Citat:
Ursprungligen postat av
LKVN
Men så du säger om mig

Mycket sällan jag är så ödmjuk som jag nyss var i mitt svar då
jag har en sorts irritation på Fanta sedan hon härjade på fb och PM:ade med skribenter
i tråden om VB:s sexliv.
Så melodramatisk som du är blir jag nog tyvärr inte.
Du fick en fråga och den lyckades du missa och la alla dina kort på att skriva
kärleksfulla diktverk till svar istället.
Tror du KJ:s familj uppskattade manifestationen? Tror du dom var på Bodens torg denna
lördag den 25 maj,dan före morsdag?
Svara inte för min skuld, endast för din egen, för nu har du fått svar nog av mig,
du tråkar snabbt ut mig Cinnabar och det vet du

Kära idiot.
KJ var vid denna tidpunkt den som sist såg VB och han var en fri man då, om jag inte minns fel. Manifestationen var till för att visa medkänsla, inte för att agera domstol. Men visst, i din värld kan man även ha en manifestation för den som sist såg VB.
KJs familj kan absolut ha uppskattat manifestationen för övrigt, det var inget fel på den, utan endast en akt av omsorg och att visa att staden håller ihop, inte mot någon, utan med.
Jag var inte så aktiv i början av tragedin att jag hann se hur VBs mor hanterade detta, du får gärna berätta exakt vad hon skrev, och om du kan bekräfta att det verkligen var modern som skrev kommentarer. Vad en mor gör som fått veta att en dotter är försvunnen, och misstänkt mördad, går nu lite över min erfarenhet, så jag sätter mig inte på någon hög häst, som du gör, dock skulle jag naturligtvis inte lämna ut min dotter på något sätt. Här finns det mödrar som har en del att lära, ja, men framför allt gäller det också förmågan att inse nätets (negativa) kraft. Den saknar många på grund av bristande erfarenhet. Kanske sökte VBs mor så desperat efter svar att hon släppte på integriteten?
Initialt blev även VBs mor misstänkt, så jag skulle inte heller ägna mig åt att fördöma henne, den kvinnan har fått uppleva en sorg och tragedi som tar fram dina sämsta impulser. Empatistörningar har en hel del ute i samhället, det märks vid extrema händelser. Du har inte medkänsla för folk som tar livet av sig, för mammor som fått sitt barn mördat, ja, du...
Nu har det här ämnet tröskats så länge att jag finner det lite konstigt att du inte kommit över din avoghet för VBs mor. Hon är inte misstänkt för något och är i dagsläget en kvinna som blivit fråntagen sitt barn, på det mest brutala sätt. Finns det utrymme att ens älta vad hon skrev och inte skrev? Njä.