2013-07-09, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngaVenner
KJ å VB (i svarta träningskläder) har lekt på "Berget" på egen hand.
Var hon så pass duktig att hålla sig undan att det tog längre tid än beräknat innan han hittade henne.
Väl hemma hos KJ pikar hon honom. Det brister för honom, säkringarna brinner...

Hjälp efteråt av soldatlajvare från utlandet har han haft å därför har utredningen kört fast.

Jisses. Vilka udda typer det finns:

https://plus.google.com/photos/114795281439506143049/albums/5897917750090660161
Udda typer indeed. Ska man vara udda så ska det vara med besked: treudden på baskern.

Jag kanske är fördomsfull, men jag får WT-vibbar av bilderna. Kanske det är är huvudsakligen entusiaster med något så när avslappnad inställning till leken för vuxna barn. Kanske är de whacko stridspittar, farligare för det egna förbandet än för fi i en verklig situation, eller så har de vissa färdigheter användbara i verkligheten, vem vet.
Citera
2013-07-09, 01:19
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rhdf
Så du menar att VB skulle vara muslim? Du noterade inte att hon även uppgett att hon var indier?

Läs iaf de sista sidorna, om du orkar... du har nog missat en del märker jag.
Det är inte jag som påstår att hon är muslim. Det är hon själv i en kontaktannons. Dessutom har jag redan tagit upp frågan om varför hon i denna annons skrev att hon var muslim och indier. Vi vet inte det, vi kan bara gissa. Vilket nog är meningslöst.
Citera
2013-07-09, 03:54
Medlem
IngaVenners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rhdf

Du är medveten om att "Berget" går av stapeln i Härnösand va?

Uppenbarligen inte. Tack för infon. Korrigerar Berget till Skogen i Boden.
Citera
2013-07-09, 05:42
Medlem
jonkoping83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Men blodet i KJ´s bil då? Och det andra beviset, som antagligen fanns i hans lght. ?

Om ngn intresserad, här finns massa videos från Berget 10:
http://www.veengle.com/s/Berget+10/10.html

Det börjar bli dags att släppa detta med "blodspåret" och "sannolikt misstänkt" eftersom han inte är särskilt misstänkt längre. Bevis i hans lägenhet? Låt mig se det då, tack? Tyvärr kommer vi inte att se några så kallade bevis därifrån, annat än att hon befunnit sig där, KJ släpps inom en snar framtid.
Citera
2013-07-09, 05:48
Medlem
jonkoping83s avatar
Citat:
Ursäkta min okunskap nu, men är det så att KJ kan komma att släppas (omkring 12/7?) om inget nytt framkommer? Eller tror ni åklagaren begär förlängd häktning och får det beviljat?

Varför inte förlänga häktningscirkusen ytterligare, ja? Trots att det finns saker som inte är officiellt, som tyder på att han är oskyldig. Bli inte förvånad när han släpps, det tråkiga i situationen är att rätt GM eventuellt inte kan gripas nu, hur mycket det än försökts.. Några stapplande steg från början kan visa sig vara klart förödande mot slutet.
Senast redigerad av jonkoping83 2013-07-09 kl. 05:51.
Citera
2013-07-09, 07:03
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Undrar varför hon skrivit att hon är kraftig/stor, indier och muslim.
Gissar att polisen redan kollat upp hennes konversioner på den, om de fann det av intresse.

Ja, och varför skriver hon att hon vill låsa in barn? Äta flugsvamp? Antingen är hon lite tokig här, "tokrolig" (?) eller så har någon knåpat ihop en sida om henne.
Citera
2013-07-09, 09:12
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Säkert men vad skulle han ha med det hela att göra? Är det han som du tror är medgäningsman?

