2013-07-09, 20:29
Medlem
Om en vecka hittas kroppen och i höst är gärningsmannen eller gärningsmännen dömda. Jag tror att polisen löser det här.
Citera
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
En fundering. Kan det ha varit så att AJ givit henne ett käftslag varpå hon börjat blöda mycket näsblod. Näsblod kan bli som en hel fors även för vanliga dödliga utan blödarsjuka. Kanske de till sist bestämde sig för att åka till sjukhuset och få hjälp. Jag tycker nämligen bloddropparna mer ser ut som om de skulle ha droppat från en upprätt person. Kanske hon tuppade av på väg till hissen, eller i hissen och väl i bilen så avlider hon då käftslaget orsakat inre blödningar i skallen. Pojkarna i bilen fick då panik och bestämde sig för att dumpa kroppen snabbt som blixten.
Det verkar ju inte särskilt sannolikt. Killarna hade ju kunnat sagt i princip vad som helst, vad som hänt henne, och bara kunnat åka hem igen...
Citera
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
"Vi har ett annat utredningsläge och har kunnat presentera tydligare bevis, vilket gör att tingsrätten har gjort en annan bedömning nu", säger åklagaren Eva Johnsson.

Kan någon komma med en åsikt där?

Vad kan få dessa personer misstänkta för skyddande av brottsling och medhjälp till människorov när man inte kan knyta någon gärningsman till brottet?

Hur kan de veta att de ska ha skyddat någon men inte känna till vem de i så fall har skyddat?

Polis och åklagare är väldigt säkra på att det är AJ, men tingsrätten valde att inte häkta på den bevisning som fanns då. På DB och FH höll bevisningen på de sannolika skäl som angavs. Stor skillnad på åtalspunkter här.
Citera
2013-07-09, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Gällande AJs mc, så verkar den inte blivit återfunnen, så denna kan ju bli intressant för utredningen.
AJ verkar inte svarat på vart den är heller.

Hade någon bild & reg.nr. på denna så lägg upp det ?
Saknas mc:n så är den (kanske) en viktig pusselbit för utredningen.

Här har du.

Citat:
Ursprungligen postat av Yosuki
Tänkte komma med lite info jag fick från våra vänner Transportstyrelsen.

A.J äger följande:
SYJ 508 - YAMAHA XJ 600
Fordonstatus: Avställt (2013-06-05)
Fordonsår: 1998
Trafik första gången i Sverige (2008-09-24)

-----

Inget svenskt körkort. Men har haft.
Det Polska körkortet (om det existerar) är ogiltigt i Sverige eftersom hans Svenska körkort är indraget.
Citera
2013-07-09, 20:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Har du någon bra grund för det antagandet?
Den är jävligt viktig för att få ordning på i vilken ordning saker kan ha skett, beroende på var den står.

Klart den är intressant då den har körts av MGM på roadtrip dagen efter brottet.
Av vad jag fått veta och klurat ut verkar polisen inte fått tag på den, har någon annan info ? Någon som vet vart den är ?

Oavsett vilket så vore bild + reg.nr på sin plats nu.

EDIT: Kolla ovan, saknas bildlänk - någon ?
Senast redigerad av mypenisatrap 2013-07-09 kl. 20:35.
Citera
2013-07-09, 20:31
Medlem
Måste ge creds till den som startade hp kontot med nicket mördarethn, snyggt jobbat med presentationen!

AJ svettas just nu, det är bra det!
Citera
2013-07-09, 20:33
Medlem
SHUCKLEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meegamind
Här har du min teori:

AJ och id* börjar bråka efter samtalet med PT. Troligtvis för att hon försvarar P.T angående något som Han inte tål och A.J drar kniv ( han har en förkärlek till knivar) och hugger id* . Inte för att döda men utgången blir "antagligen" sådan med tanke på mängden blod.

A.J kastar sig iväg på sin mc för att söka upp D.B. När han kommer fram till D.B befinner sig både D.B och F.H där.(hemma hos D.B).

Dem tre gärningsmännen beger sig i D.B:s s40 till B.O:s lägenhet för att lyfta ut kroppen.
Sedan åker dem till ett väl uttänkt ställe för att sedan dumpa kroppen där A.J ( som funderat många gånger över hur han ska bete sig i en sådan situation) räknar med att den aldrig kommer att hittas.

Sedan åker dem vidare till ännu en plats för att gräva ner "mord" vapnet, för att sedan återvända till D.B
Där dem hämtar nya kläder och ännu en bil.
De stannar nu för att bränna upp D.B:s s40, samtidigt som dem byter kläder och lägger dem blodiga i en säck för att senare åka vidare i den "rena" bilen och stannar till på ännu ett ställe för att bränna upp kläderna som också i härvan skall vara det sista bevisen...

AJ åker hem till sig på sin mc och uppdaterar sedan sin fb med något meningslöst inlägg om vädret.
Hans mor får påhälsning NI sön kväll och AJ får då sannolikt redan på söndag reda på att han är eftersök.

Han ger sig ut på en biltur för att låtsas ovetande och för att dra ut på hela utredningen för att sedan när han känner sig redo, kontaktar sin advokat för att oskyldigt stövla in på polisstationen för att "hjälpa till".

Allt har Hittils gått helt enligt hans planer och därför finns det inget tvivel om att A.J är skyldig till detta dåd. Då ingen annan skulle klara av att utföra ett då kallt dåd utan att ännu sitta häktad.

Tack o hej

Har du några tankar om var dessa platser skulle vara? Antar att man, även om man tar dt kallt, tar smidiga lösningar för att bränna kläder och dumpa mordvapnet. Har du några teorier kring om BO ligger under jord, under vatten eller hur man löst den biten?
Citera
2013-07-09, 20:33
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Polisen hade kunnat lösa det mycket snabbare och få någon av de häktade att sjunga ut.

Exempel: Tända lampor i cellerna dygnet runt, tillsyn var 15:e minut, ta honom till förhör mitt i natten (om han inte har advokat) mm.....

Jag tror precis tvärtom. Strunta i honom och låt han våndas i några dagar. Jag tror han kommer att bryta ihop då om han inte är utpräglad ensling.

Gällande den andre (DB) så är det klart knepigare och det blir svårt.
Citera
2013-07-09, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Det verkar ju inte särskilt sannolikt. Killarna hade ju kunnat sagt i princip vad som helst, vad som hänt henne, och bara kunnat åka hem igen...
Jag håller med dig där och jag tror inte dom skulle lämnat kvar ett litet barn i lägenheten. Detta kommer lösa sig och det kommer vara sjukare än vad vi tror när all info är framme
Citera
2013-07-09, 20:38
Medlem
svenyngves avatar
polishelikopter håller just nu i skrivande stund på att söka efter något över Gustavsberg i Uddevalla. Undra om det är relevant för detta fall.
Citera
2013-07-09, 20:38
Medlem
bagarn29s avatar
Det är för mig en gåta att barnet skulle vara tyst i minst 12 timmar, det är ju trots allt ca 18 månader. Har det varit en kvinna som tagit hand om barnet under tiden som händelserna har skenat iväg?
Citera
2013-07-09, 20:39
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Det kan också vara så att blodet i trappuppgång och hiss inte är IF´s, utan från 2 andra personer.

Det där ryktet om 3 personers blod i lgh kan stämma fortfarande. Men de lyckades kanske förpacka kroppen tillräckligt bra för att BO:s blod inte skulle hamna utanför lgh.

De där uppgifterna om 3 personers blod kom alldeles för tidigt i kronologin. De är säkerligen hitte-på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in