2013-07-08, 22:56
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torero
Har polisen klara instruktioner om att inte släppa hunden, om de kan lösa situationer som denna med pistolerosarna? Inte ens släppa hunden när killen ligger på knä, utan istället skjuta igen.

Skall de enligt instruktion värdera hunden högre?
Nej,hunden skall brukas...vänta fler huvuden kommer rulla tjänstemässigt tror jag.
Citera
2013-07-08, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
De betedde som som rookies o borde göra om sin utbildning. Hunden var där i ett syfte men "glömdes" bort i ivern att få skjuta först.
Detta är ju bara trams.
Citera
2013-07-08, 23:04
Medlem
StarSuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marsouin
Detta tror jag inte på för ett ögonblick. Prisoner of War Medal innebär att du ska ha varit krigsfånge, vardå och när? Marine Corps Brevet Medal delades ut senast 1921 till 23 officerare. Legion of Merit, tja... Den förlänas överstar, generaler och liknande. Silver Star Citation finns inte, medaljen heter Silver Star vilket den som fått den borde veta.

Inte detta heller, det är alldeles för dålig engelska. It makes no sense...

Inte detta heller. Komplett nonsens.

Så, Bluebeast72, du kanske ska gå tillbaka till Call of Duty eller nåt.

Detta är ju bara trams.

Tänkte påtala det med men han förklarade ju att han bara drev så... ingen idé att bemöta folk som är oseriösa.
Citera
2013-07-08, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StarSucker
Tänkte påtala det med men han förklarade ju att han bara drev så... ingen idé att bemöta folk som är oseriösa.

Jag var lite väl snabb där. Eller för långsam...

Nåja. Det finns ett antal skribenter som vet vad de pratar om, Optiroc tex, och ett antal som inte gör det som Bluebeast72, renasanningen mfl. De är roliga att läsa men det är fan tragiskt på samma gång.

Sånt här får alltid igång ACAB-trollen och dom som tror att verkligheten är som på film. Jag tycker synd om dem.
Citera
2013-07-08, 23:20
Avslutad
Detta är väl ett ypperligt exempel på en situation där dödande verkanseld är totalt rätt. Vari ligger vinsten i att rädda livet på en bevisligen komplett galen människa, som inte kommer att göra annat än att vara samhället till belastning för resten av livet?
Citera
2013-07-08, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Optiroc
Jag har aldrig skrivit att han förtjänat att dö.

Jag undrar bara varför folk tycker att det var okej för honom att springa omkring och knivhugga folk men blir förbannade på polisen som sedan stoppar honom från att fortsätta.

Det sista skottet tycker jag också kan kännas tveksamt. Men jag fokuserar mer på händelsen som sådan (med för mig kända fakta) En man går i rask takt med en kniv i handen mot en polis som då befinner sig i samma livsfara som killens tidigare offer. Dock har polisen en möjlighet att försvara sig och tar den möjligheten.

Att det får dig att må dåligt känns nästan lite makabert tycker jag...

Det är nått med dina meningar som får min mage att mögla.. Du är dunder korkad, har du nån gång vart utanför dörren? Polisen sattes i livsfara... aa japp när då och vart då? dom hade pistoler, dom hade 1-2 civilare som kom senare såg det ut som på filmen, och ändå är dom i livsfara mot 1 knivman som ligger ner och inte kan stå upp? hmm får mig att känna mig som stålmannen typ. Försvara sig är en sak, att mörda någon är en annan sak. Mord har skett, ett mord är ett mord. Att säga att polisen gjorde rätt är inte fel, men jag tycker verkligen inte dom gjorde rätt. Och kommer aldrig tycka. Dom är lika lata som alla andra svenssons, lättaste vägen till tv-soffan vinner. tack för mig!
Citera
2013-07-08, 23:30
Medlem
Mr.Kanakes avatar
Angående om det var rätt att skjuta det sista skottet eller inte så ska ni veta att djur kan göra våldsamma utfall när de är skjutna. Speciellt skadade och med allt adrenalin pumpande kan de orka det mest osannolika fast de bara borde bara ligga ner. kolla på jaktfilmer bara.

Vem vet om mannen hade hunnit hoppa på polisen om han väl ställt sig upp?

Dessutom är det vidrigt hur ni kan hata på polisen när de för en gångs skull gjorde någonting. Om de inte gjort något och han hunnit knivhugga en till hade ni som grinar över det här grinat över de också.

Ni hade förmodligen också blivit sura om de släppt hunden och den dog. Då hade de ju varit djurplågare och som alla vet i dagens Sverige är husdjur mer värda än människor.
Citera
2013-07-08, 23:30
Medlem
Optirocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storkmedskruvkork
Det är nått med dina meningar som får min mage att mögla.. Du är dunder korkad, har du nån gång vart utanför dörren? Polisen sattes i livsfara... aa japp när då och vart då? dom hade pistoler, dom hade 1-2 civilare som kom senare såg det ut som på filmen, och ändå är dom i livsfara mot 1 knivman som ligger ner och inte kan stå upp? hmm får mig att känna mig som stålmannen typ. Försvara sig är en sak, att mörda någon är en annan sak. Mord har skett, ett mord är ett mord. Att säga att polisen gjorde rätt är inte fel, men jag tycker verkligen inte dom gjorde rätt. Och kommer aldrig tycka. Dom är lika lata som alla andra svenssons, lättaste vägen till tv-soffan vinner. tack för mig!
När mannen i rask takt går emot den ena polisen och höjer kniven befinner sig den polisen i livsfara. Att polisen har pistol tar ju inte bort faran, utan ger bara polisen en möjlighet att skydda sig. Och agera mot faran, eller hur tänker du?

