2013-07-08, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Titta o njut,hunden skiter i om du så är jordens största nutcase...han tar dig i vart fall.

http://www.youtube.com/watch?v=szL8K67mF9A

här bevisar alltså bluebeast tesen om att hunden hade hjälpt i avväpnandet av knivmannen.
Åklagare; inled förundersökning mot hundföraren så att vi får reda på varför jycken inte släpptes.
Senast redigerad av svenbrynolf 2013-07-08 kl. 21:07.
Citera
2013-07-08, 21:06
Medlem
bugulus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svenbrynolf
här bevisar alltså bluebeast tesen om att hunden hade hjälpt i avväpnandet av knivmannen.
Åklagare; inled förundersök ing mot hundföraren så att vi får reda på varför jycken inte släpps.

Det där bevisat ingenting.

Då kan jag påstå att det här är bevis:

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2117292/Thug-stabs-police-dog-handler-knife-attack-father.html

Police attempted to arrest him shortly afterwards but Picort refused to stand down despite being Tasered and sprayed with PAVA capacitance spray.

A police dog called Aman then tried to disarm Picort but Ipswich Crown Court heard how he repeatedly stabbed the animal in the shoulder.

Suffolk police dog handler PC Steve Jay, 52, stepped in to try and protect Aman but was then also stabbed in the shoulder and arm by Picort.
Citera
2013-07-08, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svenbrynolf
Åklagare; inled förundersök ing mot hundföraren så att vi får reda på varför jycken inte släpps.
Jag antar att figuranterna på övningen inte var drogpåverkade. Det var inte heller någon fransk specialstyrka med sina hundar på plats i Varberg. Det bevisar således inte ett skit.
Citera
2013-07-08, 21:10
Medlem
Optirocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Ja det har denne användare visst, sedan när blev polisen gatans domare o bödel?
Det är dem inte och kommer aldrig att bli.
De har dock den mänskliga överlevnadsinstinkt som finns inom hos alla (förutom några tomtar här i tråden) och försvarar sig mot ett livsfarligt angrepp.
Citera
2013-07-08, 21:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bugulu
Det där bevisat ingenting.

Då kan jag påstå att det här är bevis:

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2117292/Thug-stabs-police-dog-handler-knife-attack-father.html

Police attempted to arrest him shortly afterwards but Picort refused to stand down despite being Tasered and sprayed with PAVA capacitance spray.

A police dog called Aman then tried to disarm Picort but Ipswich Crown Court heard how he repeatedly stabbed the animal in the shoulder.

Suffolk police dog handler PC Steve Jay, 52, stepped in to try and protect Aman but was then also stabbed in the shoulder and arm by Picort.

Problemet är att verklighetsfrånvände Bluebeast, som för övrigt är lika dum som en tolvåring, jämför K9 vilket är en specialstyrka med spetskompetens inom just "stridshundar" med den svenska polisen. Och om nu den svenska polisen hade haft tillgång till en sådan avancerat tränad hund så tvivlar jag starkt på att det hade hjälpt om personen ifråga var drogpåverkad/var inne i en psykos.
Senast redigerad av waicen 2013-07-08 kl. 21:14.
Citera
2013-07-08, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dcom87
Jag antar att figuranterna på övningen inte var drogpåverkade. Det var inte heller någon fransk specialstyrka med sina hundar på plats i Varberg. Det bevisar således inte ett skit.

Spelar ingen som helst roll, filmen visar hur polisen skulle ha fått ett taktiskt övrrtag och kunnat banka kniven ur händerrna på gm, det är fullkomligt solklart för alla som hanterat en 40kg jycke.
Citera
2013-07-08, 21:13
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Optiroc
Det är dem inte och kommer aldrig att bli.
De har dock den mänskliga överlevnadsinstinkt som finns inom hos alla (förutom några tomtar här i tråden) och försvarar sig mot ett livsfarligt angrepp.

Det var inget livsfarligt angrepp då GM satt och pusslade ihop benflisor och kravlade då han togs av daga.
Citera
2013-07-08, 21:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av waicen
Ingen bryr sig, stick från tråden ditt loser.

KLart att du inte har monopl på denna tråd jag har iallafall varit med om en del skit värre än pojken som gick med kniven gjort. Hade jag haft polisensläge hade jag skjutit i begge bena och sprejat pojken.

Vore jag mig själv hade jag gärna blitt knivskuren skallat karln revet han i ögat och fått skadestånd.

Hade han forstatt hade jag betet han i ansiktet. Jag har redan varit med och fått massor av styck och gett stryck! En domstol är inget nytt för mig.

Ändå är jag ingen som gillar att slåss eller har gaddat mig dom senaste 20 åren
Citera
2013-07-08, 21:15
Medlem
Optirocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MASSAGATTI
Det var inget livsfarligt angrepp då GM satt och pusslade ihop benflisor och kravlade då han togs av daga.
När han höjde kniven och började rusa mot polisen utsattes polisen för ett livsfarligt angrepp.
Citera
2013-07-08, 21:23
Moderator
v50s avatar
Har ej läst tråden så det kan ha varit uppe tidigare men enligt poliser som intervjuats i bland annat radio samt tv så har man från polisens sida använt pepparspray innan man sköt varningsskott och sedan verkanseld. Batonger hade de av förklarliga skäl ej möjligheter att använda initialt pga att GM var knivbeväpnad utan att riskera att skadas själv av GM.
Citera
2013-07-08, 21:24
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Optiroc
När han höjde kniven och började rusa mot polisen utsattes polisen för ett livsfarligt angrepp.

Jag har sett klippet X antal gånger ooc JA han stapplar mot polisen och får 2 skott i sig och leker sen korthus i en orkan. Sen ligger/sitter han och undrar varför sitt ben är i smulor o försöker resa på sig utan framgång och får då ett skott i överkroppen för att den säcken potatis utgjorde ett icke synbart hot. Polisen kunde backat ett par meter och sedan gått igenom steg 2 då GM var satt ur spel.
Citera
2013-07-08, 21:26
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av v50
Har ej läst tråden så det kan ha varit uppe tidigare men enligt poliser som intervjuats i bland annat radio samt tv så har man från polisens sida använt pepparspray innan man sköt varningsskott och sedan verkanseld. Batonger hade de av förklarliga skäl ej möjligheter att använda initialt pga att GM var knivbeväpnad utan att riskera att skadas själv av GM.

Klart man inte går emot en knivbeväpnad med en pinne.. Men att skjuta en person som mer eller mindre är satt ur spel tycker jag är märkligt.. Tårgas är ju inte allt för jobbigt och under en snedtripp spelar det nog noll roll då man är robot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in