Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2013-07-08, 23:29
Medlem
vhaftresfhvcvbses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trtrtrtr
Tycker Dan har helt rätt och om hans åsikter i frågan även är, eller kommer bli, SvP:s officiella hållning är det positivt. En konsekvent linje är den enda rätta som sagt. Att som du sitta och jämföra med andra folkslag som är brunare för att ursäkta samernas genetiska avvikelser är korkat och inget man bör lyssna på.

Men blir det inte lite konstigt om finländare, ungrare osv inte tillåts bli svenska medborgare?
Citera
2013-07-08, 23:30
Medlem
NoEasyWayOuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vhaftresfhvcvbse
Men blir det inte lite konstigt om finländare, ungrare osv inte tillåts bli svenska medborgare?
Det är där inkonsekvensen ligger.
Citera
2013-07-09, 00:19
Medlem
trtrtrtrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vhaftresfhvcvbse
Nej. Dock får du skilja på öst- och västfinnar, där de senare förmodligen är välkomna i mitt Sverige.
Citat:
Ursprungligen postat av NoEasyWayOut
Det är där inkonsekvensen ligger.
Nej.
Citera
2013-07-09, 01:05
Medlem
stopbitchings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trtrtrtr
Vad anser mina herrar om SDU:s nya förslag på idéprogram?

http://sdu.nu/wp-content/uploads/2013/07/Nationen-framf%C3%B6r-allt-f%C3%B6rslag-till-id%C3%A9program.pdf

Har själv bara skummat igenom det hastigt men det känns som att Järngänget kan komma att skruva på sig lite.
Inget vidare, där talas bara om "nationell identitet" och nämns inget om etnicitet öht. Öppen svenskhet och mest betoning på kultur med andra ord som det brukar låta
Citera
2013-07-09, 01:11
Medlem
stopbitchings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hushlittledarling
Om jag äger skog, varför ska jag ge bort den?

Det är ju kvalificerat rån.

Ni är ju kommunister som vi konfiskera banker, skogar, företag och fördela ut det till ariska svenskar.

Är inte det rejält vidrigt?
Vilket liberalt skitsnack. Svenska naturresurser ska komma det svenska folket till gagns, varför ska bara enskilda individer kunna profitera på dessa gemensamma resurser? Samma sak med bankerna som idag är en viktig samhällsfunktion och genererar extremt mycket pengar, enskilda kapitalister ska inte roffa åt sig all denna vinst. Man måste se vad som är bäst för det svenska folket, inte bara sin egen girighet.
Citera
2013-07-09, 01:15
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stopbitching
Vilket liberalt skitsnack. Svenska naturresurser ska komma det svenska folket till gagns, varför ska bara enskilda individer kunna profitera på dessa gemensamma resurser? Samma sak med bankerna som idag är en viktig samhällsfunktion och genererar extremt mycket pengar, enskilda kapitalister ska inte roffa åt sig all denna vinst. Man måste se vad som är bäst för det svenska folket, inte bara sin egen girighet.
Det är väl sagt att egenföretagare ska få ha sin business och göra stora vinster utan att någon ska lägga sig i det(?). Sveriges naturresurser dock är en annan femma.
Citera
2013-07-09, 01:19
Medlem
stopbitchings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Det är väl sagt att egenföretagare ska få ha sin business och göra stora vinster utan att någon ska lägga sig i det(?). Sveriges naturresurser dock är en annan femma.
Det tror jag absolut. Det enda jag hört är att man talat om bankerna och gruvnäring i princip.
Citera
2013-07-09, 08:29
Medlem
hushlittledarlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stopbitching

Då skulle man kunna säga att mina vänner kan komma in och ta över din bil, din lägenhet, knulla din morsa och din fru.... Du får väl bjuda lite på vad sverige har att erbjuda och inte vara så girig.
Citera
2013-07-09, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlltidGorilla
Det är inte ditt val att betala skatt, om du inte gör det så straffas du av staten.

Ja, jag vet att jag straffas om jag smiter från skatten. Det är ändå mitt val att betala, jag kan ju också göra ett aktivt val att skita i betala.

Jag vet om spelreglerna; Sverige har skatt (som 100% av demokratiska välfärdsländer), jag kan ju välja att flytta också.

Ungefär som du vet ju om att sverige har 1,3 miljoner invandrare. Du kan ju välja att flytta, eller stanna kvar och vara kränkt.

Att vara kränkt, som du och dina vänner inom SvP, är också ett val. Ni väljer själva att vara rasister eller fientliga mot främlingar. Ett aktivt val.

Känner ni att ni inte orkar med det längre kan man välja att skita i det också.

Exakt som med skatten. Jag kan välja att sluta gnälla och börja jobba.
Jag är egen företagare och betalar ganska mycket i skatt, men jag gnäller inte, jag lägger på lite mer på fakturan.
Citera
2013-07-09, 08:35
Medlem
Citat:

Så mitt jordbruk, min skog ska alltså outbildade rasister från Trollhättan ta över.
De kan väl fan inget om jordbruk eller skogsbruk?

Vad vinner SvP på att äga nåt ni inte vet ett skit om. Varför inte ta ut skatt som ni sen kan fördela ner till folket?

Inte konstigt att ni aldrig tas på allvar. Ni är och kommer nog alltid förbi ett rånarband.
Citera
2013-07-09, 08:41
Medlem
Citat:
Så mer eller mindre hela Norrland är deras land menar du? Samerna är relativt vanligt förekommande så långt ner som Härjedalen och Ångermanland.

Ok. De har alltså bott här i generationer och åter generationer.... men ändå kommer såna som du och säger att de ska flytta för att deras genbas inte stämmer överens med vad DU tycker är ok.

Du gillar inte deras utseende och du blir rädd.
Citera
2013-07-09, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hushlittledarling
Om jag äger skog, varför ska jag ge bort den?

För att om du inte ger bort det du orättmätigt har svindlat till dig eller stulit så kommer nazisterna stoppa dig i en trälåda med lufthål och skicka ner dig som mat till kannibalerna i Afrikas djungler.

Citat:
Det är ju kvalificerat rån.

Så kan man se det.

Citat:
Ni är ju kommunister som vi konfiskera banker, skogar, företag och fördela ut det till ariska svenskar.

Nej? Judar och andra skummisar ska inte äga banker, skogar och företag i Sverige. I den mån de gör det så bör dessa just konfiskeras så att det hela istället kan tillfalla det svenska folket.

Citat:
Är inte det rejält vidrigt?

Nej? Om man är svensk så bör man anse att det är härligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in