Om det kan bekräftas att han befunnit sig i Sverige under den aktuella tiden (4-11 maj) kan han vara en av kandidaterna av mGM som har deltagit i mordet på VB.
Citera
2013-07-09, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Vanligaste mordet man - kvinna är misshandel som går snett, dvs våld i nära relation.
Den farligaste fasen är då kvinnan gör slut eller flyttar.
Kan det varit så i detta fall? Tror mer på något som detta än att mtGM inspirerats av ett annat mord.
Brott brukar ofta ha mer naturliga orsaker och de flesta är inte så spännande som man tror :/

VB skrev ^^ samt studera så jag tror inte det fanns tankar på att göra slut, men om KJ är GM så bör det ha hänt ngt som ledde till detta mord. I KJ:s FB ngn dag efter nyår så skrev han att han skulle ringa ngn speciell och det svarade både VB och en annan tjej på.

En sak jag reagerat över är att VB aldrig använde sig av ^^. När hon skulle göra glada gubbar. Kollade igenom hela hennes Facebook innan den stängdes. Kan någon annan uppdaterat hennes Facebook månne?
Citera
2013-07-09, 10:02
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonkoping83
Det börjar bli dags att släppa detta med "blodspåret" och "sannolikt misstänkt" eftersom han inte är särskilt misstänkt längre. Bevis i hans lägenhet? Låt mig se det då, tack? Tyvärr kommer vi inte att se några så kallade bevis därifrån, annat än att hon befunnit sig där, KJ släpps inom en snar framtid.
Jag har ingen aning om bevisen räcker men vi måste ju utgå ifrån att åklagaren inte ljuger när hon säger att de hittat annat än blodet.
Citat:
Ursprungligen postat av jonkoping83
Varför inte förlänga häktningscirkusen ytterligare, ja? Trots att det finns saker som inte är officiellt, som tyder på att han är oskyldig. Bli inte förvånad när han släpps, det tråkiga i situationen är att rätt GM eventuellt inte kan gripas nu, hur mycket det än försökts.. Några stapplande steg från början kan visa sig vara klart förödande mot slutet.
Kan du vara snäll och berätta om det är något du vet som inte är officiellt?! (För du menar väl inte att du tror att det kan vara så?)
Citera
2013-07-09, 10:06
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Ja, och varför skriver hon att hon vill låsa in barn? Äta flugsvamp? Antingen är hon lite tokig här, "tokrolig" (?) eller så har någon knåpat ihop en sida om henne.

Hon skojade nog lite, tror inte någon annan gjort sidan.
Edit: Man får tydligen kryssa i olika alternativ, så det är inte VB själv som skrivit detta om flugsvamp etc.
Senast redigerad av ME077 2013-07-09 kl. 10:44.
Citera
2013-07-09, 10:52
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Hon skojade nog lite, tror inte någon annan gjort sidan.
Edit: Man får tydligen kryssa i olika alternativ, så det är inte VB själv som skrivit detta om flugsvamp etc.
Betr. "indier" resp. "muslim": Hennes far kan ha indiskt ursprung (det bor också indier i Thailand). Enligt ett trådinlägg heter VB:s far Khamnuamcho* (p) Thawa* (t):
https://www.flashback.org/sp43413066

...och han kan mycket väl vara muslim. - Vi vet väldigt lite om VB:s ursprung; hur mycket hon identifierade sig med sin biologiske far, osv.
Citera
2013-07-09, 10:59
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Betr. "indier" resp. "muslim": Hennes far kan ha indiskt ursprung (det bor också indier i Thailand). Enligt ett trådinlägg heter VB:s far Khamnuamcho* (p) Thawa* (t):
https://www.flashback.org/sp43413066

...och han kan mycket väl vara muslim. - Vi vet väldigt lite om VB:s ursprung; hur mycket hon identifierade sig med sin biologiske far, osv.

Ja det känns som att det är möjligt. Fakta om hennes person stämmer i övrigt. Tror inte man anger sig som muslim om man inte har en anledning till det.
(Däremot menade jag att alternativen nedanför, de som Cinnabar refererade till, var redan skrivna av e-kontakt.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in