Citat:
Ursprungligen postat av
FloydP
Hammarby Fotbolls budget kan inte jämföras med difs marknadsföringsbudget. Jag är också övertygad om att difs marknadsavdelning huserar mer kompetent och drivande folk än Hammarbys motsvarighet.
Nåja, nu hade inte det här mycket med budget att göra enligt mig.
Citat:
Att dif, trots massiva reklamkampanjer och horerier i på Stockholms gator och kollektivtrafik (och snart TV?), säljer betydligt färre biljetter än Hammarby är faktiskt riktigt underhållande. Det säger mycket om de så kallade djurgårdsfansen.
Visst säljer ni mer, men betydligt? Ligger ganska nära vid premiärmatcherna och vår försäljning har hittills som jag förstått det hamnat på långsidorna, mycket möjligt att DIF tar in rejält via klacken.
Citat:
Ursprungligen postat av
AL10
Du är medveten om att Bajens klack består utav långsida OCH kortsida va?
Er kommer ta 3700(?) och vår 6500, lite skillnad på klackkultur och klackkultur.
Som standard ja, tror du själv att ni fyller dessa 6500 platser? Vid större matcher utökar vi bara klacksektionen till hela södra (antal?). Dessutom får ni ju 6500 sittplatser utbytta mot 6500 ståplatser, av utrymningskäl som jag förstått det.
Citat:
Ursprungligen postat av
Julinho
ekonomiska intressen.
Med tillägget att det är supportrarna också hos DIF som bestämt klackens placering. Sällan upplevt sådan konsensus som det var i den frågan. Men så är det ju, alla som har klacken på kortsidan sätter supportrarna i andra hand...