2013-07-09, 00:29
Medlem
Olympians avatar
Hur mäter du det? Antalet "dunk"-ljud från respektive sektion..?
2013-07-09, 00:34
Medlem
Ajberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olympian
Hur mäter du det? Antalet "dunk"-ljud från respektive sektion..?
Ja, var är dunket Helsingborg??
2013-07-09, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajbert
Ja, var är dunket Helsingborg??
AIK va "dunk dunk" Gbg hade bra ljudtoppar
2013-07-09, 00:55
Medlem
Olympians avatar
Tja. Göteborg lät klart mest av bortaklackarna som vi haft på Olympia så här långt och gav oss i alla fall en match på läktaren. Sett över hela matchen tog vi både Gnaget och Dif ganska enkelt.
2013-07-09, 00:58
Medlem
Chew1907s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajbert
Jobbigt för Helsingborg att bli våldtagna på hemmaplan i två raka matcher. Om en vecka kommer Öster på besök. Dem borde ni i alla fall kunna sjunga högre än.
Nej.
2013-07-09, 01:35
Medlem
swapzs avatar
Såg match via stream och HIF dominerade matchen på läktaren. IFK hördes då och då men som sagt var det mest deras trumma som hördes haha.
2013-07-09, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swapz
Såg match via stream och HIF dominerade matchen på läktaren. IFK hördes då och då men som sagt var det mest deras trumma som hördes haha.
Såg matchen på TV och då var det IFK som dominerade. HIF:s klack är pinsamt usel
2013-07-09, 01:42
Medlem
swapzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Såg matchen på TV och då var det IFK som dominerade. HIF:s klack är pinsamt usel

Du är göteborgare va?
Allvarligt talat hördes IFK till och från och när dem väl gjorde det så var det bra ljudtoppar! Men resten av matchen hördes hemmalaget.
2013-07-09, 01:48
Medlem
Ajberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olympian
Tja. Göteborg lät klart mest av bortaklackarna som vi haft på Olympia så här långt och gav oss i alla fall en match på läktaren. Sett över hela matchen tog vi både Gnaget och Dif ganska enkelt.
Det här fanns att läsa, bland annat, på Bakgatan efter matchen mot AIK:

Citat:
Stödet - SKIT!!! Första gången någonsin jag på allvar kan säga att vi blev fullständigt utsjungna på hemmaplan sen vi flyttade upp på 37.

Citat:
Det här håller inte. Vi kan fan inte bli utsjunga av 400 bönder. Det är fan fullständigt ohållbart!

Citat:
Jag hörde dem i princip hela tiden. Tyckte dem höll helt okej låda. Men de var som sagt, för vi var skit igår. Fattar inte vad som hände.

Citat:
Skämdes som en hund igår. VAD I HELVETE ÄR DET FRÅGAN OM!? Man får för fan inte bete sig så som 90% av 37an gjorde igår. Var så jävla illa att jag saknar ord.

Och då var det ändå Bakgatan. Verkligheten är nog ytterligare en bit jobbigare.

Men ni är helt okej för att vara från en stad som Helsingborg. Det är ingen som varken förväntar sig eller kräver mer av er.

Keep it up Helsingborg
2013-07-09, 01:54
Medlem
Chew1907s avatar
Håller absolut inte med inläggen som skrevs där. Och om du kollar så finns det även inlägg på det forumet som inte håller med dem öht. Men ja vi var skit. Vi är i en riktigt tung svacka på läktaren nu men nej, ni sjöng inte ut oss.

Och sen sitter ni verkligen och diskuterar läktarmatchen beroende på hur det lät på TV:n?
2013-07-09, 02:14
Medlem
pihlbaoges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chew1907
Och sen sitter ni verkligen och diskuterar läktarmatchen beroende på hur det lät på TV:n?

Tja någonstans måste man ju göra bedömningen. Jag kan ju säga att min åsikt knappast är dels objektiv, dels rättvisande. Jag menar, jag är Göteborgare, och jag stod i Blåvitt klacken idag. Tro fan att man hör sig själv mest i ett sånt läge. Och jag personligen utgår från att de flesta som skriver här sitter i en liknande situation. Tror inte det är direkt många som sitter mitt på långsidan, och är objektiv och bedömer läktarinsatser.

Det närmaste vi kommer objektivitet då är just TV bilder, och oberoende supportrar som ser matchen på TV.

Jag kan ju säga som så att spontant så hörde jag väl HeIF klacken... tja, antalet gånger kan räknas på mina fingrar. Betyder det att man höll käft hela matchen? Tje, det kändes så från där jag stod, men jag antar att det inte var så.

Kvällens behållning var för övrigt när HeIF klacken ska svara på vårt "Här är mesta mästarna från Götet" med "En jävla massa sludder"(?)

Det var roligt eftersom den sluddriga skånskan gjorde att man faktiskt inte hörde vad som försökte sjungas. Vi diskuterade länge i bilen på väg hem innan vi till sist kom till slutsatsen att "sludder" nog var det mest troliga. "Svennar", vilket det mest lät som kändes bara väldigt osannolikt.

Sist men inte minst är jag besviken över att mina med klack-besökare inte anammade mina låtar om att "Helsingborg är bara bra på FIFA" och "Snälla sluta filma nu, bönder!" Istället blev det ytterligare en påminnelse om att vi minsann har 18 SM-Guld. Som om inte hela Sverige redan visste det. Kom med något nytt gubbar! Var kreativa.
2013-07-09, 02:32
Medlem
Chew1907s avatar
Tycker det är åt helvete att bilda sig en uppfattning genom tv-rutan.
Kollar alla matcher i efterhand och när vi har gjort en grym insats på plats så kan det låta sämre än ni vi gör katastrof insatser som mot AIK. Så nej, oavsett om vi får ris eller ros från en person som kollat på matchen genom TV:n så kan jag inte ta mig till vad han säger, för enligt mig går det inte att bilda sig en rättvis bild utav hur det lät på plats, i alla fall inte när det rör Olympia.

Tycker varken vi eller ni gjorde en bra insats sett till antal personer men ni var bäst på Olympia hittills i år, bortsett Djurgården första minuterna innan det gick åt helvete för Dif på planen. Som sagt vi är inne i en riktigt dålig period på läktaren nu och med tanke på hur få vi ändå är så är det rätt så jävla illa, finns ingen förklaring till det heller. Och jag kan inte ge en bedömning på er heller men jag har hört bättre från er för ett par år sedan.
Senast redigerad av Chew1907 2013-07-09 kl. 02:37.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in