09, 21:36
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Någon i nätverket kollade bakvägen idag. Supersvårt att hitta något där om man verkligen inte GÅR efter hela vägen. Mycket skog och sly framför allt.

Någon i nätverket reflekterade också över känslan att det finns ett lik på Hunneberg trots allt. Det ger också kopplingar till massa villespår som postats här i tråden och som vill avleda sökandet där.
Just för att det är svårt att hitta något är det ett bra gömställe. Jag kan mycket väl tänka mig att DB o FH är bekanta med vägen efter att någon gång eller några gånger kört den vägen hem från krogen utan att vilja möta Farbror Blå.
Citera
2013-07-09, 21:41
Medlem
svenyngves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yosuki

jag kan ta en titt där nu om ni vill .. det var där helikoptern låg och smög-
Citera
2013-07-09, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ndyz
Nej.
Lägg av för satan alla vet att det är T B snacka skit här på. FB går ju, , skyldiga är aj dB och tv, viss mån av kb, svårt elle huuuuuuur
Citera
2013-07-09, 21:43
Medlem
SparkMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Of-stars
Lägg av för satan alla vet att det är T B snacka skit här på. FB går ju, , skyldiga är aj dB och tv, viss mån av kb, svårt elle huuuuuuur
Vem är KB?
Citera
2013-07-09, 21:44
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yosuki

Bajsrunda?
Är det ett havsbad?
Citera
2013-07-09, 21:45
Medlem
MrsLibras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Of-stars

Är fullt med på att de flesta är skyldiga på ett el annat vis i detta, men hur får du in KB i bilden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in