2013-07-08, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Då går det att identifiera holländaren och kontrollera om han varit inbokad på något flyg till Sverige (Kallax ?) under den aktuella tiden.
Säkert men vad skulle han ha med det hela att göra? Är det han som du tror är medgäningsman?
Citera
2013-07-08, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anna.Q
Ooops.
Har lyssnat på detta klipp så många gånger och förundrats över vilket "Wacko" till kommunalråd som styr i Boden. Länkade därför klippet utan att lyssna på det än en gång en gång.

Men ni får tro mina ord, det är redigerat.
Varför? Ja det får ni ta med NSD.
Jag håller med dig, han sa ngt om att det var bra att gärningsmannen var gripen. Minns det eftersom jag tänkte att det var en plump sak att säga då den anhållne inte blivit fälld.
Citera
2013-07-08, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Jag håller med dig, han sa ngt om att det var bra att gärningsmannen var gripen. Minns det eftersom jag tänkte att det var en plump sak att säga då den anhållne inte blivit fälld.
Ja, det var många som reagerade och kommenterade hans plumpa uttalande.
Men tydligen har han odlat sina media-vänner på NSDs redaktion . Sändningen är till 100 % redigerad.

För övrigt kommer inte resten av hans tal att hamna i historieböckerna heller, så vill bara säga:
"- Snälla Bodensare det är valår snart!"
Citera
2013-07-08, 22:37
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Då går det att identifiera holländaren och kontrollera om han varit inbokad på något flyg till Sverige (Kallax ?) under den aktuella tiden.
Han skulle aldrig samarbeta med en person som inte kan filma utan att allt hoppar omkring värre än en airsoftare under fullskaligt krig:
https://www.facebook.com/photo.php?v=444075102293778&set=vb.100000738777568 &type=2&theater
Citera
2013-07-08, 22:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Nej, det är väl snarare att man vill försöka hitta olika egenskaper och bevekelsegrunder hos en misstänkt person för att kunna förstå varför just den personen har begått just det brottet; i det här fallet ett styckmord.. - Håller med om att s k vanliga människor (ett vitt begrepp...) kan döda av en rad olika anledningar: i självförsvar, av ekonomisk vinning, pga någon fanatisk tro, av ren lust, i fyllan och villan, osv. Det finns inga mallar för ett mord; alla mord är unika och skiljer sig åt betr. såväl mördare som offer och utlösande faktor.
Ibland måste man använda sig av vida begrepp för annars tenderar svaret man får
att bli en debatt om ordvalet istället, men jag ser att du förstod mitt val av ord.
Jag tycker KJ verkar vara en ganska lättläst person och vad vi ser är vad som finns.
En omogen gosse som inte utvecklats så mycket mentalt från att han var ungefär femton.
Detta har nog också föräldrarna förstått och därför finns dom där och hjälper
han så gott dom kan att träda in i vuxenvärlden med bla godman till honom.
Men jag tror det blir svårt eftersom han nog själv inte är så intresserad av den tillvaron.

Citat:
Joodå, det kan de visst och mord begångna av "vanliga" människor är alltjämt det numerära flertalet. Men det här mordet var inte utfört av "vanliga" människor, mordet på Vatchareeya Bangsuan hade en signatur som ännu så länge är ovanlig i Sverige men som jag tror kommer att bli allt vanligare i framtiden. För att stämma i bäcken så gott det går är det därför synnerligen viktigt att det här styckmordet klaras upp och att förövarna döms till fängelse och inte till vård med utsikt att bli försöksutskrivna efter några års "behandling".

Jag har jättesvårt att se dina inlägg som seriösa. Endast du själv verkar
tro på det du skriver så jag kan tyvärr inte alls resonera ur din synvinkel.
Inte heller har jag behov att försöka ändra din uppfattning.
Du tappar dig själv med att envist hävda att KJ är psykopat och iom det visar
du att du inte kan analysera personer med den fakta vi har.
Du så att säga rusar blint iväg och skapar en Mållgan,för denna psykopat är för mig osynlig.

Jag menar absolut inte att vara otrevlig men vad jag i alla fall delar med dig är
att jag hoppas detta styckmord klaras upp snarast möjligt.
Citera
2013-07-08, 22:39
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
VB kallade mt "älskling" en gång på facebook under någon sommarmånad 2010.

Det kan här tilläggas att det allra första som mt tog bort från sin facebook (första rensningsomgången) var allt som hänt under 2010; således även de replikväxlingar som fanns mellan mt:s kompisar och VB i samband med att mt erbjudit sina tjänster som bilchaufför. VB skojade med någon kompis och tyckte att denne kunde betala för att bli skjutsad, varpå en annan kompis frågade mt om VB på något sätt trodde att hon var mt:s förmyndare. VB menade att mt var för snäll (och underförstått att han utnyttjades). - Mt hade ingenting att tillföra den diskussionen.

