Citat:
Ursprungligen postat av
jonkoping83
Det börjar bli dags att släppa detta med "blodspåret" och "sannolikt misstänkt" eftersom han inte är särskilt misstänkt längre. Bevis i hans lägenhet? Låt mig se det då, tack?

Tyvärr kommer vi inte att se några så kallade bevis därifrån, annat än att hon befunnit sig där, KJ släpps inom en snar framtid.
Jag håller med dig. Det verkar inte finnas tillräckligt med bevisning i utredningen som idag räcker till en fällande dom i en rättegång. Frågan jag undrar över är om man kan fortsätta med häktning av KJ utan att något nytt har presenterats av ÅK-sidan. Det vore ha framkommit något nytt som stärker misstanken mot KJ, de flesta provsvar från SKL bör redan vara analyserade och det bör redan därigenom få indikationer om KJ är inblandad eller inte. Tycker m a o att de måste kunna påvisa ytterligare teknisk bevisning om de ska få fortsätta att häkta KJ som MT av den högre graden.
Jag hoppas verkligen att rätt man sitter häktad och att det finns mer teknisk bevisning som verkligen bevisar att KJ har gjort det han är MT för.
Kan man inte bevisa det i en rättegång och har man inte tillräckligt med faktisk bevisning mot KJ blir han troligen friad. Blir han friad är jag övertygad om att han är oskyldig.
Jag misstänker att FUL har enkom inriktat sig på KJ från start och därmed tyvärr givit den skyldige fritt spelrum med att dölja sina handlingar.