Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2013-06-11, 22:37
  #8053
Medlem
positivitizers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Det var en bra och intressant fråga, positivitizer.

Ett Sverige som anammar SvP's politik såsom det uttrycks i partiprogrammet lär utplånas våldsamt inom något/några decennier, genom krig alternativt nationell utfrysning och bojkott och därmed svält och misär. Krig är kanske mest sannolikt, genom att aggressiviteten gentemot andra folkslag oundvikligen leder till konflikt, även om det givetvis inte uttrycks i partiprogrammet. Precis som med Nazityskland, det blev snart krig med i stort sett alla, även om partiprogrammet från 1921 naturligtvis inte talar om det.

Ok, vilka är det som kommer utplånas våldsamt och varför tror du att det skulle bli krig? Vad jag vet så samarbetar SvP med liknande partier i Europa som har liknande visioner som SvP. Tyskland prioriterade bara det Tyska folket, SvP prioriterar det Svenska folket men även Europeiskt folk. Ganska stor skillnad

Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Ett Sverige som fortsätter på dagens inslagna politik kommer likafullt att upphöra att existera som ett land som jag önskar leva i, kanske inom 30-40 år. Även 2050 kommer det finnas områden som är relativt fredade från MENA-påverkan, men det blir allt färre och färre "fickor". Och en fruktansvärd, medeltida syn på kvinnor och oliktänkande har brett ut sig. Bilar och skolor brinner överallt.
Jag ser dock att det på lång sikt är helt orealistiskt att försöka förhindra att folk blandas mer och mer, genom resor, handel mm. Det kommer att ske, och är omöjligt att motverka. Varför slåss mot något som inte går att påverka. Och rätt form av inblandning (av intelligenta och anpassade människor som Europeer, Judar, Ostasiater) är rent av mycket berikande ekonomiskt sett. Alltså vill jag att denna oundvikliga blandning ska ske till Sveriges fördel. Kraftig minskning av analfabetisk MENA-invandring / och muslimer. Men samtidigt öppet och tolerant mot intelligent folk som vill komma hit och berika landet på riktigt. På så sätt kan vi kombinera :
- Ekonomiska fördelar och välstånd
- Fortfarande anses vara en respektabel spelare i omvärlden
- Kunna bevara vår älskade kultur
I mitt Sverige kommer även om 40 år den absoluta huvuddelen av befolkningen vara ljushyad och sekulariserad. Tolerant och med modern kvinnosyn. Och Sverige är världens rikaste land ekonomiskt och kulturellt sett.

Ja det du förklarar är i stort sätt globaliseringen som jag har en fin uträkning och presentation på nedan. Det du fortfarande verkar tro att ledarna som styr landet och har makt idag bryr sig om oss vanliga människor som jobbar och sliter, det gör dom inte. Ledarna som styr detta land vill braka ihop landet, både ekonomiskt och folkmässigt, då blir det krig.

Det är pengar och naturresurser allt handlar om, enbart.

Det fetmarkerade är ologiskt, det som du nämner är ingen "blandning"... det är vanlig handel. Har inget med blandning av folkgrupper att göra.

Och vad är en "modern" kvinnosyn, det skulle jag gärna vilja få förklarat.
__________________
Senast redigerad av positivitizer 2013-06-11 kl. 22:49.
Citera
2013-06-11, 22:54
  #8054
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av positivitizer
Ok, vilka är det som kommer utplånas våldsamt och varför tror du att det skulle bli krig? Vad jag vet så samarbetar SvP med liknande partier i Europa som har liknande visioner som SvP. Tyskland prioriterade bara det Tyska folket, SvP prioriterar det Svenska folket men även Europeiskt folk. Ganska stor skillnad

En stor skillnad på 30-talet och nu är att världen hänger ihop så mycket mer rent ekonomiskt och handelsmässigt. Man kan tycka vad man vill om det, men det är samtidigt en avgörande anledning till att I-länderna är så rika så att både du och jag kan sitta här med datorer, plattor och mobiler och skriva på Flashback. Vi kan äta oss mätta varje dag, åka på 5 veckors semester till Thailand eller Delsbo (beroende på vad vi gillar). Allt detta beror på att världsekonomin är sammanflätad och handel sker i så stor utsträckning mellan länder. Denna handel förutsätter samtidigt ett stort utbyte av människor.

