Citat:
Ursprungligen postat av
Storkmedskruvkork
Det är nått med dina meningar som får min mage att mögla.. Du är dunder korkad, har du nån gång vart utanför dörren? Polisen sattes i livsfara... aa japp när då och vart då? dom hade pistoler, dom hade 1-2 civilare som kom senare såg det ut som på filmen, och ändå är dom i livsfara mot 1 knivman som ligger ner och inte kan stå upp? hmm får mig att känna mig som stålmannen typ. Försvara sig är en sak, att mörda någon är en annan sak. Mord har skett, ett mord är ett mord. Att säga att polisen gjorde rätt är inte fel, men jag tycker verkligen inte dom gjorde rätt. Och kommer aldrig tycka. Dom är lika lata som alla andra svenssons, lättaste vägen till tv-soffan vinner. tack för mig!
När mannen i rask takt går emot den ena polisen och höjer kniven befinner sig den polisen i livsfara. Att polisen har pistol tar ju inte bort faran, utan ger bara polisen en möjlighet att skydda sig. Och agera mot faran, eller hur tänker du?
Jag förstår att du också tillhör alla Chuck Norris-dyrkare som tror att man bara gör lite si och så för att få kontroll på en knivbeväpnad och motiverad gärningsman.
Men men, ni som vill att folk obehindrat skall få gå omkring och mörda random folk får väl starta något gemensamt parti och driva den frågan stenhårt.