2013-07-09, 04:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swapz
Du är göteborgare va?
Allvarligt talat hördes IFK till och från och när dem väl gjorde det så var det bra ljudtoppar! Men resten av matchen hördes hemmalaget.
Nej, motsatsen. Jag supportar IFK:s största sportsliga rival genom åren.
2013-07-09, 05:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Nej, motsatsen. Jag supportar IFK:s största sportsliga rival genom åren.

Malmö?
2013-07-09, 08:49
Medlem
FreedomFighter-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pihlbaoge
Kvällens behållning var för övrigt när HeIF klacken ska svara på vårt "Här är mesta mästarna från Götet" med "En jävla massa sludder"(?)

Det sjöngs "En jävla massa sälar".
2013-07-09, 09:20
Medlem
pihlbaoges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreedomFighter-
Det sjöngs "En jävla massa sälar".

See! That makes no sense! Antar att det finns en bra förklaring till varför man tyckte det var en bra ramsa att sjunga?
2013-07-09, 11:19
Medlem
Julinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svulle
Vilken kanske delvis förklarar att Bajen idag inte spelar elitfotboll, vilket Dif gör?

Hammarby spelar elitfotboll.

Citat:
Ursprungligen postat av Vryzaz
Med tillägget att det är supportrarna också hos DIF som bestämt klackens placering. Sällan upplevt sådan konsensus som det var i den frågan. Men så är det ju, alla som har klacken på kortsidan sätter supportrarna i andra hand...

Ok, du var otydlig i ditt inlägg. Du menar att det är skillnad i tänk mellan våra supportrar; Bajen vill behålla sin plats på långsidan då vi har haft den där i 43 år, medan Dif vill stå på kortsidan för att få "egna pubar och gemenskapsutrymmen". Har jag tolkat dig rätt då?

Er klacksektion har hattat runt en hel del på Stadion så det verkar inte vara lika viktigt för er var ni står som för oss, så jag vidhåller fortfarande enighet i frågan om att det skiljer sig i tänk.
2013-07-09, 11:24
Medlem
Olympians avatar
Ja här har du då några typiska göteborgare: http://www.youtube.com/watch?v=4CRBovMIvMI
2013-07-09, 12:08
Medlem
kratans avatar
https://diftv.solidtango.com/video/dif-tv-ny-master-h264 långa versionen av reklamfilmen ute nu. bästa måste vara när taxichauffören äter päron haha! Väl mött!
2013-07-09, 12:17
Medlem
Jag såg matchen på tv i går, och man kan säga att blåvitt-klacken var ju dominant i största delen av matchen. Man hörde dock gröthalsarna några gånger, speciellt i deras period mellan utvisningen och målet.

Det är dock inte konstigt att man blir utsjungna av ett stort bortafölje av blåvitts kaliber.

Däremot vad som förvånade mig lite är att man låter sig bli totalt utskämda i första halvlek när blåvitt i 5 min körde "vad blir det?" "IFK" så det ekade runt hela arenan. Helsingborgarna verkade totalt chockade över hur mycket det lät och stod knäpptysta under hela 5 min sekvensen... Det är ju inte OK att låta bortalaget totalt äga arenan på det sättet.
2013-07-09, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kratan
https://diftv.solidtango.com/video/dif-tv-ny-master-h264 långa versionen av reklamfilmen ute nu. bästa måste vara när taxichauffören äter päron haha! Väl mött!

Gillar den. Riktigt bra gjort.
2013-07-09, 15:05
Medlem
Cruachans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KalmarPoeten
Jag såg matchen på tv i går, och man kan säga att blåvitt-klacken var ju dominant i största delen av matchen. Man hörde dock gröthalsarna några gånger, speciellt i deras period mellan utvisningen och målet.

Det är dock inte konstigt att man blir utsjungna av ett stort bortafölje av blåvitts kaliber.

Däremot vad som förvånade mig lite är att man låter sig bli totalt utskämda i första halvlek när blåvitt i 5 min körde "vad blir det?" "IFK" så det ekade runt hela arenan. Helsingborgarna verkade totalt chockade över hur mycket det lät och stod knäpptysta under hela 5 min sekvensen... Det är ju inte OK att låta bortalaget totalt äga arenan på det sättet.

Ja, sjukt. Som när AIK lät sig våldtas i sista allsvenska matchen på Råsunda mot oss. Trodde vi gjort typ 30 minuter OK insats, men såg sen matchen i efterhand och märkte att vi dominerat hela matchen.

2013-07-09, 15:13
Medlem
Olympians avatar
Dream on..
2013-07-09, 16:09
Medlem
SpaderSexs avatar
Haha difs reklamfilm asså. Älskar när ni gör sånt här, fan vilken skev bild ni har av er själva.

Tack!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in