Så det räcker inte att SvP prioriterar Europa. Att "prioritera Europa" idag, är ungefär lika inskränkt som det var att "prioritera Tyskland" på 30-talet, relativt sett. Kineserna skulle inte gilla det. Många andra skulle inte gilla det.

Det skulle uppstå spänningar, som byggs på och byggs på, och vips så är det krig. Oavsett om det är Sverige med SvP, eller något annat land som startar det, eller en liten oskyldig gnista. Det går helt enkelt inte att kombinera en så isolationistisk och hatisk politik som SvP utan att det snart leder till konflikt.

En annan klok sak är att titta i backspegeln. Precis som inget mångkulturellt land har hållits samman i frid och harmoni någon längre tid, så har inget land med en politik som SvP's (eller ens i närheten) kunnat undvika konflikt och krig någon längre tid.

Citat:
Ursprungligen postat av positivitizer
Ja det du förklarar är i stort sätt globaliseringen som jag har en fin uträkning och presentation på nedan. Det du fortfarande verkar tro att ledarna som styr landet och har makt idag bryr sig om oss vanliga människor som jobbar och sliter, det gör dom inte. Ledarna som styr detta land vill braka ihop landet, både ekonomiskt och folkmässigt, då blir det krig.

Det är pengar och naturresurser allt handlar om, enbart.

Det fetmarkerade är ologiskt, det som du nämner är ingen "blandning"... det är vanlig handel. Har inget med blandning av folkgrupper att göra.

Just detta avsnitt hängde jag inte med på riktigt. Vad är det du vill säga?
Citera
2013-06-11, 23:02
  #8055
Medlem
positivitizers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
En stor skillnad på 30-talet och nu är att världen hänger ihop så mycket mer rent ekonomiskt och handelsmässigt. Man kan tycka vad man vill om det, men det är samtidigt en avgörande anledning till att I-länderna är så rika så att både du och jag kan sitta här med datorer, plattor och mobiler och skriva på Flashback. Vi kan äta oss mätta varje dag, åka på 5 veckors semester till Thailand eller Delsbo (beroende på vad vi gillar). Allt detta beror på att världsekonomin är sammanflätad och handel sker i så stor utsträckning mellan länder. Denna handel förutsätter samtidigt ett stort utbyte av människor.

Så det räcker inte att SvP prioriterar Europa. Att "prioritera Europa" idag, är ungefär lika inskränkt som det var att "prioritera Tyskland" på 30-talet, relativt sett. Kineserna skulle inte gilla det. Många andra skulle inte gilla det.

Det skulle uppstå spänningar, som byggs på och byggs på, och vips så är det krig. Oavsett om det är Sverige med SvP, eller något annat land som startar det, eller en liten oskyldig gnista. Det går helt enkelt inte att kombinera en så isolationistisk och hatisk politik som SvP utan att det snart leder till konflikt.

En annan klok sak är att titta i backspegeln. Precis som inget mångkulturellt land har hållits samman i frid och harmoni någon längre tid, så har inget land med en politik som SvP's (eller ens i närheten) kunnat undvika konflikt och krig någon längre tid.

Jag har ingen anledning att börja bråka med kineser eller något annat folkslag och jag tvivlar stark på att kineserna skulle ogilla det, låter helt orimligt... Vad är det som säger att det skulle bli spänningar?

Kineser och Européer kommer generellt bra överens vad jag vet.

Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Just detta avsnitt hängde jag inte med på riktigt. Vad är det du vill säga?


Exakt det jag sa, ledarna som har kontrollen i politiken, bankerna och ekonomin, människor som sitter på högt stående positioner prioriterar stora företag som plundrar naturresurser istället för att prioritera naturen och människor.