Jag förstår att du också tillhör alla Chuck Norris-dyrkare som tror att man bara gör lite si och så för att få kontroll på en knivbeväpnad och motiverad gärningsman.

Men men, ni som vill att folk obehindrat skall få gå omkring och mörda random folk får väl starta något gemensamt parti och driva den frågan stenhårt.
Citera
2013-07-09, 00:23
Medlem
Citat:
Dina kommentarer får mig att må dåligt... vadå inte känner för att bli fjärde offret? han ligger ner och försöker kravla sig upp och då skjuter dom igen?!? Varför skjuta honom igen i det läget när han inte ens har tagit sig upp? varför inte backa bak några steg och se vad GM är kapabel till att göra? Inte en chans att han skulle kunna skada dom efter dom 2 första skotten, med tanke på att dom är 4 poliser med draget vapen och en hund. Inte fel av polisen att skjuta första och andra skottet med tanke på att dom kan missa första, men att sedan skjuta honom igen när han försöker kliva upp är vääääldigt mycket över gränsen enligt mitt tycke. Varför skynda på ett gripande låt de ta den tid det tar. Hade han sen rest sig upp och sprungit emot någon av poliserna, då hade jag förstått att dom skjutit igen.

Sen att han förtjänar att dö hit och dit är sorgligt att höra faktiskt. Även om han skadat 2 och dödat 1 så är det inte rätt åt honom osv.. ALLA kan få en psykos på något vis, vare sig det är droger eller inte. En snetändning på nått oså kanske hans hjärna kollapsa och han hade antagligen inte en aning om vad han gjorde, och då är det rätt att han blir mördad.. hmm

Backa bakåt, ramla på en gatukant/brunn osv och sedan liggandes få gärningsmannens kniv i bröstet så att kollegorna får åka hem till polismannens familj och berätta att barnens pappa är död.

Kom tillbaka och skriv något när ni skaffat er lite verklighetsförankring och livserfarenhet.
Citera
2013-07-09, 00:40
Medlem
Naikons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bejrut

Tänk, skjut i bägge låren kan knappast vara svårt med tanke på avståndet vill man sedan djävlas mer kan man både spreja och slå på hand med batong.

Jag tycker att en sjuk/påtänd ung människa inte ska dödas av vår polis.

Ni som gillar detta är bara Troll

Om man blir skjuten i låret är det stor risk att man blir träffad i lårbensartären, och då kan man dö av förblödning på bara någon minut. Just so you know.
Citera
2013-07-09, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HarrySTruman
Backa bakåt, ramla på en gatukant/brunn osv och sedan liggandes få gärningsmannens kniv i bröstet så att kollegorna får åka hem till polismannens familj och berätta att barnens pappa är död.

Kom tillbaka och skriv något när ni skaffat er lite verklighetsförankring och livserfarenhet.

Vänta vänta vänta, ramla på en kant och en brunn? ska alla 4 poliserna göra det då eller? hahah snällaaaa. Va lever du i för värld.. HAN ÄR VÄLL INGEN FARA FÖR NÅGON NÄR HAN KRYPER RUNT PÅ MARKEN?? Hur påverkad eller sjuk GM var så skulle han inte kunna göra någonting krypandes där förutom att kanske ge upp eller komma upp på benen och DÅ skulle dom kunna skjuta ett skott till.

Citat:
Ursprungligen postat av optiroc
Jag förstår att du också tillhör alla Chuck Norris-dyrkare som tror att man bara gör lite si och så för att få kontroll på en knivbeväpnad och motiverad gärningsman.

Har inte sagt att man ska dra en ninja kick och sparka kniven upp till taket, för att sedan fånga kniven på nedvägen och sätta den i bröstet på killen. Säger bara att om du tänker LIIIITE utan för ditt rum så ser du på videon att GM kryper runt på marken och är heeeelt ofarlig i det tillfället men ändå skjuter dom igen... DÄR är felet. Men du är den klassiska "polisen gör sitt jobb, och ska inte straffas när dom gör fel" killen. Du har antagligen alltid fått den hjälp du behöver när din cykel har blivit snodd och polisen ska hjälpa dig att hitta den!
Citera
2013-07-09, 00:56
Medlem
Citat:
Vänta vänta vänta, ramla på en kant och en brunn? ska alla 4 poliserna göra det då eller? hahah snällaaaa. Va lever du i för värld.. HAN ÄR VÄLL INGEN FARA FÖR NÅGON NÄR HAN KRYPER RUNT PÅ MARKEN?? Hur påverkad eller sjuk GM var så skulle han inte kunna göra någonting krypandes där förutom att kanske ge upp eller komma upp på benen och DÅ skulle dom kunna skjuta ett skott till.

De skjuter väl inte när han kryper, utan när han reser sig. Avståndet bedömer jag som ca 4 meter och den sträckan kan man ta sig på 1 sekund, så skulle vilja se dig stå där utan tunnelseende och veta exakt vart dina kollegor befinner sig och VETA till 100% att de för det första har vapnen framme. För det andra, har en skottvinkel som inte inkluderar dig som står längst fram. För det tredje att om de hinner få iväg ett skott, att de träffar gärningsmannen på de ca 1,5 cm som ryggmärgen består av. Eller så kanske du tycker att de på 0,5 sekund ska hinna prova ett skott i benet först igen och där träffa det max 2 cm breda skelettet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in