Att VB kallade mt "älskling" behöver ju inte betyda att de hade en fast relation ens under 2010. Kanske hade KJ gjort något positivt för VB vilket gjort henne glad och honom värd att kalla "älskling". Kan betyda något djupare - men behöver inte.
Citera
2013-07-08, 23:07
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Intressant att allt det raderades. Som sagt minns att FB var ganska nedbantad.
Om KJ sörjde VB ( och inte har ngt med mordet att göra) så borde han väl i första hand velat ha kvar minnen av henne...eller?
Nu blev det mer som om hon skulle raderas!
Han kan ha kopierat innehållet, men det förklarar ändå inte att han mitt under alla sökningar som pågick tog bort henne helt. - Förklaringen skulle kunna vara att han ville ha bort kopplingen till bilskjutsar. - Om VB den 4 maj bara ville ha skjuts någonstans och alls inte tänkt att sätta sig i mt:s kök och läsa, kan detta förklara mt:s borttagande (så att ingen skulle få icke önskvärda associationer).
Citera
2013-07-08, 23:08
Medlem
IngaVenners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Vet inte om dessa bilder redan postats i tråden? (Ett airsoftevent med KJ och White Ace)

https://plus.google.com/photos/114795281439506143049/albums/5765081825697059969/5765082165231787570?pid=5765082165231787570&oid=11 4795281439506143049

KJ å VB (i svarta träningskläder) har lekt på "Berget" på egen hand.
Var hon så pass duktig att hålla sig undan att det tog längre tid än beräknat innan han hittade henne.
Väl hemma hos KJ pikar hon honom. Det brister för honom, säkringarna brinner...

Hjälp efteråt av soldatlajvare från utlandet har han haft å därför har utredningen kört fast.

Jisses. Vilka udda typer det finns:

https://plus.google.com/photos/114795281439506143049/albums/5897917750090660161
Citera
2013-07-08, 23:18
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Jag har jättesvårt att se dina inlägg som seriösa. Endast du själv verkar
tro på det du skriver så jag kan tyvärr inte alls resonera ur din synvinkel.
Inte heller har jag behov att försöka ändra din uppfattning.
Du tappar dig själv med att envist hävda att KJ är psykopat och iom det visar
du att du inte kan analysera personer med den fakta vi har.
Du så att säga rusar blint iväg och skapar en Mållgan,för denna psykopat är för mig osynlig.

Jag menar absolut inte att vara otrevlig men vad jag i alla fall delar med dig är
att jag hoppas detta styckmord klaras upp snarast möjligt.

Jaså, det har du .. K. Jag bemödar mig om att vara seriös i alla mina inlägg, och om jag skriver att jag tror mt är psykopat, med den info som jag har tillgång till, så menar jag det, har ingen avsikt att onödigtvis spetsa till formuleringarna. Huruvida detta är riktigt visar sig antar jag. Antingen har jag fel eller klarnar bilden av din osynlige psykopat i allt tydligare konturer. Nej, jag uppfattar inte dig som otrevlig, snarare som mig själv - rak som en gevärspipa och säger vad du tycker, vilket omgivningen får tycka vad de vill om. Och ja, det här måste ju bara klaras upp, På riktigt. Inte bara polisiärt uppklarat och nedlagt.
Citera
2013-07-09, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hajdz0r
sätter min vänstra tumme på att 22:åringen är oskyldig.... mina misstankar riktas mot människor från afrika som befinner sig i boden i väntan på asylförfarandet eller liknande.... å nu tänker alla säkert "rasistjävel".... nja inte mer smygrasist än någon annan :-)

anledningen till mina åsikter är förfarandet stympandet och den mentala påfrestningen det skulle innebära att sitta i förhör på förhör å bara neka utan att göra något avslöjjande.... nä.... inte ens en psykopat fixar det allra minst en 22:åring aja.... säg en flykting som själv varit med å viftat med machete nere i exempelvis afrika i nått uppror kanske som barnsoldat.... denne är gode kapabel till stympningar mm hur var kroppen sedan placerad finns det någon religiös rit där man placerar delarna på ett speciellt sätt... hur var de nu placerade :O

tror 22:åringen kommer få ett fett skadestånd innan detta är över :-)

Då kan du kapa av tummen nu på en gång och köpa dig en protes.
Citera
2013-07-09, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
VB var tydligen muslim visar det sig. (Enligt hennes profil på sidan e-kontakt).

http://tinypic.com/view.php?pic=2ldbouh&s=5 (Länk av Plogbil)

Kan detta räcka som motiv för en sjuk hjärna?

Så du menar att VB skulle vara muslim? Du noterade inte att hon även uppgett att hon var indier?

Citat:
Ursprungligen postat av IngaVenner
KJ å VB (i svarta träningskläder) har lekt på "Berget" på egen hand.

Du är medveten om att "Berget" går av stapeln i Härnösand va?
Citera
2013-07-09, 00:33
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Han skulle aldrig samarbeta med en person som inte kan filma utan att allt hoppar omkring värre än en airsoftare under fullskaligt krig:
https://www.facebook.com/photo.php?v=444075102293778&set=vb.100000738777568 &type=2&theater

M. När man ser resultatet av KJ:s "film" finns det nog anledning att fundera över om han är en lämplig samarbetspartner, och vilken uppgift han i så fall skulle tilldelas utöver att skaka Martinis ..

Edit: Jag tror eventet med Vatchareeya filmades.
Senast redigerad av MBoudine 2013-07-09 kl. 00:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in