Ledarna, ekonomin och stora bolag skapar inte ett equilibrium med naturen idag, det plundras för fulla muggar, människor, djur och natur får betala priset.
__________________
Senast redigerad av positivitizer 2013-06-11 kl. 23:14.
Citera
2013-06-11, 23:10
  #8056
Medlem
kakburks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
En stor skillnad på 30-talet och nu är att världen hänger ihop så mycket mer rent ekonomiskt och handelsmässigt. Man kan tycka vad man vill om det, men det är samtidigt en avgörande anledning till att I-länderna är så rika så att både du och jag kan sitta här med datorer, plattor och mobiler och skriva på Flashback. Vi kan äta oss mätta varje dag, åka på 5 veckors semester till Thailand eller Delsbo (beroende på vad vi gillar). Allt detta beror på att världsekonomin är sammanflätad och handel sker i så stor utsträckning mellan länder. Denna handel förutsätter samtidigt ett stort utbyte av människor.

Så det räcker inte att SvP prioriterar Europa. Att "prioritera Europa" idag, är ungefär lika inskränkt som det var att "prioritera Tyskland" på 30-talet, relativt sett. Kineserna skulle inte gilla det. Många andra skulle inte gilla det.

Det skulle uppstå spänningar, som byggs på och byggs på, och vips så är det krig. Oavsett om det är Sverige med SvP, eller något annat land som startar det, eller en liten oskyldig gnista. Det går helt enkelt inte att kombinera en så isolationistisk och hatisk politik som SvP utan att det snart leder till konflikt.

En annan klok sak är att titta i backspegeln. Precis som inget mångkulturellt land har hållits samman i frid och harmoni någon längre tid, så har inget land med en politik som SvP's (eller ens i närheten) kunnat undvika konflikt och krig någon längre tid.



Just detta avsnitt hängde jag inte med på riktigt. Vad är det du vill säga?
Vilket alldeles enastående skitsnack. Du låter mer och mer som en globalism-orgasmerande mångkulturalist.
Menar du att Kina skulle säga upp handelsförbindelserna med Sverige om vi slutade ta in somalier och afghaner?
Vem har inbillat dig det? Hur kom du fram till den bisarra slutsatsen?

Dessutom är det bara löjligt hur du refererar till 30-talets situation i Europa och vill applicera samma sak idag.

Menar du att handelsföbindelserna med Somalia förutsätter att vi tar in somalier?
Hur mycket netto tjänar vi på somalieutbytet?
Kan vi på sikt stå inför väpnde konflikter med Somalia?
Citera
2013-06-11, 23:11
  #8057
Medlem
stopbitchings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Så det räcker inte att SvP prioriterar Europa. Att "prioritera Europa" idag, är ungefär lika inskränkt som det var att "prioritera Tyskland" på 30-talet, relativt sett. Kineserna skulle inte gilla det. Många andra skulle inte gilla det.

Det skulle uppstå spänningar, som byggs på och byggs på, och vips så är det krig. Oavsett om det är Sverige med SvP, eller något annat land som startar det, eller en liten oskyldig gnista. Det går helt enkelt inte att kombinera en så isolationistisk och hatisk politik som SvP utan att det snart leder till konflikt.

En annan klok sak är att titta i backspegeln. Precis som inget mångkulturellt land har hållits samman i frid och harmoni någon längre tid, så har inget land med en politik som SvP's (eller ens i närheten) kunnat undvika konflikt och krig någon längre tid.
Bara för att man prioriterar sitt eget folk så behöver man inte sluta handla med andra länder. Japan prioriterar sitt eget folk och tar i regel inte emot flyktingar och det kan bli ganska knivigt att bli medborgare. Fortfarande så är Japan ett rikt land. Nu har de ju en liten annan ekonomisk politik men det finns ju inget som säger att SvPs mer socialistiska hållning skulle utesluta internationell handel.

