Citat:
Det var en bra och intressant fråga, positivitizer.
Ett Sverige som anammar SvP's politik såsom det uttrycks i partiprogrammet lär utplånas våldsamt inom något/några decennier, genom krig alternativt nationell utfrysning och bojkott och därmed svält och misär. Krig är kanske mest sannolikt, genom att aggressiviteten gentemot andra folkslag oundvikligen leder till konflikt, även om det givetvis inte uttrycks i partiprogrammet. Precis som med Nazityskland, det blev snart krig med i stort sett alla, även om partiprogrammet från 1921 naturligtvis inte talar om det.
Ett Sverige som anammar SvP's politik såsom det uttrycks i partiprogrammet lär utplånas våldsamt inom något/några decennier, genom krig alternativt nationell utfrysning och bojkott och därmed svält och misär. Krig är kanske mest sannolikt, genom att aggressiviteten gentemot andra folkslag oundvikligen leder till konflikt, även om det givetvis inte uttrycks i partiprogrammet. Precis som med Nazityskland, det blev snart krig med i stort sett alla, även om partiprogrammet från 1921 naturligtvis inte talar om det.
Ok, vilka är det som kommer utplånas våldsamt och varför tror du att det skulle bli krig? Vad jag vet så samarbetar SvP med liknande partier i Europa som har liknande visioner som SvP. Tyskland prioriterade bara det Tyska folket, SvP prioriterar det Svenska folket men även Europeiskt folk. Ganska stor skillnad
Citat:
Ett Sverige som fortsätter på dagens inslagna politik kommer likafullt att upphöra att existera som ett land som jag önskar leva i, kanske inom 30-40 år. Även 2050 kommer det finnas områden som är relativt fredade från MENA-påverkan, men det blir allt färre och färre "fickor". Och en fruktansvärd, medeltida syn på kvinnor och oliktänkande har brett ut sig. Bilar och skolor brinner överallt.
Jag ser dock att det på lång sikt är helt orealistiskt att försöka förhindra att folk blandas mer och mer, genom resor, handel mm. Det kommer att ske, och är omöjligt att motverka. Varför slåss mot något som inte går att påverka. Och rätt form av inblandning (av intelligenta och anpassade människor som Europeer, Judar, Ostasiater) är rent av mycket berikande ekonomiskt sett. Alltså vill jag att denna oundvikliga blandning ska ske till Sveriges fördel. Kraftig minskning av analfabetisk MENA-invandring / och muslimer. Men samtidigt öppet och tolerant mot intelligent folk som vill komma hit och berika landet på riktigt. På så sätt kan vi kombinera :
- Ekonomiska fördelar och välstånd
- Fortfarande anses vara en respektabel spelare i omvärlden
- Kunna bevara vår älskade kultur
I mitt Sverige kommer även om 40 år den absoluta huvuddelen av befolkningen vara ljushyad och sekulariserad. Tolerant och med modern kvinnosyn. Och Sverige är världens rikaste land ekonomiskt och kulturellt sett.
Jag ser dock att det på lång sikt är helt orealistiskt att försöka förhindra att folk blandas mer och mer, genom resor, handel mm. Det kommer att ske, och är omöjligt att motverka. Varför slåss mot något som inte går att påverka. Och rätt form av inblandning (av intelligenta och anpassade människor som Europeer, Judar, Ostasiater) är rent av mycket berikande ekonomiskt sett. Alltså vill jag att denna oundvikliga blandning ska ske till Sveriges fördel. Kraftig minskning av analfabetisk MENA-invandring / och muslimer. Men samtidigt öppet och tolerant mot intelligent folk som vill komma hit och berika landet på riktigt. På så sätt kan vi kombinera :
- Ekonomiska fördelar och välstånd
- Fortfarande anses vara en respektabel spelare i omvärlden
- Kunna bevara vår älskade kultur
I mitt Sverige kommer även om 40 år den absoluta huvuddelen av befolkningen vara ljushyad och sekulariserad. Tolerant och med modern kvinnosyn. Och Sverige är världens rikaste land ekonomiskt och kulturellt sett.
Ja det du förklarar är i stort sätt globaliseringen som jag har en fin uträkning och presentation på nedan. Det du fortfarande verkar tro att ledarna som styr landet och har makt idag bryr sig om oss vanliga människor som jobbar och sliter, det gör dom inte. Ledarna som styr detta land vill braka ihop landet, både ekonomiskt och folkmässigt, då blir det krig.
Det är pengar och naturresurser allt handlar om, enbart.
Det fetmarkerade är ologiskt, det som du nämner är ingen "blandning"... det är vanlig handel. Har inget med blandning av folkgrupper att göra.
Och vad är en "modern" kvinnosyn, det skulle jag gärna vilja få förklarat.
__________________
Senast redigerad av positivitizer 2013-06-11 kl. 22:49.
Senast redigerad av positivitizer 2013-06-11 kl. 22:49.