Har inte hängt med i diskussionen nu riktigt men vad är det som skulle bli så kaosartat?
Citera
2013-06-11, 23:15
  #8058
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av positivitizer
Jag har ingen anledning att börja bråka med kineser eller något annat folkslag och jag tvivlar stark på att kineserna skulle ogilla det, låter helt orimligt... Vad är det som säger att det skulle bli spänningar?

Om Sverige gjorde detta:
- Skickar ut etniska kineser som bott och verkat i Sverige under lång tid
- Stängde sina gränser för inflyttning av kineser

Så tror jag snarare att det låter helt orimligt att kineserna INTE skulle ogilla det. Sannolikt svarar de med samma mynt, kanske skickar hem vår ambassadör, och så börjar spänningarna stiga. Det är knappast ett bra recept att knyta närmare band med Kina...
Citera
2013-06-11, 23:17
  #8059
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kakburk
Menar du att Kina skulle säga upp handelsförbindelserna med Sverige om vi slutade ta in somalier och afghaner?
Vem har inbillat dig det? Hur kom du fram till den bisarra slutsatsen?

Menar du att handelsföbindelserna med Somalia förutsätter att vi tar in somalier?
Hur mycket netto tjänar vi på somalieutbytet?
Kan vi på sikt stå inför väpnde konflikter med Somalia?

Nej, jag förespråkar just att sluta ta in Somalier och Afghaner. Det är precis det jag gör. Min gode herre, vänligen läs om mitt inlägg.
Citera
2013-06-11, 23:17
  #8060
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Om Sverige gjorde detta:
- Skickar ut etniska kineser som bott och verkat i Sverige under lång tid
- Stängde sina gränser för inflyttning av kineser

Så tror jag snarare att det låter helt orimligt att kineserna INTE skulle ogilla det. Sannolikt svarar de med samma mynt, kanske skickar hem vår ambassadör, och så börjar spänningarna stiga. Det är knappast ett bra recept att knyta närmare band med Kina...
Kina är en kommunistregim, jag är tämligen säker på att de vill att alla kineser ska bo i kina och "hjälpa fosterlandet att frodas och utvecklas"
Citera
2013-06-11, 23:17
  #8061
Medlem
positivitizers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Om Sverige gjorde detta:
- Skickar ut etniska kineser som bott och verkat i Sverige under lång tid
- Stängde sina gränser för inflyttning av kineser

Så tror jag snarare att det låter helt orimligt att kineserna INTE skulle ogilla det. Sannolikt svarar de med samma mynt, kanske skickar hem vår ambassadör, och så börjar spänningarna stiga. Det är knappast ett bra recept att knyta närmare band med Kina...

Men snälla, sådana där små petitesser kan lösas med förhandling och lite samtal med varandra. Löjligt påstående. Har man förståelse så är detta inga problem.

Du verkar tro att folk är helt ovilliga för förändring.

Jag skulle inte ta illa upp om Kineserna skickar hem våran ambassadör, skulle du?
__________________
Senast redigerad av positivitizer 2013-06-11 kl. 23:23.
Citera
2013-06-11, 23:22
  #8062
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stopbitching
Bara för att man prioriterar sitt eget folk så behöver man inte sluta handla med andra länder. Japan prioriterar sitt eget folk och tar i regel inte emot flyktingar och det kan bli ganska knivigt att bli medborgare. Fortfarande så är Japan ett rikt land. Nu har de ju en liten annan ekonomisk politik men det finns ju inget som säger att SvPs mer socialistiska hållning skulle utesluta internationell handel.

Bra exempel med Japan, det är nog lite av mitt ideal-land när det gäller sådana här frågor.

- Japan skickar inte hem rasfrämlingar, dvs Europeer, utan de verkar fritt i landet
- Man kan flytta till Japan om man kan försörja sig och det har inget med vilken ras man tillhör
- Japan tar emot mycket få flyktingar, men är ganska generösa flyktingarnas närområden
- Japan är mycket tydlig med att i Japan råder japansk kultur, och passar inte det så får man åka hem

Det är lite intressant, för varje gång man pressar en SvP'are lite så händer antingen:
- De börjar argumentera för något som närmast liknar en kopia av SD's syn på saker och ting
- Eller så kommer rena hot och personangrepp
__________________
Senast redigerad av VitruvianskeMannen 2013-06-11 kl. 23:27.
Citera
2013-06-11, 23:28
  #8063
Medlem
Deliberatelys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Tack för alla svar på mina frågor kring exemplet med japanen. Även om de flesta svar var ganska aggressiva, av typen "Vad svamlar du om" och så vidare.

Det hela har väl fått mig väldigt fast i min övertygelse om att SvP (i sin nuvarande form) aldrig kan vara aktuellt för mig, eftersom Sverige oundvikligen skulle upphöra att existera som fungerande nation senast 10-15 år efter att SvP skulle fått makten att genomföra sina förvridna idéer. Precis som Tyskland upplöstes från NSDAP-formen 12 år och 3 månader efter det att partiet fått makten och i stor misär och svält för sina medborgare.

Frågor på det?
Du är en blind och kortsiktigt tänkande man. Du förmår inte se att världen kommer att förändras med tid, att resten av Europa och Väst kommer att oundvikligen förändras i takt med kulturmarxismens kollaps som sker på det ena eller andra sättet, och vita nationalisters framgång i varierande grad. Du har fått en förvriden idé om att SvP är exakt samma sak som NSDAP och att alla som påminner om NSDAP:s politik per automatik kommer att engagera sig i att så fort som möjligt hetsa, provocera, försöka expandera och kriga mot resten av världen i så står mån som möjligt fastän ingenting säger det, det står ingenstans i partiprogrammet, ingen partiföreträdare pratar om något sådant(ej heller någon medlem) eller någonting som tyder på någonting åt det hållet.

När man frågar hur du tänker, så vidhåller du vid din förvridna idé utan att utveckla eller kunna resonera och förklara, samtidigt som du bara ger utlopp för någon pervers form av "nazistskräcken" bortom all sans och vett, och helt grundlöst berättar vad som "kommer att hända" om någon form av nationalism etableras som är vit.

Du verkar förövrigt extremt trångsynt i din fantasi om att "hela världen" skulle vara emot det vita land som blir nationalistiskt, när det endast är vita kulturmarxistiskt korrupta länder och västerländska internationella maktlobbyorganisationer såsom EU som har detta hat mot vita. I resten av det sansade världen så är nationalism det naturligaste som finns och de tycker att vita är mer eller mindre sjuka i huvudet och självmordsbenägna mobboffer med tanke på hur galet det vita politiska och kulturella samhällsklimatet är.

Ja... Det får bli min "fråga på det".
Citera
2013-06-11, 23:39
  #8064
Medlem
positivitizers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen

Det är lite intressant, för varje gång man pressar en SvP'are lite så händer antingen:
- De börjar argumentera för något som närmast liknar en kopia av SD's syn på saker och ting
- Eller så kommer rena hot och personangrepp

Det är lite intressant att när man argumenterar med en SD'are (antar att du är det i detta fall) så ignoreras argument helt att svaras på...

Alternativt:

Citat:
Ursprungligen postat av Deliberately

När man frågar hur du tänker, så vidhåller du vid din förvridna idé utan att utveckla eller kunna resonera och förklara, samtidigt som du bara ger utlopp för någon pervers form av "nazistskräcken" bortom all sans och vett, och helt grundlöst berättar vad som "kommer att hända" om någon form av nationalism etableras som är vit.

Du (VitruvianskeMannen) har nämnt att SvP inte är ett alternativ och du har redan gjort ett val... då kan man ställa sig frågan...

Vad fasiken gör du här inne och varför postar du massa inlägg då?
__________________
Senast redigerad av positivitizer 2013-06-11 kl. 23:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in